|
|
|
|
|
|
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2010 | 14 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:39,695 - Q2, Lewis Hamilton (McLaren), 2009 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:40,696 | - | - | 18 |
2. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:40,829 | 0,133 | 0,133 | 15 |
3. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:41,280 | 0,584 | 0,451 | 13 |
4. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:41,490 | 0,794 | 0,210 | 14 |
5. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:41,578 | 0,882 | 0,088 | 17 |
6. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:41,689 | 0,993 | 0,111 | 17 |
7. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:41,690 | 0,994 | 0,001 | 18 |
8. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:41,729 | 1,033 | 0,039 | 17 |
9. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:41,877 | 1,181 | 0,148 | 18 |
10. | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber C29 | | 1:41,893 | 1,197 | 0,016 | 20 |
11. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:41,934 | 1,238 | 0,041 | 18 |
12. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:41,978 | 1,282 | 0,044 | 14 |
13. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:42,316 | 1,620 | 0,338 | 15 |
14. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:42,566 | 1,870 | 0,250 | 16 |
15. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:42,587 | 1,891 | 0,021 | 18 |
16. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:42,858 | 2,162 | 0,271 | 14 |
17. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:42,993 | 2,297 | 0,135 | 20 |
18. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:43,344 | 2,648 | 0,351 | 18 |
19. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:44,876 | 4,180 | 1,532 | 15 |
20. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:45,048 | 4,352 | 0,172 | 23 |
21. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:45,050 | 4,354 | 0,002 | 20 |
22. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:45,490 | 4,794 | 0,440 | 16 |
23. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:45,629 | 4,933 | 0,139 | 22 |
24. | 20 | Christian Klien | HRT F110 | | 1:46,464 | 5,768 | 0,835 | 17 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:47,745 |
|
|
Sebastian Vettel okazał się najszybszym kierowcą w ostatniej sesji treningowej w sezonie 2010, pokonując w sobotnie popołudnie na torze Yas Marina kolegę z zespołu Red Bull Racing – Marka Webbera o 0,133 sekundy. Trzeci czas, aczkolwiek już ze stratą ponad pół sekundy do Vettela uzyskał Lewis Hamilton (McLaren), plasując się tuż przed liderem mistrzostw Fernando Alonso (Ferrari). Robert Kubica znalazł się na dziewiątej pozycji – trzy miejsca za drugim kierowcą Renault – Witalijem Pietrowem.
Początek sesji
Trzeci sesja treningowa rozpoczęła się przy słonecznej pogodzie. Po okrążeniach instalacyjnych i sprawdzeniu bolidów na tor jako pierwszy powrócił Lucas di Grassi, uzyskując w 15 minucie czas 1:48,532. Brazylijczyk poprawił się następnie na 1:47,148, a jeszcze szybciej pojechał jego kolega z zespołu Virgin – Timo Glock (1:46,106).
Po 20 minutach na czele klasyfikacji zaczęli pojawiać się kierowcy z zespołów startujących także przed rokiem 2010 – Nick Heidfeld, Sebastien Buemi i Jaime Alguersuari. W 27 minucie na pierwsze miejsce wskoczył Robert Kubica z czasem 1:43,186. Polak poprawił się na kolejnym kółku na 1:42,615, a jeszcze szybciej pojechał Michael Schumacher, poprawiając czas Kubicy o 0,097 sekundy. Przed Kubicą znalazł się także drugi kierowca Renault – Witalij Pietrow (1:42,580).
Vettel na szczycie tabeli tuż za połową sesji
W 34 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się Sebastian Vettel (1:41,721), Nico Rosberg i Fernando Alonso. Vettel poprawił się następnie na 1:41,628. Tymczasem Kubica swój pierwszy przejazd zakończył z czasem 1:42,531, który dawał mu piąte miejsce. Wkrótce Robert spadł jednak na siódme miejsce po tym, jak Mark Webber wykręcił 1:41,621, pokonując minimalnie Vettela, a Lewis Hamilton wskoczył na trzecie miejsce. Vettel powrócił następnie na pierwsze miejsce z czasem 1:41,252.
Dwadzieścia minut przed końcem sesji w pierwszej szóstce znaleźli się także Jenson Button (P4) i Pietrow (P6), tak więc Kubica spadł na dziewiąte miejsce (+1,279s). Kilka minut później Polak powrócił na tor i uzyskał czas 1:42,043, który umożliwił mu awans na siódme miejsce. Wkrótce poprawili się jednak także obydwaj kierowcy Ferrari i Kubica spadł ponownie na dziewiąte miejsce. Pierwszą dziesiątkę zamykał w tym momencie drugi kierowca Renault – Pietrow, ze stratą niespełna 0,2 sekundy do zespołowego kolegi.
Kierowcy Red Bulla zwiększają przewagę w końcówce
Mniej niż dziesięć minut przed końcem sesji Alonso rozdzielił kierowców Red Bulla, plasując się na drugiej pozycji z czasem 1:41,490, uzyskanym na bardziej miękkich oponach. Odpowiedzią Webbera (także na oponach z zielonym paskiem) był czas 1:41,153 i Australijczyk powrócił na drugie miejsce. Szybciej od kierowcy Ferrari pojechał także Hamilton, zrzucając Alonso na czwarte miejsce. Na ostatnich okrążeniach pomiarowych Vettel i Webber uzyskali czasy poniżej jednej minuty i 41 sekund (1:40,696 i 1:40,829). Hamilton ukończył sesję na trzeciej pozycji z ponad półsekundową stratą do Vettela, a Pietrow i Kubica zajęli odpowiednio miejsca 6 (+0,993s) i 9 (+1,181s).
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 42%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|