|
|
|
|
|
|
Grand Prix de Monaco 2010 | 16 maja |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 8 | Fernando Alonso | Ferrari F10 | | 1:14,904 | - | - | 36 |
2. | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP W01 | | 1:15,013 | 0,109 | 0,109 | 40 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull RB6 | | 1:15,099 | 0,195 | 0,086 | 48 |
4. | 7 | Felipe Massa | Ferrari F10 | | 1:15,120 | 0,216 | 0,021 | 45 |
5. | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP W01 | | 1:15,143 | 0,239 | 0,023 | 38 |
6. | 11 | Robert Kubica | Renault R30 | | 1:15,192 | 0,288 | 0,049 | 39 |
7. | 2 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-25 | | 1:15,249 | 0,345 | 0,057 | 32 |
8. | 14 | Adrian Sutil | Force India VJM03 | | 1:15,460 | 0,556 | 0,211 | 42 |
9. | 1 | Jenson Button | McLaren MP4-25 | | 1:15,619 | 0,715 | 0,159 | 38 |
10. | 6 | Mark Webber | Red Bull RB6 | | 1:15,620 | 0,716 | 0,001 | 28 |
11. | 12 | Witalij Pietrow | Renault R30 | | 1:15,746 | 0,842 | 0,126 | 44 |
12. | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso STR5 | | 1:16,276 | 1,372 | 0,530 | 46 |
13. | 10 | Nico Hulkenberg | Williams FW32 | | 1:16,348 | 1,444 | 0,072 | 48 |
14. | 9 | Rubens Barrichello | Williams FW32 | | 1:16,522 | 1,618 | 0,174 | 38 |
15. | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India VJM03 | | 1:16,528 | 1,624 | 0,006 | 42 |
16. | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber C29 | | 1:16,599 | 1,695 | 0,071 | 36 |
17. | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber C29 | | 1:16,818 | 1,914 | 0,219 | 46 |
18. | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso STR5 | | 1:17,023 | 2,119 | 0,205 | 28 |
19. | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus T127 | | 1:18,184 | 3,280 | 1,161 | 48 |
20. | 25 | Lucas di Grassi | Virgin VR-01 | | 1:18,478 | 3,574 | 0,294 | 38 |
21. | 18 | Jarno Trulli | Lotus T127 | | 1:18,667 | 3,763 | 0,189 | 13 |
22. | 24 | Timo Glock | Virgin VR-01 | | 1:18,721 | 3,817 | 0,054 | 42 |
23. | 20 | Karun Chandhok | HRT F110 | | 1:20,313 | 5,409 | 1,592 | 36 |
24. | 21 | Bruno Senna | HRT F110 | | 1:22,148 | 7,244 | 1,835 | 11 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,147 |
|
|
Fernando Alonso okazał się najszybszym kierowcą także podczas popołudniowej sesji treningowej w Monako, tym razem jak jedyny przełamując barierę jednej minuty i 15 sekund. Najbliższym rywalem kierowcy Ferrari był w drugiej sesji Nico Rosberg (Mercedes), a na kolejnych trzech pozycjach znaleźli się Sebastian Vettel (Red Bull) i drudzy kierowcy Ferrari oraz Mercedesa – Felipe Massa i Michael Schumacher. Robert Kubica (Renault) był w posiadaniu najlepszego czasu przez sporą część sesji, ostatecznie zajmując szóste miejsce ze stratą 0,288 sekundy do Alonso.
Po pierwszych dziesięciu minutach w posiadaniu najlepszego czasu był Sebastian Vettel (1:18,002), mając zaledwie 0,008 sekundy nad kolegą z zespołu Red Bull – Markiem Webberem. W chwilę później szybciej od obydwu kierowców pojechali między innymi Vitantonio Liuzzi (1:17,537) i Nico Hulkenberg, ale kolejne okrążenia Vettela i Webbera przywróciły ich na szczyt tabeli. Na trzecie miejsce awansował tymczasem Robert Kubica (1:17,450), ale już po chwili przed Polakiem znalazł się Fernando Alonso z czasem 1:17,198.
Klasyfikacja zmieniała się bardzo szybko i w 16 minucie Kubica wykręcił 1:16,101, awansując na pierwsze miejsce. Webber poprawił się na 1:16,420, a następnie pojechał szybciej od Kubicy, pokonując go o 0,045 sekundy. Trzeci przez chwilę był Adrian Sutil, ale przed kierowcą Force India znalazł się wkrótce Alonso. Tymczasem Kubica powrócił na pierwsze miejsce, jako pierwszy przełamując w drugiej sesji barierę jednej minuty i 16 sekund (1:15,935), po czym podniósł poprzeczkę na 1:15,589, pomimo niewielkiego uślizgu w ostatnim zakręcie.
Jedynym incydentem w pierwszych dwudziestu minutach drugiej sesji był błąd Bruno Senny w nawrocie Loews. Brazylijczyk musiał użyć wstecznego biegu, aby móc kontynuować jazdę, ale nie uderzył w bariery, zatem obeszło się bez uszkodzenia bolidu. Po trzydziestu minutach kolejność kierowców w pierwszej dziesiątce była następująca: Kubica, Webber, Alonso, Sutil, Schumacher, Vettel, Rosberg, Massa, Alguersuari i Pietrow. Webber poprawił swój czas na 1:15,744, ale nadal był drugi, choć jego strata do Kubicy zmniejszyła się do 0,155 sekundy. W chwilę później na trzecie miejsce wskoczył Lewis Hamilton, wykręcając 1:15,779. Webber swój przejazd zakończył z czasem 1:15,620, zmniejszając stratę do Kubicy do 0,031 sekundy.
W 37 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się dwaj kierowcy Ferrari – Alonso i Massa, wykręcając na supermiękkich oponach odpowiednio 1:14,904 i 1:15,585. Massa poprawił się następnie na 1:15,120, zmniejszając swoją stratę do zespołowego kolegi do 0,216 sekundy. Ponadto przed Kubicą znalazł się Hamilton (1:15,434), spychając Polaka na czwarte miejsce. Tuż przed połową sesji kierowców Ferrari rozdzielił Rosberg, awansując na drugie miejsce z czasem 1:15,013. Kolejność w pierwszej dziesiątki wyglądała w tym momencie następująco: Alonso, Rosberg, Massa, Schumacher, Hamilton, Kubica, Webber, Sutil, Button i Vettel.
W 57 minucie Buemi o mały włos nie stracił kontroli nad bolidem podczas hamowania za tunelem – prawie jak w przypadku Kimiego Raikkonena w 2008 roku, gdy Fin wpadł na Sutila. Szwajcar nie miał przed sobą żadnego samochodu, zatem uniknął uszkodzenia auta, choć musiał ściąć szykanę. Niewykluczone, że kłopoty kierowcy STR wynikały z deszczu, który zaczął kropić w kilku miejscach toru. Deszcz kropił przez kilkanaście minut, ale nawierzchnia pozostawała generalnie sucha i kierowcy uzyskiwali nadal dobre czasy. Między innymi swój czas zdołał poprawić Kubica, wykręcając na miękkich oponach 1:15,257 (P7). Polak poprawił się następnie na 1:15,192, co pozwoliło mu na przeskoczenie Hamiltona w tabeli czasowej. Wcześniej Vettel wykręcił 1:15,099 i wskoczył na trzecie miejsce.
W końcówce sesji deszcz przybrał trochę na sile, powodując kilka nerwowych momentów, ale jak do tej pory nikt nie uderzył w bariery w drugiej sesji. Nie zanosiło się jednak na to, aby ktokolwiek był w stanie poprawić swój czas w ostatnich pięciu minutach sesji. Warto wspomnieć, że problemy z bolidami mieli najwyraźniej Trulli i Senna, bowiem obaj kierowcy mieli przejechanych odpowiednio tylko 13 i 11 okrążeń, podczas gdy większość miała ponad trzydzieści. Po zakończeniu sesji kierowcy ponownie przeprowadzili próbne starty.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Przelotny deszcz
Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|