F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201026 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,316 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:46,660--29
2.6Mark WebberRed Bull RB61:47,2870,6270,62727
3.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:47,6901,0300,40328
4.8Fernando AlonsoFerrari F101:47,7181,0580,02820
5.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:47,8181,1580,10028
6.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:48,3021,6420,48431
7.7Felipe MassaFerrari F101:48,3411,6810,03928
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:48,6792,0190,33826
9.11Robert KubicaRenault R301:48,8552,1950,17615
10.3Michael SchumacherMercedes GP W011:48,8892,2290,03431
11.10Nico HulkenbergWilliams FW321:49,1532,4930,26432
12.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:49,4382,7780,28530
13.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:49,5582,8980,12026
14.12Witalij PietrowRenault R301:49,6082,9480,05030
15.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:49,8963,2360,28828
16.14Adrian SutilForce India VJM031:49,9843,3240,08811
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:50,1913,5310,20731
18.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:50,8964,2360,70535
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:51,8785,2180,98230
20.24Timo GlockVirgin VR-011:52,1505,4900,27222
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:53,4316,7711,28125
22.18Jarno TrulliLotus T1271:53,5266,8660,09527
23.21Bruno SennaHRT F1101:54,7258,0651,19927
24.20Christian KlienHRT F1101:55,5428,8820,81725
107% najlepszego czasu: 1:54,126

Red Bull RB6 był najszybszym bolidem także podczas nocnej sesji treningowej w Singapurze po tym, jak Sebastian Vettel jako jedyny przełamał barierę jednej minuty 47 sekund, pokonując zespołowego kolegę Marka Webbera o ponad 0,6 sekundy. Na miejscach 3 i 5 uplasowali się kierowcy McLarena – Jenson Button i Lewis Hamilton, a rozdzielił ich Fernando Alonso (Ferrari). Tymczasem Robert Kubica (Renault) po kolejnych problemach z bolidem zajął znowu 9 miejsce.

W drugiej sesji kierowcy od samego początku korzystali z opon typu slick, jako że tor był już całkiem suchy. Jako pierwszy czas uzyskał Jaime Alguersuari – 1:53,406, co było lepszym wynikiem o ponad sekundę od najlepszego czasu Marka Webbera z pierwszej sesji. Dużo szybciej od Alguersuariego pojechał Lewis Hamilton, wykręcając 1:51,712. Odpowiedzią Hiszpana był czas 1:50,637, a przed Hamiltonem znaleźli się także Jenson Button i Adrian Sutil.

W 12 minucie Barrichello wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:50,309. Niemal od razu szybciej pojechał Button, jako pierwszy przełamując barierę jednej minuty i 50 sekund (1:49,768). Niewiele gorszy czas uzyskał następnie Fernando Alonso, wykręcając 1:49,810. Pierwszą czwórkę po pierwszym kwadransie zamykali kierowcy Force India – Adrian Sutil i Vitantonio Liuzzi.

Alonso wskoczył w końcu na pierwsze miejsce z czasem 1:49,376. Kierowca Ferrari poprawił się następnie na 1:48,661, zwiększając swoją przewagę nad Buttonem do ponad sekundy. Robert Kubica po swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym zajmował czwarte miejsce z czasem 1:50,033, ale po chwili spadł na piąte miejsce, bowiem Massa wskoczył na drugą pozycję z czasem 1:49,449. W 25 minucie szybciej od obydwu kierowców Ferrari pojechał Vettel, wykręcając 1:47,824. W międzyczasie Alguersuari uderzył tylnym kołem w bandę na wyjściu z jednego zakrętów i początkowo próbował nadal jechać z pełną prędkością, ale w końcu zwolnił i zjechał do boksów, aby mechanicy mogli zobaczyć, czy coś nie zostało uszkodzone.

Po upływie 30 minut od rozpoczęcia sesji na czele tabeli znajdowali się już obydwaj kierowcy Red Bulla po tym, jak Webber uzyskał czas 1:48,584, tracąc do Vettela 0,76 sekundy. Alonso i Button zajmowali miejsca 3 i 4, a pierwszą piątkę zamykał Kubicy, który poprawił się na 1:48,855. W 41 minucie Hamilton wskoczył na drugie miejsce z czasem 1:48,334. W chwilę później Sutil najechał zbyt gwałtownie na krawężnik i jego bolid mocno podbiło w górę. Twarde lądowanie skończyło się rozsypaniem lewego przedniego zawieszenia w bolidzie Force India. Niemiec próbował początkowo kontynuować jazdę uszkodzonym bolidem w nadziei na dotarcie do boksów. Ostatecznie zjechał jednak z toru, zatrzymując się za ogrodzeniem i to był to koniec jego jazdy na dziś.

W 49 minucie najlepszym czasem sesji popisał się Button, wykręcając 1:47,690. Nieznacznie wolniej od aktualnego mistrza świata pojechał Alonso (1:47,718), a następnie szybszy od obydwu kierowców okazał się Vettel, uzyskując czas 1:47,168. Niemiec podniósł na kolejnym kółku poprzeczkę na 1:46,974, powiększając swoją przewagę nad Buttonem do 0,716 sekundy. Obaj kierowcy jechali na oponach z bardziej miękkiej mieszanki, natomiast Alonso nadal korzystał z twardszej. Vettel kontynuował poprawę – na niewiele ponad pół godziny przez końcem sesji kierowca Red Bulla legitymował się czasem 1:46,660.

Tymczasem z bolidem Kubicy (P9), który w pierwszej sesji stracił już sporo czasu z powodu kłopotów z kanałem F, były znowu problemy, bowiem Polak od dłuższego czasu był w garażu. Auto miało zdjętą podłogę i mechanicy Renault starali się usunąć usterkę hydrauliki, podczas gdy do końca sesji było już tylko 25 minut. W chwilę później w tarapatach znalazł się także Alonso – Hiszpan nie zmieścił się w zakręt prowadzący do tunelu pod trybuną i musiał skorzystać z bocznej uliczki. Co prawda wyjechał z niej na wstecznym, ale potem w jego samochodzie zgasł silnik i na tym zakończyła się jazda kierowcy Ferrari w drugiej sesji.

Kubica wyjechał w końcu na tor w ostatnich minutach sesji, mając założone bardziej miękkie opony. Polak nie zdołał jednak poprawić swojego czasu (być może jechał z dużą ilością paliwa) i trening ukończył na dziewiątej pozycji.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ducsen, 24.09.2010 17:38[!]
Z racji, że w Singapurze nie ma żwiru obstawiam, że Vettel skończy na bandzie.
buran, 24.09.2010 18:03[!]
Te treningi mówią dwie rzeczy.
1) Red Bull, a reszta niech się bawi.
2) Sutil już za niedługo dostanie licencje pilota.
MairJ23, 24.09.2010 18:31[!]
krzysiek_aleks Kubica znow 9 hahahahhah

chlopie - cos chyba nie tak z toba... nei wiem czy wiesz ale Kubica juz nie jezdzi razem w zespole z Nickiem ! A 2 - Nick po powrocie do bolidu i to takiego jak Sauber spisuje si ecalkiem niezle.... prowadzil w tych testach bolid z zeszlego roku wiec - zupelnie inna specyfikacja... ale widze ze tego juz nie zauwazyles.

p.s. jak dla mnei nick jezdzi tym bolidem jakby nim jezdzil caly sezon.... chce zobaczyc jak bedzie wygladala jego forma po paru GP - czy bedzie lal Kobayashiego czy beda rowni tak jak widac teraz narazie po treningach.
krzysiek_aleks, 24.09.2010 18:33 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
@up:
nie chodzi mi o Kubicę tylko oto, że zastąpił de la rosę, i gwarantuję WSZYSTKIM, że jeżeli będzie gorszy od Japończyka, to będę się z niego wyśmiewał
__________________________-
Jeśli Twoje komentarze będą tak PUSTE jak ten kilka linijek wyżej, to Ci gwarantuję, że zostaną natychmiast skasowane... /// r85
paolo, 24.09.2010 18:34[!]
RBR? Niespodzianka... Bravo itd...
VJM02, 24.09.2010 18:46[!]
krzysiek_aleks mimo, że Nick jest przed Japończykiem to się z niego wyśmiewasz...
dragon92, 24.09.2010 18:55[!]
Klien słabo... Ciekawe czemu, może bolid niedopasowany do niego bo to aż dziwne żeby go Senna zlał.
psychoMSkaras, 24.09.2010 18:56[!]
brawo Maurycy..cyt "'..słychać uślizg tylnej osi..."'
robertunio, 24.09.2010 19:03[!]
Ktos wie czemu Alonso nie mogl kontynuowac jazdy???
AleQ, 24.09.2010 19:11[!]
@robertunio
Przecież wyraźnie piszę w newsie ,czemu Hiszpan zakończył przedwcześnie sesję ...
MairJ23, 24.09.2010 19:15[!]
ale zeby az taka duza roznica byla miedzy dwoma Lotusami ? co takiego cwiczyl Jarno ze tak slabo pojechal ?
robertunio, 24.09.2010 19:19[!]
@AleQ Dzieki.
W sumie powinienem sie spytac: Czy ktos wie dlaczego w samochodzie Alonso zgasl silnik?
htreh, 24.09.2010 19:37[!]
Heidfeld i jego piąty rok z bmw sauber nie przebiegał tak jak chciał, to dobry kierowca
paolo, 24.09.2010 21:08[!]
Jeśli ktoś pokona jutro RBR wysyłam browara pocztą:) Pierwszemu frajerowi który dzisiaj uwierzył w marzenia i wysłał lotto:)

A już widziałem całą sztywną stawkę na podium:) No znowu nie tym razem:)

Trzeba się znowu Charliemu poskarżyć.

Powodzenia:)

Znowu nie wiadomo o co i po co ale trzeba bo lanie niemiłosierne znowu:) Forza Ferrari! Może Todt zmieni regulamin na kwadratowe koła bo inaczej to nie dadzą rady. Ale nadal powodzenia.

Skończył się dzień dziecka. Kosmici wrócili:) Było 1,2 i 1,8 w Budapeszcie, a jest sprawiedliwie po 1s. A w treningach RBR zawsze odpuszczał:) Oj będzie wesoło:) A podobno ich dmuchanie przy hamowaniu tłoki psuje:) Tylko to Ferdynand już nie ma silników:) Oj piękne kwalifikacje się zapowiadają. Oby tylko tramwaj im skrzyni nie zablokował:)
krzysiek_aleks, 25.09.2010 10:15[!]
@vjm02:
zobacz, że jest za
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca