F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
SingTel Singapore Grand Prix 201026 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,073 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 309,316 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,014 - Q2, Felipe Massa (Ferrari), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:45,599 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
159,656 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:48,028--15
2.8Fernando AlonsoFerrari F101:48,6500,6220,62216
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:49,0000,9720,35012
4.7Felipe MassaFerrari F101:49,0230,9950,02318
5.4Nico RosbergMercedes GP W011:49,0561,0280,03317
6.6Mark WebberRed Bull RB61:49,2121,1840,15613
7.10Nico HulkenbergWilliams FW321:49,3041,2760,09217
8.11Robert KubicaRenault R301:49,5201,4920,21616
9.14Adrian SutilForce India VJM031:49,9161,8880,39615
10.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:49,9491,9210,03316
11.12Witalij PietrowRenault R301:50,0402,0120,09115
12.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:50,0532,0250,01316
13.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:50,0602,0320,00712
14.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:50,0672,0390,00716
15.3Michael SchumacherMercedes GP W011:50,0672,0390,00014
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:50,8682,8400,80116
17.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:51,0162,9880,14815
18.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:51,0272,9990,01117
19.24Timo GlockVirgin VR-011:52,3404,3121,31314
20.19Heikki KovalainenLotus T1271:53,1465,1180,80615
21.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:53,2975,2690,15115
22.18Jarno TrulliLotus T1271:53,6815,6530,38417
23.20Christian KlienHRT F1101:54,8266,7981,14516
24.21Bruno SennaHRT F1101:55,3677,3390,54116
107% najlepszego czasu: 1:55,590

Sebastian Vettel (Red Bull) ponownie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, pokonując Fernando Alonso (Ferrari) o 0,6 sekundy w trzeciej sesji treningowej na torze Marina Bay. Pierwszą trójkę zamknął kolejny z pretendentów do tytułu – Lewis Hamilton (McLaren), tracąc już blisko sekundę do Vettela. Szósty czas uzyskał drugi kierowca Red Bulla – Mark Webber, a dwa miejsca dalej uplasował się Robert Kubica (Renault).

Sobotnia sesja rozpoczęła się przy wilgotnej miejscami nawierzchni toru po kolejnych opadach deszczu, ale możliwa była od razu jazda na slickach. Po okrążeniach instalacyjnych i krótkiej przerwie na sprawdzenie bolidów jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Lucas di Grassi – 2:00,831. Wkrótce na torze zaczęli pojawiać się kolejni kierowcy i po 25 minutach posiadaczem najlepszego czasu był Robert Kubica.

Polak, jeżdżący w tej sesji z kanałem F, na swoim pierwszym okrążeniu pomiarowym wykręcił 1:52,248, na drugim poprawiając się na 1:50,958, a na trzecim na 1:50,428. Z kanałem F zdecydowali się jeździć w dalszej części weekendu także kierowcy Red Bulla i Mercedesa, ale Ferrari wymontowało ten system ze swoich bolidów. Bez kanału F jeździł ponadto kolega Kubicy z zespołu Renault – Witalij Pietrow.

W połowie sesji za Kubicą znajdowali się w tabeli Nico Rosberg, Felipe Massa i Michael Schumacher. Nawierzchnia nadal była śliska w kilku miejscach i kierowcy popełniali z tego powodu sporo błędów. W 33 minucie Bruno Senna wpadł w poślizg w szykanie w zakręcie nr 10 i stanął w odwrotnym kierunku do jazdy, ale po chwili nawrócił bolid i mógł kontynuować jazdę.

W 36 minucie Lewis Hamilton wykręcił 1:49,000 i wskoczył na pierwsze miejsce. Tuż za kierowcą McLarena pojawił się Mark Webber, jeżdżący od dzisiejszej sesji z siódmym silnikiem. Australijczyk wykręcił najpierw 1:49,315, a następnie 1:49,212. W chwilę później Fernando Alonso wskoczył na czwarte miejsce, po czym zrzucił Hamiltona z pierwszego miejsca po uzyskaniu czasu 1:48,909. Hiszpan nie cieszył się jednak długo z najlepszego czasu, bowiem szybciej od niego pojechał Sebastian Vettel, wykręcając kolejno 1:48,730 i 1:48,350.

W międzyczasie o mały włos nie doszło do kolizji pomiędzy Kubicą i Alonso. Hiszpan wyjeżdżał z boksów, podczas gdy Kubica zaczynał szybkie okrążenie – obaj kierowcy znaleźli się bardzo blisko siebie w zakręcie numer 3 przy sporej różnicy prędkości, ale na szczęście nie doszło do kontaktu. Dziesięć minut przed końcem sesji kolejność w Top 10 była następująca: Vettel, Alonso, Hamilton, Rosberg, Webber, Hulkenberg (kierowcę Williamsa czekała kara obniżenia pozycji startowej o 5 miejsc za wymianę skrzyni biegów), Massa, Kubica, Sutil i Buemi.

W ostatnich minutach sesji kierowcy wyjechali na tor na oponach wykonanych z bardziej miękkiej mieszanki, aby wykonać ostatnie przejazdy przed kwalifikacjami. Vettel był jednym z niewielu kierowców, którzy zdołali poprawić swoje czasy na miękkich oponach – Niemiec wykręcił 1:48,028 i umocnił się na pierwszej pozycji. Innym w poprawie przeszkodziła między innymi żółta flaga spowodowana przez Sennę, który zatrzymał się w bocznej uliczce w ostatnim sektorze toru. Kierowca HRT uderzył wcześniej lekko w bandę i prawdopodobnie uszkodził swój bolid.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dragon92, 25.09.2010 14:19[!]
Ale równi Nick i Kamui :D
sneer, 25.09.2010 14:29[!]
Alonso kara za blokowanie Kubka?
biCampeon, 25.09.2010 14:30[!]
Niby jakie blokowanie? Alonso nie mógł widzieć w lusterku Polaka, ponieważ ten po małej wycieczce poza tor, wracał nań pod pewnym skosem, czyli poza polem widzenia Fernando.
Falarek, 25.09.2010 14:37[!]
Blokowanie kubka? A co w Ferrari mają jeden kubek i aby się napić to trzeba czekać i Alonso za długo pił czyli zblokował kubek dla innych?
Wrzatek, 25.09.2010 14:41[!]
To wszystko przez to, że rzeczy z logiem Ferrari są tak drogie, że nawet własny zespół nie stać na kubki.
kemek, 25.09.2010 14:42[!]
Glock pięknie tu jeździ.
Patryk777, 25.09.2010 14:45[!]
biCampeon już sika, bo ktoś oskarża jego boga ach.
bukuć, 25.09.2010 14:51[!]
Przestańcie z tym blokowaniem.Popieram biCampeona.
Button cieniuje...Mam nadzieję , że wskoczy na jakieś miejsce w 3-6.
SkC, 25.09.2010 14:54[!]
Powinno być dobrze, Robert jechał bardzo szybko ostatnie okrążenie ale przez żółta flage musiał zwolnić. Mógł gdzieś wskoczyć przed Masse. Szanse na czołową trójkę są małe ale P4 lub P5 jest w zasięgu, a z takich miejsc mozna spokojnie powalczyć o podium. Senna coś słabo wypada na tle Kliena, to może zniszczyć jego reputacje.
Maly-boy, 25.09.2010 15:06[!]
@biCampeon

haha jakiej wycieczce poza tor ? Alonso wyjeżdżał z boksów a Kubica zaczynał normalne okrążenie
francorchamps, 25.09.2010 15:20[!]
SkC @

Właśnie! Jak to ostatnie kółko Kubicy wyglądało na Live Timingu..?
Faktycznie jechał szybko tylko przez Żółtko nie poprawił czasu...?
paolo, 25.09.2010 15:22[!]
Ja cały czas powtarzam, że kierowcom RBR trzeba wprowadzić testy na sztywność!!! To nie jest normalne żeby tak Ferrari i McLaren o Schumacherze nie mówiąc taki wpier... dostawali notorycznie. Coś się tam musi uginać za bardzo... Sprawa dla reportera jak nic.

Renault nie ma się co podniecać. Niestety. Raz im się kanał na Spa przydał, a teraz od Williamsa dostają. Szał pał to nie tym razem.

Ale tak ogólnie to niezła sensacja. RBR na czele ale i Ferrari i McLaren zeszli poniżej sekundy. WOW. Ciekawe co będzie jak dmuchną w kwalifikacjach. 0,6 czy 1,6. Vettel czy Webber się obudzi i wskoczy niczym kangur na PP. Ależ emocje.
kumien, 25.09.2010 15:36[!]
Nick bardzo ładnie. Jak na występ po tak długiej przerwie to naprawdę należą mu się gratki.
Petron@s F1, 25.09.2010 15:42[!]
wyszscy musza podziekowac Bruno... :p

nie jest zle: Sumujac czasy z livetiming'u KUB1:48:9

ostatnio Williams daje rade!!! [ co mnie cieszy... ]
maja w Singapor'e duzy pakiet usprawnien?!

... :))
SkC, 25.09.2010 15:43[!]
Nie wiem tylko oglądałem i polegam na profesjonalizmie chłopaków z polsatów :P którzy mówili ze 1 sektor był rekordowy

up tak mają spory pakiet, ostatni na ten sezon
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca