F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201327 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:26,683--24
2.2Mark WebberRed Bull RB91:26,8710,1880,18817
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:26,8990,2160,02823
4.8Romain GrosjeanLotus E211:26,9900,3070,09120
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:27,2270,5440,23721
6.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:27,3350,6520,10823
7.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:27,4160,7330,08123
8.4Felipe MassaFerrari F1381:27,6921,0090,27621
9.11Nico HulkenbergSauber C321:27,7701,0870,07819
10.17Valtteri BottasWilliams FW351:27,8001,1170,03023
11.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:28,0351,3520,23525
12.3Fernando AlonsoFerrari F1381:28,2141,5310,1796
13.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:28,3361,6530,12218
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:28,3421,6590,00621
15.15Adrian SutilForce India VJM061:28,4681,7850,12620
16.12Esteban GutierrezSauber C321:28,5381,8550,07018
17.7Kimi RaikkonenLotus E211:28,7302,0470,19218
18.14James CaladoForce India VJM061:29,1972,5140,46722
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:29,4132,7300,21624
20.22Jules BianchiMarussia MR021:29,5602,8770,14720
21.20Charles PicCaterham CT031:30,0263,3430,46623
22.23Max ChiltonMarussia MR021:30,4713,7880,44517
107% najlepszego czasu: 1:32,751

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Indii. Kolejne miejsca w tabeli zajęli Webber, Rosberg, Grosjean i Hamilton.

Po zapaleniu się zielonego światła, jako pierwszy aleję serwisową opuścił Pastor Maldonado, za którym podążyli Chilton, Bottas oraz Raikkonen, otwierając okienko zwyczajowo poświęcane na okrążenia instalacyjne. Lewis Hamilton już po nim zgłosił, że po drobnym kontakcie ze ścianą (prawdopodobnie bardzo wysokim krawężnikiem w alei serwisowej) uszkodził przednie skrzydło. Warto przypomnieć, że w samochodzie Force Indii James Calado zastąpił Paula di Restę zmagającego się z przeziębieniem.

Mechanicy Toro Rosso bardzo szybko ustawili bolid Daniela Ricciardo na podnośnikach, przystępując do wymiany skrzyni biegów. Z uwagi na naturę niezwykle rzadko używanego toru Buddh i duże pokłady kurzu zalegającego na jego asfalcie, kierowcy nie spieszyli się do ponownego opuszczenia alei serwisowej. W międzyczasie kamery pokazywały niemal zupełnie puste trybuny. Poziom zainteresowania fanów piątkowymi treningami całkowicie przypominał ten z Bahrajnu.

Po dwudziestu trzech minutach od startu sesji, garaż McLarena ponownie opuścił Sergio Perez. Inżynier Meksykanina szybko zachęcił go do dbania o ogumienie, przypominając o zwiększonym grainingu podczas przejeżdżania szybkich zakrętów. Kierowca stajni z Woking uzyskał pierwszy rezultat dnia (1:30,953 sek.), poprawiając go na kolejnym mierzonym okrążeniu (1:29,324 sek.). Po kilku minutach zawodnik z Guadalajary urwał ze swego personalnego rekordu kolejną sekundę.

Na półmetku sesji na prowadzenie wysunął się Jenson Button. Brytyjczyk wyprzedzał w tabeli Pereza oraz Bottasa, który na jednym z pomiarowych okrążeń wyjechał zbyt szeroko z dziesiątego zakrętu. Dalej plasowali się Maldonado, Vergne oraz van der Garde. W sumie rezultaty widniały obok nazwisk trzynastu zawodników. Sytuacja zmieniła się, gdy tylko aleję serwisową opuścił Sebastian Vettel. Niemiec szybko awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:26,683 sek., tocząc korespondencyjny pojedynek z Nico Rosbergiem. Na trzecim miejscu znajdował się Grosjean.

W międzyczasie w bolidzie Fernando Alonso doszło do awarii przekładni, wskutek czego Hiszpan został zmuszony do przejechania niemal całego okrążenia na drugim biegu. Po zjeździe do boksów, mechanicy Ferrari natychmiast przystąpili do eliminowania usterki. Z kolei na dohamowaniu do piątego wirażu Pastor Maldonado stracił panowanie nad tyłem swego Williamsa, szczęśliwie trafiając na wyasfaltowaną strefę wyjazdową. Z problemami mierzył się też James Calado. Brytyjczyk, raz po raz poszerzający tor jazdy poboczami, zgłaszał swej ekipie dużą nadsterowność samochodu.

Na piętnaście minut przed końcem sesji Ferrari oficjalnie potwierdziło, że w bolidzie Alonso doszło do awarii skrzyni biegów, przez co kierowca z Oviedo nie będzie w stanie pojawić się już na torze w trakcie porannych zajęć. Na pięć minut przez zakończeniem sesji, Calado obrócił swój samochód na wejściu w piętnasty zakręt. Po tym incydencie Brytyjczyk, znajdujący się wtedy na osiemnastym miejscu, powrócił do alei serwisowej. W tabeli nie dochodziło do wielkich zmian. Hamilton przesunął się z pułapu drugiej dziesiątki na piąte miejsce, a Webber zabezpieczył drugą lokatę, tracąc niecałe 0,2 sek. do Vettela.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 25.10.2013 10:27[!]
Kimi? Ciekawe jaki program realizował :))
McLaren ''po reformie ustawień''nie odbiega od reszty. -co mnie cieszy ,myślałem,że będzie gorzej.
Czekam na wyniki kolejnego treningu.
James Calado: nic tylko pochwalić ,bardzo przyzwoicie.
rvs, 25.10.2013 11:16[!]
@adnowseb Button miewał w pierwszych treningach mniejsze straty... Im bardziej w głąb weekendu, tym bardziej widać nieudolność w nastawieniu tego bolidu... Tak więc 0,7 s straty w 1 treningu to jeszcze za wcześnie, by ocenić reformę...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca