F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2010
GP Bahrajnu
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Turcji
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2010
Klasyfikacje generalne 2010
Statystyki z sezonu 2010

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Valencia.
Telefónica Grand Prix of Europe 201027 czerwca
Valencia Street Circuit
Długość toru: 5,419 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,883 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:37,842 - Q2, Sebastian Vettel (Toro Rosso), 2008
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,683 - Timo Glock (Toyota), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,983 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2008
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelRed Bull RB61:38,052--14
2.11Robert KubicaRenault R301:38,1540,1020,10217
3.6Mark WebberRed Bull RB61:38,3130,2610,15913
4.14Adrian SutilForce India VJM031:38,5000,4480,18717
5.8Fernando AlonsoFerrari F101:38,5130,4610,01318
6.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:38,6230,5710,11015
7.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:38,6760,6240,05317
8.7Felipe MassaFerrari F101:38,6860,6340,01016
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:38,7690,7170,08316
10.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:38,8160,7640,04715
11.4Nico RosbergMercedes GP W011:38,8220,7700,00615
12.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:39,0500,9980,22816
13.10Nico HulkenbergWilliams FW321:39,1051,0530,05515
14.12Witalij PietrowRenault R301:39,1131,0610,00816
15.3Michael SchumacherMercedes GP W011:39,2221,1700,10914
16.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:39,3921,3400,17018
17.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:39,5271,4750,13516
18.22Pedro de la RosaBMW Sauber C291:39,6991,6470,17216
19.19Heikki KovalainenLotus T1271:41,3033,2511,60419
20.18Jarno TrulliLotus T1271:41,4283,3760,12520
21.24Timo GlockVirgin VR-011:41,9553,9030,52717
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:42,3554,3030,40018
23.21Bruno SennaHRT F1101:42,6114,5590,25618
24.20Karun ChandhokHRT F1101:42,6224,5700,01119
107% najlepszego czasu: 1:44,916

Sebastian Vettel (Red Bull) i Robert Kubica (Renault) uzyskali najlepsze czasy w ostatniej sesji treningowej bezpośrednio poprzedzającej kwalifikacje do Grand Prix Europy, jednak wydaje się, że Ferrari nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa, bowiem Fernando Alonso nie był skory do wykorzystania pełnego potencjału samochodu na supermiękkich oponach w końcówce sesji.

Hiszpan zadowolił się piątą pozycją, a przed nim znaleźli się także Mark Webber (Red Bull) i Adrian Sutil (Force India). W sumie jedenastu kierowców zmieściło się poniżej jednej sekundy straty do Vettela, wliczając w to Rubensa Barrichello (Williams), który nieoczekiwanie zajął szóste miejsce. Słabo wypadli natomiast kierowcy McLarena, którzy zamknęli pierwszą dziesiątkę.

Sobotnia sesja rozpoczęła się od problemów Timo Glocka na okrążeniu instalacyjnym, a przynajmniej tak się wydawało. Niemiec powrócił do alei serwisowej z bardzo wolną prędkością, ale tam okazało się, że nie ma poważnego problemu z autem i kierowca Virgin powinien wkrótce powrócić na tor. Czas okrążenia jako pierwszy ustanowił w tej sesji uzyskał kolega zespołowy Glocka – Lucas di Grassi, powracając na tor w 15 minucie. Brazylijczyk wykręcił na pierwszym kółku 1:43,867, a na drugim poprawił się na 1:43,195.

Jako pierwszy barierę jednej minuty i 40 sekund przełamał Sebastien Buemi, wykręcając 1:39,683. Szybciej od kierowcy Toro Rosso pojechali następnie Lewis Hamilton (1:39,338), Adrian Sutil i Jenson Button. Robert Kubica na pierwszym okrążeniu pomiarowym popełnił błąd i musiał skorzystać z bocznej uliczki, na kolejnym kółku uzyskał czas powyżej jednej minuty i 40 sekund, ale na trzecim był już najszybszy po wykręceniu 1:39,069. Szybciej od Polaka pojechali w połowie sesji Sebastian Vettel (1:38,884) i Sutil, zrzucając kierowcę Renault na trzecie miejsce.

Czwarty był przez chwilę Fernando Alonso, ale kierowca Ferrari ustanowił w 33 minucie czas 1:38,970 i wskoczył na drugie miejsce. Vettel poprawił się następnie na 1:38,727, na co odpowiedzią Alonso był czas 1:38,713 i Hiszpan znalazł się na czele klasyfikacji. Na trzecie miejsce awansował tymczasem drugi kierowca Red Bulla – Mark Webber, także uzyskując czas poniżej jednej minuty i 39 sekund. Australijczyk poprawił się następnie na 1:38,720 i znalazł się przed Vettelem na drugiej pozycji. Pierwszą piątkę po 42 minutach zamykali Nico Rosberg i Felipe Massa, mieszcząc się poniżej pół sekundy starty do Alonso, który swój przejazd zakończył z czasem 1:38,513.

W 44 minucie Kubica poprawił się na 1:38,564 i wskoczył na drugie miejsce, mając zaledwie 0,051 sekundy straty do Alonso. W ostatnich 10 minutach sesji Hiszpan powrócił na tor na supermiękkich oponach, jednak co ciekawe na żadnym z okrążeń pomiarowych nie uzyskał dobrego czasu w żadnym z sektorów. Opcjonalne opony umożliwiły jednak poprawę czasu okrążenia kierowcom Red Bulla i na czele klasyfikacji znalazł się Webber (1:38,313). Jeszcze szybciej pojechał następnie Kubica, poprawiając się w 58 minucie na 1:38,154. Ostatnie słowo należało jednak do Vettela, który w ostatnich sekundach sesji wykręcił 1:38,052.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
alienjam, 26.06.2010 12:18[!]
Trening napawa optymizmem, na jakich oponach Kubica wykręcił 1:38,154 ? Orientuje się ktoś o ile gorsze czasy miał Alonso na supermiękkiej mieszance ?
Master, 26.06.2010 12:18[!]
na takich jak Vettel, Webber, Sutil, Alonso, Baricz, Liuzzi...
artur_fan_f1, 26.06.2010 12:21[!]
zapowiadają się interesujące kwalifikacje ;)
flow, 26.06.2010 12:25[!]
Alonso na miekkiej jezdzil z wieksdza iloscia paliwa(chyba)
Heikki, 26.06.2010 12:25[!]
Widać, że poprawki działają zebrali dane z piątku pokombinowali i jest ok chociaż to tylko trening, ale jeśli Renault i Kubica liczą na podium to kwalifikacje muszą pojechać na min. 4linia co jest w zasięgu....
Ktoś wie ile daje ten F-duct na jednym okr. ??

~flow chyba masz racje, bo Alonso swój najlepszy czas wykręcił na twardych gumach.
fernandof1, 26.06.2010 12:31[!]
ALonso miał potem problemy na miekikej mieszance i massa to samo czyli albo wiecej paliwa albo nie wiem co ? myśle że p1 albo p2 jest w zasiegu ferrari
misqk, 26.06.2010 12:35[!]
Chyba na zdjęciu obok opisu powinien być Vettel, (wiem czepiam się:)). Co do qual to licze na 2 linie Roberta...Pzdr all
maciej, 26.06.2010 12:39[!]
Mercedes i Mclaren coś słabo


Ktoś wie dlaczego ? :P
jednooki_cyklop, 26.06.2010 12:41[!]
Ponieważ jest to trening i tu nie jeżdzą na maxa.
noofaq, 26.06.2010 12:41[!]
jest szansa na poprawę rekordu toru :)
Lukas, 26.06.2010 12:41[!]
McLaren bez poprawek na Walencję - cierpią na tym
francorchamps, 26.06.2010 12:43[!]
Tak czy inaczej, myśle że trzeba powalczyć minimum o 3-linie...

Oczywiście chodzi mi o KUB :)

A tak realnie, to nie lekceważyłbym HAMA i BUTA..

Pierwsza linia jednak, uważam że w całości dla RBR, między nimi może HAM zaś tuż za nimi ALO..

Robert realnie myślę że P6 to MAX...

Pozdrawiam!
FelipeF1., 26.06.2010 12:44[!]
Ferrari może zdobyć P1i P2 może ROS zrobi sobie prezent urodzinowy
Hindus, 26.06.2010 12:53[!]
dlaczego nie ma juz zdjec na GpUpdate.net??
Master, 26.06.2010 12:57[!]
Francorchamps, zazdroszczę wyobraźni :P
Kamikadze2000, 26.06.2010 12:57[!]
Pierwsza linia raczej dla RBR. Myślę, że przeszkodzic im w tym mogą tylko Kubek, Barbie lub Nando. McL w ten weekend raczej nie będzie już tak mocny, o czym sami mówili. W wyścigu marzy mi się pierwsza trójka: Mark-Robert-Sebastian!!! :))
gumek73, 26.06.2010 13:11[!]
Optymistyczne jest to, że Renault, jako jedyny z czołowych zespołów nie posiada jeszcze kanału F , więc można liczyć, że jeszcze w tym sezonie zrobią większy krok na przód, bo jak pokazuje praktyka jak już coś wprowadzają nowego, to zwykle działa dobrze.
francorchamps, 26.06.2010 13:36[!]
hehe, wyobraźnia wyobraźnią... Ale zobaczysz Master że tak będzie.. Mój pies mi to dzisiaj powiedział jak zoabaczył wyniki 3FP ;)

Pozdro!
Huckleberry, 26.06.2010 15:15[!]
francorchamps - szacun ;) Ja się pomyliłem z Hamiltonem - myślałem że jednak przeskoczy RBR. No i liczyłem na FI. Co do Roberta zgoda - ja mu nie dawałem większych szans i Borowczyk i reszta denerwowali mnie dzisiaj jak nigdy jak czekali kiedy Rob wskoczy na PP :(
Arya, 26.06.2010 15:49[!]
Heh, przypomniały mi się te posty franorchampsa i Mastera jak sobie patrzyłam na wyniki kwalifikacji. Gratuluję, praktycznie idealne trafienie, i ta pewność ;) A tego psa da radę odkupić? :P Bo jak widać llepszy niż kura znosząca złote jaja :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca