F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Buddh.
Airtel Grand Prix of India 201327 pa?dziernika
Buddh International Circuit
Długość toru: 5,141 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,460 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,178 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,249 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Największa średnia prędkość wyścigu:
204,316 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:25,722--35
2.2Mark WebberRed Bull RB91:26,0110,2890,28938
3.8Romain GrosjeanLotus E211:26,2200,4980,20936
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:26,3990,6770,17936
5.3Fernando AlonsoFerrari F1381:26,4300,7080,03139
6.9Nico RosbergMercedes F1 W041:26,5820,8600,15240
7.4Felipe MassaFerrari F1381:26,6010,8790,01941
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:26,6320,9100,03132
9.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:26,8571,1350,22540
10.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:26,9721,2500,11539
11.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:27,3041,5820,33217
12.15Adrian SutilForce India VJM061:27,3751,6530,07136
13.17Valtteri BottasWilliams FW351:27,4291,7070,05431
14.11Nico HulkenbergSauber C321:27,4911,7690,06240
15.14Paul di RestaForce India VJM061:27,6081,8860,11738
16.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:27,7201,9980,11223
17.12Esteban GutierrezSauber C321:27,9492,2270,22934
18.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:28,4312,7090,48230
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:28,6922,9700,26139
20.22Jules BianchiMarussia MR021:28,7993,0770,10732
21.20Charles PicCaterham CT031:29,3363,6140,53737
22.23Max ChiltonMarussia MR021:30,1644,4420,82827
107% najlepszego czasu: 1:31,723

Druga sesja treningowa rozpoczęła się przy idealnych warunkach, więc kierowcy nie zwlekali z rozpoczęciem prac po pięciu minutach na torze brakowało nam jedynie Red Bulli oraz Pastora Maldonado.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie przejechał Valtteri Bottas, jednak jego 1:29,663s nie było zbyt wyśrubowanym czasem i zaraz potem pobili go Hulkenberg, Ricciardo i Raikkonen.

Czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie, jednak po piętnastu minutach drugiego treningu na czele znajdował się Sebastian Vettel, z czasem 1:27,059, przed Sergio Perezem i Nico Rosbergiem. Poza tym, na torze było dość spokojnie, jednak Kimi Raikkonen zaliczył małą przygodę, kiedy obrócił swój bolid w trzecim zakręcie.

Godzinę przed końcem na czele nadal mieliśmy Vettela, jednak Niemiec zaliczył już okrążenie na miękkich oponach, które pozwoliły mu poprawić czas o nieco ponad 1,3s. Za nim znaleźli się Grosjean i Rosberg, jednak obaj wykręcali swoje czasy przy użyciu twardszej mieszanki. Oprócz kierowcy Red Bulla, na miękkie ogumienie zdecydowali się jeszcze Hulkenberg i Raikkonen, choć Fin popełnił błąd na swoim szybkim okrążeniu i nie poprawił czasu okrążenia.

W ciągu kolejnych 30 minutach zawodnicy wykonywali tylko pojedyncze okrążenia, jednak nikomu nie udało się pokonać Vettela. Najbliżej tego był Mark Webber, który stracił prawie trzy dziesiąte sekundy. Trzeci był Grosjean, jednak wcześniejszego zawodnika z tej pozycji – Nico Rosberga – wyprzedzili Alonso i Hamilton. U większości zawodników, podczas jazdy na miękkich mieszance, pojawiły się problemy z lewą przednią oponą, na której pojawiały się pęcherzyki, szczególnie widoczne było to w Sauberze Nico Hulkenberga.

Ostatnie pół godziny zostało zdominowane przez intensywne testy opon. Ciężko jednak wyciągnąć jakieś konkretne wnioski z długich przejazdów, gdyż u większości kierowców czasy był bardzo nierówne, ale Red Bull wydaje się najszybszy, a Lotus, Ferrari i Mercedes trzymają wolniejsze, ale i równiejsze tempo. Co ciekawe Vettel przejechał zaledwie kilka okrążeń na miękkiej mieszance, po czym zdecydował się ubrać twarde gumy. Wydaje się również, że Lotus natomiast mniej odczuwa problem z miękką gumą, gdyż po zjeździe Raikkonena opony nie były jakoś szczególnie zniszczone.

W końcówce mieliśmy także jedyną ofiarę drugiej sesji – Pastora Maldonado, któremu zespół znów nie dokręcił koła. Tym razem jednak systemy zabezpieczające zadziałały i koło pozostało na piaście, jednak Wenezuelczyk i tak nie dał rady zjechać do alei serwisowej. Oczywiście podczas długich przejazdów czasy się nie zmieniły, więc na pierwszym miejscu mieliśmy Vettela przed Webberem i Grosjeanem. Czwarty był Hamilton, który wyprzedził Alonso, Rosberga i Massę. Czołową dziesiątkę uzupełnił Kimi Raikkonen oraz zawodnicy McLarena – Sergio Perez i Jenson Button.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 25.10.2013 12:17[!]
RBR nie wydaje się najszybsze, a wręcz miażdży, wedle moich wniosków VET jest lepszy o 0,5 od GRO i o ponad sekundę od pozostałych (ALO, HAM, ROS). Sauber także całkiem pozytywnie. Bardzo mnie interesuje tempo Buttona, jednak póki co ciężko mi cokolwiek wywnioskować
konradosf1, 25.10.2013 12:39[!]
Cytat :
zdecydowali się jeszcze Hulkenbergi

bląd prawie nie do zauważenia, ale strasznie mnie rozbawil :)
Chyba znowu będzie walka o P2 zarówno w kwalifikacjach, jak i w wyścigu, co nie znaczy, że będzie nudno
lakeman, 25.10.2013 12:39[!]
Jeśli mam wnioskować i prorokować na podstawie tych dwóch sesji, to wygląda na to że RBR będzie poza zasięgiem w kwalifikacjach. W wyścigu mogą być szybsi na pojedynczych kółkach, ale pewnie z jednym stopem więcej np. od Lotusa.
matinson, 25.10.2013 13:51[!]
Czy wyniki sesji treningowych kogoś dziwią?
adnowseb, 25.10.2013 14:31[!]
@Aeromis
Także przyglądam się baczniej wynikom McLarena.Zaintrygował mnie news o całkowitej zmianie ustawień:)
Ps.Masz coś ze skrzynką? PW czeka:))
Zajkos, 25.10.2013 16:46[!]
Już nie mamy wątpliwości kto wygra Grand Prix Indii 2013! ;( Jak ja go nie lubię! :(
ManiakF1, 25.10.2013 17:08[!]
Aeromis
Sauber pozytywnie? Stać ich na więcej, po co takie głupoty wypisujesz? Nie wiesz co napisać albo chciałeś się popisać?
Co do treningu to sądzę, że Mercedes jak to często bywało ukrywa swoją formę, żeby pokazać co potrafi w kwalifikacjach. Przynajmniej taką mam nadzieję.
pawlos, 25.10.2013 19:10[!]
W niesłychanie komfortowej sytuacji jest RedBull. Nie dość, że tytuły miszczowskie zdobędą ogromną siłą rozpędu, to spokojnie mogą zajmować się w tej chwili przyszłorocznym bolidem.
derwisz, 25.10.2013 21:32[!]
Mark Webber- to ścisła czołówka światowa. Wystarczy sobie wyobrazić co by było gdyby był numerem 1 w RBR, albo gdyby zamiast Vettela startował tam jakiś słabszy kierowca.

Jest bardzo prawdopodobne , ze dzisiaj to Mark przymierzałby sie do 4 korony mistrzowskiej.
Szkoda , ze taki kierowca kończy karierę, w cieniu kolegi z zespołu.
Gdyby podliczyć jego osiągnięcia za ostatnie 4 lata to w zależności od metodologii zająłby drugie albo trzecie miejsce w całej stawce kierowców.

Pozostaje pytanie, czy to Mark jest takim wybitnym kierowcą czy może swój rewelacyjny wynik osiągnął tylko dzięki bolidowi który przez te 4 sezony był poza zasięgiem rywali z toru ?. ;P
Aeromis, 26.10.2013 11:42[!]
@ManiakF1
Ja nie patrzę na tabelkę zaciskając paluszki u nóg z podniety, bo to treningi są a nie kwalifikacje, w dodatku sesja druga (bardzo ważna z punktu widzenia tempa wyścigowego) Analizuję na biegu czasy przejazdów każdego z zawodników.
Cytat :
po co takie głupoty wypisujesz?
bo język mądrości nie przemawia do niektórych :)
ManiakF1, 26.10.2013 16:33[!]
Tak się składa, że ja też oglądałem treningi i Sauber niczym nie zachwycił w porównaniu do dzisiejszego miejsca Hulkenberga. Tak poza tym tempo treningowe i kwalifikacyjne różni się od tempa wyścigowego Panie znawco.
Aeromis, 26.10.2013 18:44[!]
@ManiakF1
Jezus.... Hulkenberg miał czasy okrążeń porównywalne z HAM, ALO czy ROS, na poziomie 1:31,300 - 1:31,700 (czyli "całkiem pozytywnie") i z ustanawianiem owych czasów nie miał problemów. Nie moja wina że nie umiesz analizować, szkoda więc naszego czasu. Można sobie oglądać, ale to guzik znaczy jak się nie WIDZI.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca