F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Shell Belgian Grand Prix 201325 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:44,503 - Q2, Jarno Trulli (Toyota), 2009
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:47,263 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:49,331--22
2.2Mark WebberRed Bull RB91:49,3900,0590,05934
3.8Romain GrosjeanLotus E211:50,1490,8180,75934
4.4Felipe MassaFerrari F1381:50,1640,8330,01527
5.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:50,2530,9220,08928
6.7Kimi RaikkonenLotus E211:50,3180,9870,06533
7.3Fernando AlonsoFerrari F1381:50,5101,1790,19221
8.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:50,5361,2050,02627
9.9Nico RosbergMercedes F1 W041:50,6011,2700,06533
10.14Paul di RestaForce India VJM061:50,6111,2800,01027
11.15Adrian SutilForce India VJM061:50,6291,2980,01830
12.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:50,7511,4200,12227
13.11Nico HulkenbergSauber C321:50,9721,6410,22133
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:50,9911,6600,01928
15.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:51,1951,8640,20428
16.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:51,4472,1160,25226
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:51,5682,2370,12128
18.12Esteban GutierrezSauber C321:51,6442,3130,07626
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:53,1573,8261,51321
20.20Charles PicCaterham CT031:53,2513,9200,09429
21.22Jules BianchiMarussia MR021:53,4824,1510,23128
22.23Max ChiltonMarussia MR021:54,4185,0870,93612
107% najlepszego czasu: 1:56,984

Tym razem aura sprzyjała już zawodnikom i druga sesja treningowa rozpoczęła się przy pięknej pogodzie. Zespoły zdecydowały się nie marnować czasu i od razu wszyscy rzucili się do jazdy.

Po pierwszych dziesięciu minutach czasów okrążenia nie mieli jedynie zawodnicy McLarena oraz Lewis Hamilton. Na czele znajdował się Webber z wynikiem 1:51, 315s, przed Massą, Alonso, Maldonado i Jeanem-Ericiem Vergne.

Czasy zmieniały się jednak jak w kalejdoskopie, więc zarówno wcześniej jak i później nikt nie zagrzał na dłużej miejsca na prowadzeniu. Warto dodać, że Lotus podczas tego treningu zdecydował się nie używać pasywnego DRS, aby dobrze ocenić zyski płynące z korzystania z systemu. Spory ruch na torze o mało nie zaowocował kraksą pomiędzy Vettelem i Pikiem, kiedy Francuz niebezpiecznie wracał na tor po błędzie w przedostatnim zakręcie.

Na założenie pośrednich opon jako pierwszy zdecydował się Mark Webber po 30 minutach od rozpoczęcia sesji. Australijczyk wykręcił 1:49,390, co było wynikiem o ponad sekundę lepszym niż czas Vettela na twardszej mieszance. Sam Webber poprawił zaś zwój wynik o blisko dwie sekundy. Wcześniej kierowcy sporo jeździli, jednak niezbyt wiele się działo i tylko Hamilton zaliczył "ciepły" moment, kiedy bokiem wyjeżdżał z dziesiątego zakrętu. W tym momencie najbardziej pracowitym zawodnikiem był Raikkonen, który miał na koncie 12 okrążeń.

Jako kolejni pośrednie ogumienie założyli Rosberg i Vettel, jednak zawodnik Mercedesa nie złamał nawet bariery 1:50. Vettel natomiast popisał się najlepszym czasem i wyprzedził swojego partnera zespołowego o 0,059s. Kolejnym zespołem, który zdecydował się na sprawdzenie bardziej miękkich opon, był Lotus, jednak zarówno Grosjean jak i Raikkonen pojechali poniżej 1:50 i stracili do Red Bulla kolejno 0,8 i sekundę.

Pół godziny przed końcem już większość zawodników miała na swoim koncie przejazdy na bardziej miękkiej mieszance, jednak nikomu nie udało zbliżyć się do Red Bulli. Trzecie miejsce zajmował wtedy Romain Grosjean, przed Felipe Massa, Jeanem-Ericiem Vergne, Raikkonenem, Perezem, Rosbergiem i dwójką Force India. Niektórzy zaczęli także dłuższe przejazdy na tych oponach, a Fernando Alonso powrócił na tor po dłuższej przerwie – Hiszpan jak do tej pory zaliczył tylko 10 okrążeń.

W końcówce pojawiło się trochę dramaturgii, kiedy w bolidzie Vettela doszło do uszkodzenia prawej tylnej opony, po czternastu okrążeniach na niej. Niemcowi udało się opanować samochód i powrócić do boksu, jednak uszkodzenia podłogi skróciły jego udział w sesji. Kilka chwil później z treningiem pożegnał się także Giedo van der Garde, kiedy stracił kontrolę nad bolidem w zakręcie Paul Frere i wylądował w barierze z opon. W czasach już nic się nie zmieniło, gdyż wszyscy skupili się na długich przejazdach. Jedynie spóźniony Alonso wskoczył na siódme miejsce po szybkim okrążeniu na pośrednich oponach.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
damian8126, 23.08.2013 15:36[!]
RBR niszczy w S1 i S3 tego bym się nie spodziewał ,ciekawie.
iceneon, 23.08.2013 15:45[!]
Alonso sklonowali? Był na 7. i 12. miejscu?
kusza, 23.08.2013 15:50[!]
Alonso jest 2 razy - niema Hamiltona.
kurcjusz, 23.08.2013 16:05[!]
Sami widzicie, że Alonso dwoi się i troi, żeby tylko wycisnąć coś więcej z tego bolidu, a Wy go krytykujecie za marudzenie :p
IceMan11, 23.08.2013 17:43[!]
Musiałbym widzieć treningi, ale i tak strzelam, że faworytami są obaj kierowcy Merca i ponownie któryś z nich zdobędzie PP.
Simi, 23.08.2013 19:38[!]
Czy Red Bull robił coś z nosem, czy tylko zdjęcie daje fałszywe wrażenie?

@IceMan11
Już nieraz miałeś pod tym względem rację, więc mam nadzieję, że i tym razem tak będzie ;)
Choć na tą chwilę wydaje mi się, że Red Bulle mogą być nie do pokonania, a Mercedes się boryka z pewnymi kłopotami. Zobaczymy jednak jak to będzie wyglądało jutro, Srebrne Strzały nieraz czaiły się w piątek, by z hukiem zdobyć PP w sobotę.
TommyYse, 23.08.2013 20:38[!]
Cytat Simi :
Choć na tą chwilę wydaje mi się, że Red Bulle mogą być nie do pokonania, a Mercedes się boryka z pewnymi kłopotami.

Zawsze nam się tak wydaje :D
Red Bull dzisiaj bezsprzecznie najlepszy, ale jutro i niedziela to już coś innego. Pozostaje nam czekać.

Cytat Simi :
Czy Red Bull robił coś z nosem, czy tylko zdjęcie daje fałszywe wrażenie?

Zrobił coś. Łap więcej zdjęć:
http://www.formul...n/2013/d13bel623.jpg
http://www.formul...013/dpl1323au002.jpg
http://www.formul...n/2013/d13bel658.jpg

Dla porównania węgierska wersja:
http://www.formul...n/2013/d13hun620.jpg
http://www.formul...013/ddr1326JY033.jpg
http://www.formul...013/ddr1326JY032.jpg

Po prostu przesunęli te boczne lotki (oświećcie mnie, to się pewnie jakoś fachowo nazywa) na końcu nosa troszkę do tyłu. I porównajcie sobie tylne skrzydła :)
Simi, 23.08.2013 20:54[!]
@TommyYse
Dzięki, właśnie już patrzę na forum ;)

A co do formy RBR i Merca - fakt jest faktem, Srebrne Strzały już niejednokrotnie zrobiły nas w lolo ;)
Dlatego na razie nie ma co wyciągać pochopnych wniosków, trzeba po prostu poczekać. Ja tam mam nadzieję, że Mercedes i Lewis będą nieco szybsi :)
Kamikadze2000, 23.08.2013 21:18[!]
Merc ponoć ma pewne problemy, ale poczekajmy do qualu. RBR jak zawsze równa dobra forma. To klucz do sukcesów.
IceMan11, 23.08.2013 21:56[!]
Wydaję mi się, albo mają większy schodek niż dotychczas.
derwisz, 24.08.2013 00:09[!]
Jaki jest byk każdy widzi. :(
Dominacja niepodważalna. Można tylko zastanawiać się ile jeszcze razy w tym sezonie komuś uda się pokonać bolidy Neweya.

W zasadzie każda porażka Byków będzie sporą niespodzianką. W pojedynczych wyścigach w zależności od torów rożne ekipy czasami mogą sprawiać niespodzianki spychając redbullowców na drugie miejsce ale nie zmieni to mojego przekonania , ze w obecnym sezonie losy mistrzostw sa już przesądzone.
TommyYse, 24.08.2013 00:25[!]
@derwisz
Nic nie jest przesądzone, nie pisz tak bo w to uwierzysz! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca