|
|
|
|
|
|
Grande Prêmio do Brasil 2012 | 25 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:14,131 | - | - | 33 |
2. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:14,140 | 0,009 | 0,009 | 35 |
3. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:14,198 | 0,067 | 0,058 | 34 |
4. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 1:14,217 | 0,086 | 0,019 | 31 |
5. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 1:14,392 | 0,261 | 0,175 | 28 |
6. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:14,716 | 0,585 | 0,324 | 29 |
7. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:14,719 | 0,588 | 0,003 | 33 |
8. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 1:14,738 | 0,607 | 0,019 | 34 |
9. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 1:15,015 | 0,884 | 0,277 | 37 |
10. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 1:15,050 | 0,919 | 0,035 | 32 |
11. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:15,114 | 0,983 | 0,064 | 36 |
12. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:15,255 | 1,124 | 0,141 | 31 |
13. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:15,396 | 1,265 | 0,141 | 32 |
14. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 1:15,413 | 1,282 | 0,017 | 23 |
15. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:15,587 | 1,456 | 0,174 | 35 |
16. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 1:15,701 | 1,570 | 0,114 | 16 |
17. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:16,048 | 1,917 | 0,347 | 35 |
18. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:16,315 | 2,184 | 0,267 | 36 |
19. | 20 | Giedo van der Garde | Caterham CT01 | | 1:16,460 | 2,329 | 0,145 | 32 |
20. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 1:16,506 | 2,375 | 0,046 | 31 |
21. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:16,617 | 2,486 | 0,111 | 30 |
22. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 1:17,234 | 3,103 | 0,617 | 26 |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 1:17,678 | 3,547 | 0,444 | 15 |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | 1:17,895 | 3,764 | 0,217 | 13 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:19,320 |
|
|
Przed nami ostatni weekend GP tego sezonu. Do tej pory nie poznaliśmy nazwiska mistrza świata, więc rywalizacja wchodzi w decydującą fazę. Jedno jest pewne, w niedzielny wieczór poznamy kierowcę, który zdobył tytuł. Ale najpierw trzeba się przygotować do wyścigu, a to robi się poznając tor w treningach.
Pierwszy trening przywitał zespoły słoneczną i ciepłą pogodą. Oczy wszystkich fanów zwrócone są jednak na prognozy, które mówią, iż w niedzielę możemy spodziewać się mocnych opadów deszczu. Czyż można sobie wymarzyć dramatyczniejszy koniec sezonu?
Trening rozpoczął się tradycyjnie, to znaczy wyjazdami instalacyjnymi, po których kierowcy skryli się w swoich garażach. Lekkim wyjątkiem był Bottas, który ustanowił czas już na początku sesji, jednak i on po 3 kółku zjechał do mechaników. Wyjątkowo szybko do pracy wziął się również Perez, bo już po kilku minutach wyjechał na tor i kręcił czasy.
Dodatkową pracę dało zespołom Pirelli, które przywiozło tutaj mieszankę, która będzie dostępna w 2013 roku. Bruno Senna tłumaczył, iż opona ma inną strukturę i zespoły muszą zrozumieć jej budowę. Potwierdzała to ilość czujników i wymyślnych aparatur na bolidach. Nowe gumy miały pomarańczowe oznaczenia na bocznych ściankach.
Początkowo najszybszy na testowej mieszance był Lewis Hamilton z wynikiem 1:14,131. Za nim w odległości poniżej 0,1 sekundy plasowali się Vettel i Button, którzy również testowali nową mieszankę. Kolejne okrążenia Hamilton wykonał już na tegorocznej twardej mieszance, która dawała bardzo podobne czasy.
Tymczasem w bolidzie Kimiego Raikkonena zdecydowano się na zmianę świecy w silniku, co jest raczej rzadką praktyką w czasie treningów. Na twardej mieszance Vettel nieco się poprawił, ale mimo to nie wyprzedził Brytyjczyka i pozostawał za nim o 0,009s. Niestety HRT kontynuowało swoją strategię małego przebiegu w treningach. Wszyscy w padoku zastanawiają się, czy istnieje szansa na przetrwanie tej ekipy w czasie zimy.
Wymiana świecy w bolidzie Raikkonena niestety nie przyniosła poprawy sytuacji z silnikiem i Fin musiał ponownie zjechać do garażu. Reszta zawodników kręciła dalsze kółka, ale poprawa czasów praktycznie nie występowała. Zespoły z pewnością będą miały mniejsze problemy z rozgrzewaniem opon w ten weekend, gdyż temperatury są znacznie wyższe od tego co widzieliśmy w Austin. Pierwsza sesja zakończyła się najlepszym czasem Hamilton, a jak weekend potoczy się dalej, dowiecie się śledząc go z Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|