|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2010 | 4 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:34,175 | - | - | 27 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:34,441 | 0,266 | 0,266 | 28 |
3. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:34,443 | 0,268 | 0,002 | 30 |
4. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:34,538 | 0,363 | 0,095 | 24 |
5. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:34,674 | 0,499 | 0,136 | 30 |
6. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:35,148 | 0,973 | 0,474 | 34 |
7. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:35,581 | 1,406 | 0,433 | 34 |
8. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:35,660 | 1,485 | 0,079 | 29 |
9. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:35,872 | 1,697 | 0,212 | 20 |
10. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:35,957 | 1,782 | 0,085 | 32 |
11. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:36,018 | 1,843 | 0,061 | 38 |
12. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:36,221 | 2,046 | 0,203 | 34 |
13. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:36,325 | 2,150 | 0,104 | 33 |
14. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:36,325 | 2,150 | 0,000 | 39 |
15. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:36,602 | 2,427 | 0,277 | 30 |
16. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:36,813 | 2,638 | 0,211 | 26 |
17. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:37,415 | 3,240 | 0,602 | 19 |
18. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:38,454 | 4,279 | 1,039 | 34 |
19. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:38,530 | 4,355 | 0,076 | 32 |
20. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:38,786 | 4,611 | 0,256 | 13 |
21. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:39,061 | 4,886 | 0,275 | 23 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:39,158 | 4,983 | 0,097 | 29 |
23. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | 1:41,084 | 6,909 | 1,926 | 27 |
24. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:41,481 | 7,306 | 0,397 | 32 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,767 |
|
|
Po raz drugi dzisiejszego dnia najszybszym kierowcą na torze Sepang okazał się Lewis Hamilton. Kierowca McLarena uzyskał czas 1:34,175, wyprzedzając o ponad 0,2s Sebastiana Vettela (RBR) i Nico Rosberga (Mercedes). Robert Kubica (Renault), po dość pracowitej sesji, uplasował się na szóstym miejscu z około sekundą straty do Hamiltona. Podczas przerwy między sesjami nad torem przeszły przelotne opady deszczu, jednak w trakcie całego treningu tor był zupełnie suchy.
Tym razem kierowcy byli bardziej aktywni od samego początku, a po upływie 15 minut wszyscy mieli już za sobą mierzone okrążenia. Rezultaty były od samego początku zbliżone do tych osiąganych w pierwszym treningu. Po wykonaniu pierwszych przejazdów część kierowców powróciła do boksów, a na torze pozostali ci, co wykonywali długie przejazdy, na czele z Fernando Alonso (Ferrari), który był w tym czasie o 4s wolniejszy od Lewisa Hamiltona.
Po 30 minutach na czele znajdował się Hamilton, legitymujący się czasem 1:34,765. W tym czasie kłopoty dopadły Marka Webbera (RBR), którego bolid nagle stracił moc i Australijczyk był zmuszony zatrzymać się na poboczu przy zakręcie nr dziewięć. Spowodowało to wywieszenie żółtej flagi, jednak sesja nie została przerwana, a jego bolid został szybko zabrany z pobocza.
Na torze przez dłuższy czas pozostawali kierowcy, którzy mieli w swoich bolidach dużą ilość paliwa i testowali różne ustawienia. Na półmetku sesji na prowadzeniu zmieniali się Hamilton i Schumacher. Ostatecznie szybszy w tym czasie okazał się Lewis Hamilton, który wykręcił czas 1:34,175. Za tą dwójką znajdowali się nieustannie Nico Rosberg i Jenson Button (McLaren), którzy kilka minut później przeskoczyli Schumachera, spychając go na 4 lokatę.
W dalszej części sesji wielu kierowców, jak można wnioskować po czasach, kontynuowało przejazdy z dużą ilością paliwa, a na torze cały czas panował umiarkowany ruch. Kłopoty z bolidem nie ominęły także i w drugiej sesji Sebastiana Vettela. Tym razem pojawiły się problemy ze wspomaganiem kierownicy, które zmusiły go do zjazdu do boksów. Nie utrudniło to jednak Niemcowi, po powrocie na tor, ustanowienia drugiego rezultatu.
Na pół godziny przed końcem treningu nad torem pojawiła się kilka razy, na chwilę, żółta flaga. Pierwszą z nich spowodował Adrian Sutil, który wypadł na pobocze w zakręcie 10, lecz, tak jak jego poprzednicy w tym miejscu, zdołał powrócić na tor. Kolejne flagi spowodowane były przez kierowców STR, którzy na przestrzeni dwóch okrążeń kilkukrotnie zwiedzali pobocze w różnych częściach toru, również bez poważniejszych konsekwencji.
Końcówka sesji upłynęła spokojnie, kierowcy kończyli swe programy treningowe, co dla niektórych, jak na przykład dla kierowców Ferrari, oznaczało wykonanie kilku okrążeń z mniejszą ilością paliwa, a dla kierowców McLarena, RBR i Mercedesa przejazdy cięższymi bolidami. Warto wspomnieć też o Felipe Massie, który miał problemy z podłogą w swoim bolidzie po tym, jak wypadł na pobocze w pierwszym treningu. Brazylijczyk plasował się przez długi czas nawet za kierowcami Lotusa, aczkolwiek ostatecznie udało mu się nieco poprawić na świeżym komplecie miękkich opon.
Po raz kolejny bolidy nowych zespołów okazały się niezawodne i kierowcy tych ekip przejechali sporo okrążeń. Najszybsi z nich tak jak i w pierwszym treningu byli przedstawiciele Lotusa, którzy nieznacznie pokonali rywali z Virgin Racing. Zdecydowanie odstawali natomiast kierowcy HRT, którzy obaj stracili około siedem sekund do czołówki.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2.5 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|