F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201014 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:39,695 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:40,696--18
2.6Mark WebberRed Bull RB61:40,8290,1330,13315
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:41,2800,5840,45113
4.8Fernando AlonsoFerrari F101:41,4900,7940,21014
5.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:41,5780,8820,08817
6.12Witalij PietrowRenault R301:41,6890,9930,11117
7.3Michael SchumacherMercedes GP W011:41,6900,9940,00118
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:41,7291,0330,03917
9.11Robert KubicaRenault R301:41,8771,1810,14818
10.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:41,8931,1970,01620
11.10Nico HulkenbergWilliams FW321:41,9341,2380,04118
12.7Felipe MassaFerrari F101:41,9781,2820,04414
13.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:42,3161,6200,33815
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:42,5661,8700,25016
15.14Adrian SutilForce India VJM031:42,5871,8910,02118
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:42,8582,1620,27114
17.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:42,9932,2970,13520
18.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:43,3442,6480,35118
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:44,8764,1801,53215
20.18Jarno TrulliLotus T1271:45,0484,3520,17223
21.24Timo GlockVirgin VR-011:45,0504,3540,00220
22.21Bruno SennaHRT F1101:45,4904,7940,44016
23.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:45,6294,9330,13922
24.20Christian KlienHRT F1101:46,4645,7680,83517
107% najlepszego czasu: 1:47,745

Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą w ostatniej sesji treningowej w sezonie 2010, pokonując w sobotnie popołudnie na torze Yas Marina kolegę z zespołu Red Bull Racing – Marka Webbera o 0,133 sekundy. Trzeci czas, aczkolwiek już ze stratą ponad pół sekundy do Vettela uzyskał Lewis Hamilton (McLaren), plasując się tuż przed liderem mistrzostw Fernando Alonso (Ferrari). Robert Kubica znalazł się na dziewiątej pozycji – trzy miejsca za drugim kierowcą Renault – Witalijem Pietrowem.

Początek sesji

Trzeci sesja treningowa rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie. Po okrążeniach instalacyjnych i sprawdzeniu bolidów na tor jako pierwszy powrócił Lucas di Grassi, uzyskując w 15 minucie czas 1:48,532. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:47,148, a jeszcze szybciej pojechał jego kolega z zespołu Virgin – Timo Glock (1:46,106).

Po 20 minutach na czele klasyfikacji zaczęli pojawiać się kierowcy z zespołów startujących także przed rokiem 2010 – Nick Heidfeld, Sebastien Buemi i Jaime Alguersuari. W 27 minucie na pierwsze miejsce wskoczył Robert Kubica z czasem 1:43,186. Polak poprawił się na kolejnym kółku na 1:42,615, a jeszcze szybciej pojechał Michael Schumacher, poprawiając czas Kubicy o 0,097 sekundy. Przed Kubicą znalazł się także drugi kierowca Renault – Witalij Pietrow (1:42,580).

Vettel na szczycie tabeli tuż za połową sesji

W 34 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Sebastian Vettel (1:41,721), Nico Rosberg i Fernando Alonso. Vettel poprawił się następnie na 1:41,628. Tymczasem Kubica swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:42,531, który dawał mu piąte miejsce. Wkrótce Robert spadł jednak na siódme miejsce po tym, jak Mark Webber wykręcił 1:41,621, pokonując minimalnie Vettela, a Lewis Hamilton wskoczył na trzecie miejsce. Vettel powrócił następnie na pierwsze miejsce z czasem 1:41,252.

Dwadzieścia minut przed końcem sesji w pierwszej szóstce znaleźli się także Jenson Button (P4) i Pietrow (P6), tak więc Kubica spadł na dziewiąte miejsce (+1,279s). Kilka minut później Polak powrócił na tor i uzyskał czas 1:42,043, który umożliwił mu awans na siódme miejsce. Wkrótce poprawili się jednak także obydwaj kierowcy Ferrari i Kubica spadł ponownie na dziewiąte miejsce. Pierwszą dziesiątkę zamykał w tym momencie drugi kierowca Renault – Pietrow, ze stratą niespełna 0,2 sekundy do zespołowego kolegi.

Kierowcy Red Bulla zwiększają przewagę w końcówce

Mniej niż dziesięć minut przed końcem sesji Alonso rozdzielił kierowców Red Bulla, plasując się na drugiej pozycji z czasem 1:41,490, uzyskanym na bardziej miękkich oponach. Odpowiedzią Webbera (także na oponach z zielonym paskiem) był czas 1:41,153 i Australijczyk powrócił na drugie miejsce. Szybciej od kierowcy Ferrari pojechał także Hamilton, zrzucając Alonso na czwarte miejsce. Na ostatnich okrążeniach pomiarowych Vettel i Webber uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 41 sekund (1:40,696 i 1:40,829). Hamilton ukończył sesję na trzeciej pozycji z ponad półsekundową stratą do Vettela, a Pietrow i Kubica zajęli odpowiednio miejsca 6 (+0,993s) i 9 (+1,181s).

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
adept, 13.11.2010 13:49[!]
Jeżeli ALO jeździ na silniku na wyścig to na pewno dzisiaj go oszczędzał, więc nie spodziewałbym się super czasu na treningu.

Przy okazji. Wiecie czy Renault używa dzisiaj nowych silników?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca