|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysian Grand Prix 2010 | 4 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:33,542 | - | - | 17 |
2. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:33,559 | 0,017 | 0,017 | 14 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:33,587 | 0,045 | 0,028 | 17 |
4. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:33,751 | 0,209 | 0,164 | 19 |
5. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:33,992 | 0,450 | 0,241 | 15 |
6. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:34,090 | 0,548 | 0,098 | 13 |
7. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:34,113 | 0,571 | 0,023 | 16 |
8. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:34,174 | 0,632 | 0,061 | 15 |
9. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:34,540 | 0,998 | 0,366 | 13 |
10. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:34,549 | 1,007 | 0,009 | 17 |
11. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:34,623 | 1,081 | 0,074 | 11 |
12. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:34,673 | 1,131 | 0,050 | 19 |
13. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:34,882 | 1,340 | 0,209 | 13 |
14. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:34,957 | 1,415 | 0,075 | 16 |
15. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:35,026 | 1,484 | 0,069 | 16 |
16. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:35,076 | 1,534 | 0,050 | 17 |
17. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:35,477 | 1,935 | 0,401 | 18 |
18. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:36,404 | 2,862 | 0,927 | 19 |
19. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:37,299 | 3,757 | 0,895 | 15 |
20. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:37,369 | 3,827 | 0,070 | 16 |
21. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:38,161 | 4,619 | 0,792 | 18 |
22. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:38,783 | 5,241 | 0,622 | 13 |
23. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:39,868 | 6,326 | 1,085 | 19 |
24. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | 1:39,895 | 6,353 | 0,027 | 16 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,090 |
|
|
Po kłopotach we wcześniejszych sesjach, najszybszym kierowcą trzeciego treningu okazał się Mark Webber (RBR). Australijczyk osiągając czas 1:33,542 wyprzedził nieznacznie Lewisa Hamiltona (McLaren) oraz swojego kolegę z zespołu – Sebastiana Vettela. Robert Kubica (Renault) zakończył sesję na 10 pozycji z sekundą straty do czołówki.
Przez pierwszych dziesięć minut aktywność kierowców była niewielka, bowiem wykonali oni jedynie po okrążeniu instalacyjnym i powrócili do garaży. Jako pierwszy na pomiarowe okrążenie wyruszył Pedro de la Rosa (Sauber) i wykręcił czas 1:36,891. Poprawienie tego czasu nie stanowiło jednak przeszkody dla Webbera, który był bardzo aktywny od samego początku.
Na torze zaczęło pojawiać się coraz więcej bolidów, a na pierwszej pozycji zmieniali się kolejni kierowcy – Vettel, Alonso i Hamilton, który był najszybszym kierowcą na półmetku sesji. W tym czasie pojawiły się ostrzeżenia o możliwych opadach deszczu, a kierowcy zaczęli zjeżdżać do boksów. Postoje były jednak krótkie i część zespołów zdecydowała się na założenie do swoich bolidów opon z miękkiej mieszanki. Opony te bardzo dobrze wykorzystał Lewis Hamilton, schodząc jako pierwszy z czasem poniżej 1 minuty i 34 sekund (1:33,559).
Po wykonaniu szybkich przejazdów przez kierowców na torze ruch stawał się coraz mniejszy. Problemy miał w tym czasie Witalij Pietrow (Renault), który stracił przyczepność i wypadł z szybkiego zakrętu nr 6. Na szczęście dla Rosjanina pobocze było dość szerokie i zdołał on kontynuować jazdę. Ostatnia fala wyjazdów na tor rozpoczęła się na pięć minut przed końcem sesji. Znów zrobiło się tłoczno i do będącego wciąż na prowadzeniu Hamiltona zaczęli zbliżać się kolejni kierowcy. Ostatecznie tylko jednemu z nich – Webberowi udało się poprawić czas Anglika, zaledwie o 0,017s. W czołówce plasowali się również kierowcy Ferrari i Mercedesa, którzy tracili do lidera mniej niż sekundę.
Warto wspomnieć również o drobnych problemach Sebastiana Vettela. Od jego bolidu odkleił się dziś kawałek taśmy teflonowej i zawisł na elementach przedniego lewego zawieszenia. Zaniepokoiło to zespół, ponieważ nie było wiadomo do końca skąd on odpadł. Nie był to jednak poważny kłopot i nie został on również wynaleziony przez Adriana Neweya. Drobne przygody miał jeszcze tylko Jamie Alguersuari (STR), który wykonał efektowny poślizg.
Zespoły ze środka stawki toczyły dzisiaj bardzo wyrównany bój, z którego zwycięsko wyszedł Rubens Barrichello (Williams), plasując się na 9 pozycji. Natomiast coraz bardziej zaczyna odstawać zespół Sauber, którego kierowcy są w tej chwili gdzieś między zespołami środka stawki, a nowymi ekipami, a te z kolei po raz kolejny pokazały, że ich bolidy są coraz bardziej niezawodne. Wśród nich najszybszy był dziś Timo Glock (Virgin), który miał mniej niż 4 sekundy straty do najszybszego kierowcy.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|