|
|
|
|
|
|
Korean Grand Prix 2010 | 24 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: - |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: - |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: - |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:37,354 | - | - | 15 |
2. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:37,402 | 0,048 | 0,048 | 16 |
3. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:37,426 | 0,072 | 0,024 | 15 |
4. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:37,441 | 0,087 | 0,015 | 13 |
5. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:37,629 | 0,275 | 0,188 | 12 |
6. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:37,955 | 0,601 | 0,326 | 16 |
7. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:38,419 | 1,065 | 0,464 | 15 |
8. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:38,501 | 1,147 | 0,082 | 17 |
9. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:38,630 | 1,276 | 0,129 | 12 |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:38,632 | 1,278 | 0,002 | 18 |
11. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:38,668 | 1,314 | 0,036 | 14 |
12. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:38,733 | 1,379 | 0,065 | 16 |
13. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:39,058 | 1,704 | 0,325 | 21 |
14. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:39,145 | 1,791 | 0,087 | 16 |
15. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:39,159 | 1,805 | 0,014 | 21 |
16. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:39,780 | 2,426 | 0,621 | 9 |
17. | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber C29 | | 1:40,289 | 2,935 | 0,509 | 17 |
18. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:41,591 | 4,237 | 1,302 | 15 |
19. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:41,623 | 4,269 | 0,032 | 15 |
20. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:41,853 | 4,499 | 0,230 | 17 |
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:42,095 | 4,741 | 0,242 | 19 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:43,111 | 5,757 | 1,016 | 19 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:43,417 | 6,063 | 0,306 | 19 |
24. | 20 | Sakon Yamamoto | HRT F110 | | 1:43,880 | 6,526 | 0,463 | 20 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:44,169 |
|
|
Najszybszym kierowcą finałowej sesji treningowej przed GP Korei Południowej był Robert Kubica, który dzięki bardzo dobremu przejazdowi na miękkich oponach w końcówce ustanowił czas 1:37,354. Tuż za Polakiem, ze stratą mniejszą niż 0,1s uplasowali się Lewis Hamilton, Fernando Alonso i Mark Webber.
Ostatni trening rozpoczął się przy niebie zasnutym chmurami, lecz nie padało, a nawierzchnia toru była sucha. Pierwsze dziesięć minut kierowcy poświęcili na okrążenia instalacyjne, po których powrócili do garaży na kontrole i poprawki, a wielu kierowców zdecydowało się czekać, aż na torze poprawią się warunki. Część z nich zdecydowała się nawet wysiąść z bolidów i wykorzystać czas na przedyskutowanie sytuacji z inżynierami.
Po 15 minutach nikt nie miał jeszcze ustanowionego rezultatu, jednak w tym momencie na tor zaczęli wracać kierowcy i pierwszym, który wykonał okrążenie pomiarowe był Jaime Alguersuari, pokonując okrążenie w czasie 1:45,671. Wkrótce dołączyli do niego inni i na półmetku sesji najszybszy był Sebastian Buemi z rezultatem 1:41,349, a za nim, z różnicą mniejszą niż jedna sekunda plasowali się Nico Hulkenberg i Vitantonio Liuzzi, jednak na torze wciąż nie pojawili się kierowcy czołowych ekip.
W międzyczasie gorące chwile przeżył Adrian Sutil, który przestrzelił zakręt numer 12 i najechawszy na trawę wpadł w poślizg. Niemiec zdołał opanować sytuację i powrócić na tor, jednak naniósł nań spore ilości kurzu.
Kierowcy McLarena, Ferrari, Red Bulla, Mercedesa i Renault zdecydowali się wyjechać na tor dopiero po upływie ponad 30 minut i natychmiast przejęli inicjatywę. Pierwszym kierowcą, który zszedł z czasem poniżej minuty i czterdziestu sekund był Fernando Alonso (1:39,942), jednak wkrótce poprawił go, pomimo błędu w ostatnim sektorze, o ponad 0,2s Lewis Hamilton. Przetasowania w czołówce trwały i wkrótce na prowadzenie powrócił Hiszpan, który kilka minut później został wyprzedzony przez Jensona Buttona, a ten z kolei jako pierwszy pojechał poniżej minuty i trzydziestu dziewięciu sekund (1:38,939).
Na kwadrans przed końcem na prowadzeniu był Lewis Hamilton z czasem 1:38,540, tuż za nim znajdowali się Robert Kubica i Mark Webber, którzy obaj mieli około 0,2s straty do Brytyjczyka. Wkrótce rozpoczęły się zjazdy do boksów na przygotowania do ostatniego wyjazdu i na dziesięć minut przed końcem na torze pozostawał jedynie Nick Heidfeld.
Wszyscy, oprócz Hulkenberga w którego bolidzie pojawiły się problemy z silnikiem, pojawili się na torze na pięć minut przed końcem sesji. W końcówce niemal wszyscy korzystali z bardziej miękkiej mieszanki opon i próbowali poprawić swe czasy chociaż minimalnie, co sprawiło, że popełniali więcej błędów. Problemem stał się też spory ruch na torze, który przeszkodził w ustanowieniu dobrych czasów okrążeń między innymi Lewisowi Hamiltonowi, Sebastianowi Vettelowi i Fernando Alonso, który wyjeżdżając zza zakrętu o mało co nie wpadł na wolno jadącego po linii wyścigowej Nico Rosberga.
Dwa świetne okrążenia wykonał w końcówce Robert Kubica, który jako pierwszy zszedł z czasem poniżej minuty i trzydziestu ośmiu sekund (1:37,932), a później poprawił się o kolejnych 0,6s, uzyskując czas 1:37,354, który dał mu pierwsze miejsce w trzecim treningu. Tuż za Polakiem w ostatnich sekundach sesji znaleźli się natomiast Hamilton, Alonso i Webber. Warto wspomnieć też w trzech słowach o nowych ekipach, które nie prezentują się najgorzej i na przestrzeni sesji kierowcy tych ekip również znacząco poprawili swoje czasy.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|