F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefónica Grand Prix of Europe 201027 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (Toro Rosso), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Fernando AlonsoFerrari F101:39,283--33
2.5Sebastian VettelRed Bull RB61:39,3390,0560,05627
3.6Mark WebberRed Bull RB61:39,4270,1440,08829
4.4Nico RosbergMercedes GP W011:39,6500,3670,22322
5.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:39,7490,4660,09924
6.11Robert KubicaRenault R301:39,8800,5970,13128
7.7Felipe MassaFerrari F101:39,9470,6640,06722
8.14Adrian SutilForce India VJM031:40,0200,7370,07330
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:40,0290,7460,00927
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:40,1740,8910,14533
11.3Michael SchumacherMercedes GP W011:40,2871,0040,11324
12.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:40,3871,1040,10033
13.12Witalij PietrowRenault R301:40,6181,3350,23129
14.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:40,9061,6230,28834
15.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:40,9451,6620,03930
16.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:41,1151,8320,17035
17.10Nico HulkenbergWilliams FW321:41,3712,0880,25630
18.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:41,4572,1740,08636
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:42,4673,1841,01031
20.18Jarno TrulliLotus T1271:42,9933,7100,52630
21.24Timo GlockVirgin VR-011:43,8114,5280,81814
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:43,8544,5710,04327
23.21Bruno SennaHRT F1101:44,0954,8120,24124
24.20Karun ChandhokHRT F1101:44,5665,2830,47121
107% najlepszego czasu: 1:46,233

Fernando Alonso (Ferrari) okazał się najszybszym kierowcą w ostatniej z dwóch dzisiejszych sesji treningowych w Walencji, poprawiając najlepszy czas Nico Rosberga z rana o blisko dwie sekundy. Tym niemniej Niemiec było ponownie zdecydowanie szybszy z dwójki kierowców Mercedesa, pokonując Michaela Schumachera o ponad pół sekundy. Najbliższymi rywalami Alonso byli po południu kierowcy Red Bulla – Sebastian Vettel i Mark Webber, tracąc odpowiednio 0,056 i 0,144 sekundy do Hiszpana. Rosberg uplasował się na czwartej pozycji, a tuż za nim znaleźli się Lewis Hamilton (McLaren) i Robert Kubica (Renault).

W drugiej sesji kierowcy nie spieszyli się początkowo z wyjazdem na tor, ale po pięciu minutach po ulicach Walencji krążyło już dwanaście bolidów, a do wyjazdu z alei serwisowej szykowały się już kolejne. Jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Fernando Alonso – 1:40,850. Drugi kierowca Ferrari – Felipe Massa pojechał o 0,113 sekundy wolniej, a gorsze o ponad sekundę czasy uzyskali Witalij Pietrow oraz Nico Hulkenberg. Pietrow poprawił się następnie na 1:40,969, a tuż za nim w tabeli znalazł się drugi kierowca Renault – Robert Kubica (1:41,208).

W 12 minucie na czele klasyfikacji znaleźli się kierowcy McLarena – Jenson Button (1:40,586) i Lewis Hamilton, ale już po chwili najlepszymi czasami sesji legitymowali się kierowcy Ferrari. Alonso jako pierwszy przełamał barierę jednej minuty i 40 sekund, wykręcając najpierw 1:39,928, a następnie 1:39,767. Massa swój przejazd zakończył z czasem gorszym o blisko pół sekundy i w tym momencie był piąty, gdyż szybciej od niego pojechali w międzyczasie Adrian Sutil, Button i Kubica. Żaden z nich nie przełamał jednak bariery jednej minuty i 40 sekund.

Kierowcy wciąż popełniali sporo błędów, choć przyczepność była już wyraźnie lepsza, niż podczas porannej sesji. Po 25 minutach kolejność w pierwszej dziesiątce była następująca: Alonso, Sutil, Button, Kubica, Rosberg, Massa, Webber, Hamilton, Schumacher i Pietrow. W chwilę później na drugą pozycję wskoczył Sebastian Vettel, dla którego był to pierwszy przejazd w drugiej sesji. Mimo to Niemiec od razu przełamał barierę jednej minuty i 40 sekund, a następnie wykręcił najlepszy czas sesji – 1:39,728 (0,039 sekundy szybciej od Alonso). W 31 minucie Massa wpadł w poślizg na wyjściu z piątego zakrętu i zatrzymał się w poprzek toru. Niestety silnik w jego bolidzie zgasł i Brazylijczyk musiał wysiąść z auta, a sesja została wstrzymana, gdyż Ferrari zatrzymało się w niebezpiecznym miejscu.

Wyjazd z boksów został ponownie otwarty w 36 minucie sesji. Alguersuari jako pierwszy postanowił wypróbować dzisiaj opony z supermiękkiej mieszanki. Kierowca Toro Rosso nie uzyskał jednak zbyt dobrego czasu, plasując się dopiero na 17 pozycji (+1,729s). W połowie sesji Rosberg wykręcił 1:39,650 (nadal na twardszych oponach) i znalazł się na czele klasyfikacji, ale tylko na chwilę, bowiem szybciej od niego pojechał najpierw Webber (1:39,532), a później także Vettel (1:39,635). Vettel nie powiedział jednak jeszcze ostatniego słowa i pomimo błędu w ostatnim zakręcie wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:39,339. W międzyczasie poniżej jednej minuty i 40 sekund zszedł także Kubica, uzyskując czas1:39,880, który dał mu piąte miejsce (0,5 sekundy straty do Vettela).

W 51 minucie Glock zatrzymał się na poboczu z powodu problemów ze skrzynią biegów. Dla kierowcy Virgin był to koniec jazdy w tej sesji. W chwilę później rozpoczęły się pierwsze przejazdy kierowców z czołówki na supermiękkich oponach. Alonso wykręcił 1:39,283 i powrócił na pierwsze miejsce. Hamilton musiał z kolei zadowolić się piątym miejscem, gdyż na supermiękkiej mieszance wykręcił tylko 1:39,749. Opony z zielonym paskiem nie przyniosły tymczasem poprawy czasów kierowców Red Bulla. W międzyczasie Ferrari odzyskało bolid Massy i Brazylijczyk mógł wznowić przygotowania do wyścigu. Felipe wykręcił 1:39,947 na początku ostatnich 30 minut sesji i znalazł się tuż za Kubicą na siódmej pozycji.

W 70 minucie Pietrow wpadł z poślizg i zatrzymał się w odwrotnym kierunku do jazdy, ale zdołał po chwili nawrócić auto i obyło się bez konieczności wstrzymania sesji. Do końca sesji kierowcy jeździli już tylko na starych oponach i z większą ilością paliwa, zatem nikt w czołówce nie poprawił już swojego czasu.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bukuć, 25.06.2010 15:49[!]
no to mi ładnie skład w GPM jeździ :)
Sutil przed Buttonem ;)
noofaq, 25.06.2010 15:52[!]
virginowi bliżej do hrt niż do lotusa :)
StachuLBN, 25.06.2010 15:52[!]
tak tylko zobacz jaka jest pomiędzy nimi różnica 0.009 :P
flow, 25.06.2010 16:17[!]
Taki sam rezultat w wyscigu ma byc ! :P
Ranger, 25.06.2010 17:01[!]
"ostatni krzyk redbulla"? :>
raffus, 25.06.2010 17:07[!]
Podany link do zdjęć na GP Update nie działa - coś im się chyba zwaliło - na stronie nie ma już nawet zakładki do zdjęć. Wiecie na jakiej stronie można obejrzeć aktualne galerie - chciałbym zobaczyć te nowe wynalazki (dmuchane dyfuzory itp.) ?
biCampeon, 25.06.2010 17:17[!]
borys88rr, 25.06.2010 17:20[!]
z tego co widziałem w tv to Robert na miękkich oponach nie poprawił rezultatu ale nie jestem pewny może ktoś potwierdzić
SkC, 25.06.2010 17:24[!]
google nie gryzą xD

http://f1.madeinm...ee-practice-249.html

wOw własnie zobaczyłem odjazdową płetwe na Williamsie
Hideko, 25.06.2010 18:51[!]
Nie poprawił,gdyż jechał z większym ładunkiem paliwa.Chyba,że jechał na miękkich jeszcze przed tym jak realizator w końcówce pokazał jego czas (ok.2,5sec straty w 2sektorze)
Simi, 25.06.2010 18:53[!]
I taki wynik może zostać. Tylko Webber przed Vettelem! ;)

A tak na serio, liczę na to, że Ferrarka będzie najszybsza także w sobotę i niedzielę. Ładnie Baricz - wyprzedził Schumiego. No, no...
camorra, 25.06.2010 22:03[!]
raczej Barik :)
christoff.w, 26.06.2010 00:50[!]
raczej Baricz ,bo od dawna tak na niego wiele osob wola,choc poprawnie jego nazwisko powinno sie wymawiac "Barikello" a wiec "Barik" jak najbardziej a nie "Baricz" jak "Bariczello" ;)
Huckleberry, 26.06.2010 13:14[!]
"Mimo to Niemiec od razu przełamał barierę jednej minuty i 40 sekund, a następnie wykręcił najlepszy czas sesji – 1:39,728 (0,039 sekundy szybciej od Alonso)" - przecież najlepszy czas sesji to 1:39,283 chyba że czegoś nie rozumiem? :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca