F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2011
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Turcji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Korei Południowej
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2011
Klasyfikacje generalne 2011
Statystyki z sezonu 2011

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201112 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.8Nico RosbergMercedes GP W021:15,591--32
2.5Fernando AlonsoFerrari 150° Italia1:16,1390,5480,54827
3.7Michael SchumacherMercedes GP W021:16,5490,9580,41030
4.6Felipe MassaFerrari 150° Italia1:16,6581,0670,10926
5.4Jenson ButtonMcLaren MP4-261:16,6761,0850,01820
6.3Lewis HamiltonMcLaren MP4-261:16,8421,2510,16619
7.11Rubens BarrichelloWilliams FW331:16,9901,3990,14828
8.15Paul di RestaForce India VJM041:17,2941,7030,30426
9.9Nick HeidfeldRenault R311:17,4451,8540,15128
10.14Nico HulkenbergForce India VJM041:17,5491,9580,10420
11.17Sergio PerezSauber C301:17,6622,0710,11327
12.2Mark WebberRed Bull RB71:17,8202,2290,15830
13.19Jaime AlguersuariToro Rosso STR61:18,4582,8670,63831
14.10Witalij PietrowRenault R311:18,5062,9150,04815
15.18Daniel RicciardoToro Rosso STR61:18,6483,0570,14235
16.1Sebastian VettelRed Bull RB71:18,8523,2610,2048
17.12Pastor MaldonadoWilliams FW331:18,9323,3410,08020
18.21Jarno TrulliLotus T1281:19,2743,6830,34229
19.20Heikki KovalainenLotus T1281:19,4223,8310,14830
20.16Kamui KobayashiSauber C301:19,5773,9860,15526
21.25Jerome d'AmbrosioVirgin MVR-021:19,8384,2470,26131
22.23Vitantonio LiuzziHRT F1111:19,9604,3690,12223
23.24Timo GlockVirgin MVR-021:20,5204,9290,56021
24.22Narain KarthikeyanHRT F1111:20,8395,2480,31927
107% najlepszego czasu: 1:20,882

Nico Rosberg okazał się najszybszym kierowcą w pierwszym treningu przed wyścigiem o Grand Prix Kanady na torze w Montrealu. Niemiec jako jedyny zszedł z czasem poniżej bariery 1 minuty i 16 sekund, notując rezultat na poziomie 1:15,591. Drugie miejsce ze stratą ponad 0,5s zajął Fernando Alonso z Ferrari, a trzecie Michael Schumacher. Na 30 minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę sesja została wstrzymana z powodu kraksy Sebastiana Vettela w ostatniej szykanie.

Jako pierwszy na tor wyjechał dzisiaj Kovalainen, a chwilę później w ślad za nim na torze zaroiło się od kolorowych bolidów. Po serii okrążeń instalacyjnych kierowcy powrócili do swoich garaży. Następnie ma tor wyjechali Heidfeld, Rosberg, Kobayashi, Alonso oraz Button, ale żaden z nich nie ustanowił czasu okrążenia.

Po serii wyjazdów instalacyjnych trwającej około 10 minut, na wyspie Notre-Dame zapadła głucha cisza, a kierowcy rozpoczęli dzielić się ze swoimi inżynierami pierwszymi informacjami na temat zachowania bolidu. Monotonię przerwał Lewis Hamilton, ale po jednym okrążeniu powrócił do garażu. Po 15 minutach tor ożył przez wyjazdy Rosberga i Barrichello, obaj kierowcy prawdopodobnie wykonywali testy aerodynamiczne, jadąc ze stałą prędkością na prostych i po chwili mogliśmy ich oglądać w alei serwisowej.

Jako pierwszy w tabeli z czasami pojawił się rezultat Ricciardo, który zastępował w pierwszym treningu Buemiego – 1:26,560. Szybko jednak musiał uznać wyższość Ferrari i Fernando Alonso, który poprawił go o blisko 4,5s i na każdym kolejnym okrążeniu zdołał urywać z tego rezultatu po kilka dziesiątych sekundy. Chwilę później na drugie miejsce z rekordem trzeciego sektora wskoczył Schumacher, ale już na początku kolejnego kółka uśliznął tył swojego Mercedesa i został zmuszony do założenia drobnej kontry, jednak już kila minut później nazwisko Niemca widniało na czele tabeli z czasem 1:18,821. Tym razem siedmiokrotny mistrz świata zaliczył rekordy we wszystkich trzech sektorach.

Śledząc poczynania kierowców potwierdzały się już tradycyjne prognozy mówiące o śliskiej nawierzchni, gdyż bolidy często wpadały w drobne uślizgi i wypadały z toru. W miarę upływu czasu wszyscy zaczęli poprawiać swe rezultaty. Po 35 minutach Lewis Hamilton zdołał pobić czas Schumachera o 0,426s, notując – podobnie jak kierowca Mercedesa – rekordy we wszystkich sektorach. Kierowca McLarena z powodu problemów z elektryką nie miał wyświetlanych informacji na kierownicy. Na torze ciągle nie pojawiał się jednak lider mistrzostw – Sebastian Vettel, który po przejechaniu jednego okrążenia instalacyjnego zaszył się w sterylnym garażu Red Bulla z powodu niewielkich problemów z autem.

Po około dziesięciu minutach dobry rezultat w pierwszym sektorze uzyskał Mark Webber, ale chwilę później został on pobity przez Alonso, który w tym miejscu sesji znajdował się na 11 pozycji. Na 4 miejsce awansował z kolei kolega Hiszpana – Felipe Massa. Alonso minimalnie poprawił czas Hamiltona, ale Rosberg i Webber szybko zdołali go poprawić. Felipe Massa jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:18 z czasem 1:17,707.

Na półmetku sesji swych czasów nie odnotowali jeszcze Glock. Pietrow i Vettel, jednak chwilę później Niemiec rozpoczął realizację swego programu. W tym samym czasie w bolidzie Pietrowa trwały prace przy bolidzie. Powtórki pokazały, że po wyjeździe z nawrotu w R31 Rosjanina doszło prawdopodobnie do zablokowania przekładni na 6 biegu. Na tyłach stawki nie doszło do żadnych drastycznych zmian. Standardowo Team Lotus notował lepsze czasy od bolidów Virgin i HRT.

Na 34 minut przed końcem sesji Sebastian Vettel wypadł z toru w ostatniej szykanie i rozbił swojego RB7 na słynnej ścianie mistrzów. Niemiec przejeżdżając przez ostatni zakręt toru zblokował koła na wyjściu i wjechał prawą stroną bolidu w bariery z opon. Sesja została wstrzymana, ale po pięciu minutach na torze znów pojawiły się zielone flagi i na tor jako pierwsi wyjechali Nico Hulkenberg i Heikki Kovalainen, a chwilę później w ich ślad poszli pozostali kierowcy.

Fernando Alonso wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:17,102, a Heidfeld zaliczył obrót na wyjściu z zakrętu nr 2. Dobrą formę Ferrari potwierdził także rezultat Massy, który tracił do Hiszpana zaledwie 0,136s. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji Alonso wykręcił czas 1:16,139. Na torze zaskakiwał jednak Rubens Barrichello, który osiągał czasy na poziomie 5 miejsca. Czołową trójkę uzupełniał Jenson Button, który jednocześnie był ostatnim kierowcą z czasem poniżej 1:17.

Im bliżej do końca sesji, tym bardziej przyspieszali kierowcy. Świetną passę rozpoczął Nico Rosberg, który najpierw rozdzielił duet Ferrari, a chwilę później pobił pierwszy czas Alonso o 0,137s. Na torze pojawił się tymczasem Pietrow, jednak na pierwszych okrążeniach Rosjanin notował rezultaty na poziomie 18 miejsca. Po kolejnym szybkim kółku Rosberg znów poprawił swój rezultat, schodząc na 1:15,591. Chwilę później Schumacher wskoczył na trzecią pozycję.

Na sekundy przed końcem sesji progres zaliczył duet McLarena. Button wyprzedził na krótko Massę i wskoczył na 4 pozycję, jednak ostatnie okrążenie Brazylijczyka pozwoliło mu powrócić przed mistrza świata z roku 2009, a zaraz za nim znalazł się jego partner z zespołu Lewis Hamilton.

W punkcie pomiaru czasu najwyższe prędkości zanotowały dwa bolidy Lotus Renault GP – po 329 km/h. Zastanawiająca może być niska pozycja Webbera. W tym sezonie kierowcom bliżej było do rezultatów kwalifikacji z ubiegłego sezonu, niż pierwszego treningu. W użyciu nie były jednak jeszcze supermiękkie opony, które powinny przynieść ze sobą poprawę osiąganych wyników.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Adakar, 10.06.2011 21:54[!]
@jpslotus72
na brytyjskim kanale mówili coś o kasku i że był baaardzo spocony po powrocie do kokpitu. Mówili też że Mercedes u Schumachera ma duże problemy z temperaturą wewnątrz kokpitu
jpslotus72, 10.06.2011 23:00[!]
@Adakar
Może wróciły te problemy z początku sezonu (właściwie jeszcze z okresu przedsezonowych testów), kiedy Mercedesy mocno się przegrzewały?
adnowseb, 10.06.2011 23:12[!]
@jpslotus72
No tak, ale Mercedes usuną przyczynę przegrzewania się bolidów i chyba błędu by nie powtórzyli .
Ale kto wie może masz rację.(O ile pamiętam były wtedy najszybszymi bolidami,a ta prędkość w Kanadzie jest pożądana)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca