F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yeongam.
Korean Grand Prix 201024 pa?dziernika
Korea International Circuit
Długość toru: 5,615 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 308,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Robert KubicaRenault R301:37,354--15
2.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:37,4020,0480,04816
3.8Fernando AlonsoFerrari F101:37,4260,0720,02415
4.6Mark WebberRed Bull RB61:37,4410,0870,01513
5.4Nico RosbergMercedes GP W011:37,6290,2750,18812
6.7Felipe MassaFerrari F101:37,9550,6010,32616
7.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:38,4191,0650,46415
8.10Nico HulkenbergWilliams FW321:38,5011,1470,08217
9.3Michael SchumacherMercedes GP W011:38,6301,2760,12912
10.14Adrian SutilForce India VJM031:38,6321,2780,00218
11.12Witalij PietrowRenault R301:38,6681,3140,03614
12.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:38,7331,3790,06516
13.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:39,0581,7040,32521
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:39,1451,7910,08716
15.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:39,1591,8050,01421
16.5Sebastian VettelRed Bull RB61:39,7802,4260,6219
17.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:40,2892,9350,50917
18.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:41,5914,2371,30215
19.18Jarno TrulliLotus T1271:41,6234,2690,03215
20.24Timo GlockVirgin VR-011:41,8534,4990,23017
21.19Heikki KovalainenLotus T1271:42,0954,7410,24219
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:43,1115,7571,01619
23.21Bruno SennaHRT F1101:43,4176,0630,30619
24.20Sakon YamamotoHRT F1101:43,8806,5260,46320
107% najlepszego czasu: 1:44,169

Najszybszym kierowcą finałowej sesji treningowej przed GP Korei Południowej był Robert Kubica, który dzięki bardzo dobremu przejazdowi na miękkich oponach w końcówce ustanowił czas 1:37,354. Tuż za Polakiem, ze stratą mniejszą niż 0,1s uplasowali się Lewis Hamilton, Fernando Alonso i Mark Webber.

Ostatni trening rozpoczął się przy niebie zasnutym chmurami, lecz nie padało, a nawierzchnia toru była sucha. Pierwsze dziesięć minut kierowcy poświęcili na okrążenia instalacyjne, po których powrócili do garaży na kontrole i poprawki, a wielu kierowców zdecydowało się czekać, aż na torze poprawią się warunki. Część z nich zdecydowała się nawet wysiąść z bolidów i wykorzystać czas na przedyskutowanie sytuacji z inżynierami.

Po 15 minutach nikt nie miał jeszcze ustanowionego rezultatu, jednak w tym momencie na tor zaczęli wracać kierowcy i pierwszym, który wykonał okrążenie pomiarowe był Jaime Alguersuari, pokonując okrążenie w czasie 1:45,671. Wkrótce dołączyli do niego inni i na półmetku sesji najszybszy był Sebastian Buemi z rezultatem 1:41,349, a za nim, z różnicą mniejszą niż jedna sekunda plasowali się Nico Hulkenberg i Vitantonio Liuzzi, jednak na torze wciąż nie pojawili się kierowcy czołowych ekip.

W międzyczasie gorące chwile przeżył Adrian Sutil, który przestrzelił zakręt numer 12 i najechawszy na trawę wpadł w poślizg. Niemiec zdołał opanować sytuację i powrócić na tor, jednak naniósł nań spore ilości kurzu.

Kierowcy McLarena, Ferrari, Red Bulla, Mercedesa i Renault zdecydowali się wyjechać na tor dopiero po upływie ponad 30 minut i natychmiast przejęli inicjatywę. Pierwszym kierowcą, który zszedł z czasem poniżej minuty i czterdziestu sekund był Fernando Alonso (1:39,942), jednak wkrótce poprawił go, pomimo błędu w ostatnim sektorze, o ponad 0,2s Lewis Hamilton. Przetasowania w czołówce trwały i wkrótce na prowadzenie powrócił Hiszpan, który kilka minut później został wyprzedzony przez Jensona Buttona, a ten z kolei jako pierwszy pojechał poniżej minuty i trzydziestu dziewięciu sekund (1:38,939).

Na kwadrans przed końcem na prowadzeniu był Lewis Hamilton z czasem 1:38,540, tuż za nim znajdowali się Robert Kubica i Mark Webber, którzy obaj mieli około 0,2s straty do Brytyjczyka. Wkrótce rozpoczęły się zjazdy do boksów na przygotowania do ostatniego wyjazdu i na dziesięć minut przed końcem na torze pozostawał jedynie Nick Heidfeld.

Wszyscy, oprócz Hulkenberga w którego bolidzie pojawiły się problemy z silnikiem, pojawili się na torze na pięć minut przed końcem sesji. W końcówce niemal wszyscy korzystali z bardziej miękkiej mieszanki opon i próbowali poprawić swe czasy chociaż minimalnie, co sprawiło, że popełniali więcej błędów. Problemem stał się też spory ruch na torze, który przeszkodził w ustanowieniu dobrych czasów okrążeń między innymi Lewisowi Hamiltonowi, Sebastianowi Vettelowi i Fernando Alonso, który wyjeżdżając zza zakrętu o mało co nie wpadł na wolno jadącego po linii wyścigowej Nico Rosberga.

Dwa świetne okrążenia wykonał w końcówce Robert Kubica, który jako pierwszy zszedł z czasem poniżej minuty i trzydziestu ośmiu sekund (1:37,932), a później poprawił się o kolejnych 0,6s, uzyskując czas 1:37,354, który dał mu pierwsze miejsce w trzecim treningu. Tuż za Polakiem w ostatnich sekundach sesji znaleźli się natomiast Hamilton, Alonso i Webber. Warto wspomnieć też w trzech słowach o nowych ekipach, które nie prezentują się najgorzej i na przestrzeni sesji kierowcy tych ekip również znacząco poprawili swoje czasy.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 23.10.2010 05:48[!]
Pole on Pole......?
Aros, 23.10.2010 05:50[!]
Właśnie oglądam sobie 3 trening na Polsacie i wchodzę na stronkę a tutaj już wszystko wiadomo :)
diesel24, 23.10.2010 05:55[!]
francorchamps, 23.10.2010 05:48


Pole on Pole......?


w bahrajnie mowili tak komentatorzy z speedtv, fajnie to brzmialo :)
niza, 23.10.2010 06:23[!]
Ahh ten Kubica niedobry! Teraz nie wiem jak typować :P
paolo90pl, 23.10.2010 06:24[!]
czuję zapach 5-go miejsca w Quali
Przed Vettelem.
Nie ma się co łudzić, kwalifikacje to nie trening. A Borowczyk się podnieca wynikami treningu co najmniej tak, jak gdyby KUB wygrał MŚ
francorchamps, 23.10.2010 06:39[!]
paolo90pl @

Wydaje mi się że asekuracyjnie się wypowiedziałeś...

Jeśli KUB miał w tym sezonie udane treningi np: Monaco, SPA to stawała na pudle i to nie w "szalonym" wyścigu tylko dzięki swoim umiejętnością..

Ja noe myśle o "PP" ale Start z drugiej lini..
christoff.w, 23.10.2010 06:53[!]
Fajna niespodzianka z rana :) Pieknie,rekord weekendu! Tylko ze Alonso wkurzony przedostatnim kolkiem,Vettel tez odpuscil..Ham,Alo,Webber bardzo blisko ,hmm...? Pewnie byli pod presja czasu i dlatego.Moze jakby mieli jeszcze jedno kolko to...A niech sie dzieje co chce, ale ja stawiam na Kubice ;)

Sorrki,ze tutaj ale czy Wy tez nie macie glosu komentatorow na polsacie hd? hihi,cos im chyba nawalilo? Oh jak spokoj dla uszu ale pewnie zaraz wejda z fonia i w sumie posluchalbym A.Borowczyka jak sie podnieca polem Kubicy choc nie wiadomo czy zauwazy bo jak on sie rozgada to.. ;)
paolo90pl, 23.10.2010 07:40[!]
@francorchamps

Nie wypowiedziałem się asekuracyjnie, wręcz przeciwnie. I tak zbyt optymistycznie, bo ustawiłem KUB przed VET.

A gwoli ścisłości, mi absolutnie w żaden sposób nie zależy na dobrej pozycji KUB.
Żeby było jasne od razu

Po prostu widzę co się dzieje na torze, a nie pierdzielę głupot jak Borowczyk i Maurycy, że Kubica to "profesor" i czeka na ostatnią chwilę z wyjazdem na tor podczas Q1...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca