F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201317 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:37,305--35
2.2Mark WebberRed Bull RB91:37,4200,1150,11537
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:37,7850,4800,36538
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:37,9580,6530,17338
5.7Heikki KovalainenLotus E211:38,0730,7680,11541
6.12Esteban GutierrezSauber C321:38,2290,9240,15640
7.11Nico HulkenbergSauber C321:38,2540,9490,02540
8.8Romain GrosjeanLotus E211:38,2550,9500,00133
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:38,2690,9640,01434
10.3Fernando AlonsoFerrari F1381:38,4611,1560,19233
11.15Adrian SutilForce India VJM061:38,7191,4140,25831
12.4Felipe MassaFerrari F1381:38,9381,6330,21937
13.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:38,9411,6360,00331
14.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:39,2461,9410,30528
15.14Paul di RestaForce India VJM061:39,4102,1050,16434
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:39,5122,2070,10237
17.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:39,5792,2740,06736
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:39,7842,4790,20533
19.20Charles PicCaterham CT031:40,3763,0710,59239
20.21Giedo van der GardeCaterham CT031:40,5633,2580,18735
21.23Max ChiltonMarussia MR021:46,2268,9215,66331
22.22Jules BianchiMarussia MR021:47,0099,7040,78320
107% najlepszego czasu: 1:44,116

Po sporych problemach w pierwszym treningu, druga sesja ruszyła bez kłopotów przy bezchmurnym niebie. Zawodnicy jednak postanowili nie czekać za długo w garażu i wyruszyli na tor zaraz po zapaleniu zielonego światła. Pierwszy w kolejce ustawił się Heikki Kovalainen, co nie może dziwić, gdyż Fin z pewnością potrzebuje jak największej ilości kółek.

Lotusy dość szybko złapały tempo, prowadząc w pierwszych minutach, do czas poważniejszego czasu Vettela, który wykręcił 1:38,352. Lekkim zaskoczeniem było tempo Buttona, który nie ustępował i plasował się w okolicach drugiego miejsca. Starta do Vettela była spora, ale McLaren z pewnością nie ma na celu walki z Red Bullami. Tymczasem Mark Webber już na pierwszych kółkach zaliczył mocne zblokowanie kół, co z pewnością nie wpłynęło dobrze na formę jego gum.

Webber ostatecznie wskoczył na drugą pozycję, ze stratą 0,449 sekundy do swojego partnera i na tym zakończyły się pierwsze przejazdy. Zawodnicy na chwilę schowali się w garażach, by po kilku minutach powrócić na tor na pośredniej mieszance. Pierwszym, który się na to zdecydował był Gutierrez. Jego partner, Hulkenberg poszedł w ślady Meksykanina i wskoczył na drugą lokatę, jednak popełnił na nim kilka drobnych błędów.

Webber na pośredniej gumie wykręcił czas 1:37,420. Wielu zawodników zmagało się z blokowaniem kół na pośrednich oponach, a Button narzekał na bardzo słabą przyczepność tylnej osi. Za Webberem zameldowali się kierowcy Mercedesa, a na czele tabeli po kilku kółkach pojawił się Vettel z wynikiem 1:37,305. Za Mercedesami plasował się Kovalainen, który tracił do Niemca 0,768 sekundy. Fin jak na razie nie miał żadnych problemów z tempem.

Pół godziny przed zakończeniem drugiego treningu, zawodnicy wyjeżdżali na przejazdy symulujące wyścig. I podobnie jak w ostatnich wyścigach, nie mieliśmy tu niespodzianek. Najszybciej podróżował Red Bull, a za nim Mercedes i Lotus prezentowały podobne tempo. Nie najgorzej wyglądał również Sauber, który zdecydowanie może zaliczyć ciekawy wynik w ten weekend. Nie można lekceważyć również Ferrari, które w wyścigu zawsze radziło sobie lepiej, aczkolwiek słabe tempo kwalifikacyjne zdecydowanie utrudnia im zadanie.

Na 8 minut przed końcem treningu przygodę zaliczył Chilton, który zatrzymał się w ostatnim zakręcie. Przez radio zameldował, że awarii uległy hamulce, przez co nie był w stanie kontrolować bolidu.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,9 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 15.11.2013 21:34[!]
Koval świetnie sobie radzi ;D Bravo Heikki! :D Smutna ta dominacja RBR ;/ :)
Zajkos, 15.11.2013 21:34[!]
Heikki bardzo dobrze! Dobre czasy "szybkie" i czasy bolidem zatankowanym! Oby tak dalej. ;)
Operatywny, 15.11.2013 21:37[!]
Niby to tylko treningi, ale tempo jest :) Zatrudnienie Kovalainena wyjdzie Lotusowi na dobre :)
michu_tarnow, 15.11.2013 21:38[!]
Heikki nadspodziewanie dobrze :) Życzę mu powodzenia i jak najlepszych dwóch wyścigów :) Może to choć trochę pomoże mu w znalezieniu pracy na przyszły rok :) Ale i tak bekowa akcja była pod koniec treningu jak porządkowi nie potrafili sprzątnąć Marussi Chiltona z toru :D
ManiakF1, 15.11.2013 21:44[!]
Jest możliwość, że jak Kovalainen świetnie spisze się(lepiej od Grosjeana) w tych dwóch wyścigach to dostanie posadę w Lotusie, czy już jest zaklepany w Caterhamie, a Maldonado w Lotusie?
michu_tarnow, 15.11.2013 21:52[!]
@ManiakF1 bardzo bym chciał, żeby Kovalainen jeździł w przyszłym roku, w Lotusie to już w ogóle :) Ja go bardzo lubię, ale niestety obawiam się, że Lotus go raczej niestety nie zatrudni ze względu na $$$$.
Operatywny, 15.11.2013 21:53[!]
@ManiakF1 Kovalainen sam wspominał, że jego przygoda z Lotusem będzie raczej krótka, a w tej chwili dla zespołu nie liczą się wyłącznie wyniki, ale także $$$ :)
michu_tarnow, 15.11.2013 21:56[!]
@Operatywny Dokładnie, coraz bardziej się "boję" że to jednak nie Hulk, nie KOV, a Pastor trafi do Lotusa =[
Kamikadze2000, 15.11.2013 22:09[!]
Raczej Maldonado zajmie miejsce u boku Grosjeana i to bez względu na wynik Kovala. Hulk już powiedział, że w Lotusie szanse ma najmniejsze, natomiast Heikki rozmawiał wyłącznie z Caterhamem. Mam nadzieje, że Fin pokaże klasę. :))
michal132, 15.11.2013 22:19[!]
Usuwanie bolidu Marussi z toru hahaha :D
Simi, 15.11.2013 22:19[!]
Z kolei z PDVSA wygadali się o angażu Maldonado do Lotusa na 2014, więc wszystko jest już raczej zaklepane. Kovalainen powinien ścigać się w przyszłym roku, ale będzie to Caterham, nie Lotus.
michu_tarnow, 15.11.2013 23:08[!]
@Simi niestety chyba masz rację: http://www.el-nac...tus_0_300570174.html :( :( Nawet, gdy nic nie byłoby pewne w 100% to ten artykuł daje do myślenia + kozackie zachowanie Pastora, że nie zależało mu na miejscu w Williamsie :( :(
Simi, 15.11.2013 23:58[!]
@michu_tarnow
To było oczywiste. Trochę zabawne, że niektórzy gdy ogłoszono, że Massa zastępuje Maldo mówili "Pastor OUT :)" itp. Gdzie out? Skoro sam odszedł to wiadomym jest, że nie poszedł szukać guza tylko miał bardzo realne opcje na jazdę gdzie indziej.
Jestem zadowolony, że (najpewniej) zobaczymy go w Lotusie. Nie dzielmy skóry na niedzwiedziu, bo F1 lubi zaskakiwać, ale uważam że Pastor ma trochę rzeczy do udowodnienia - to moja opinia oczywiście.
ManiakF1, 16.11.2013 01:40[!]
No tak niestety. Maldonado ma dochody, a Lotus w biedzie, więc Koval będzie musiał pocieszyć się Caterhamem.
modlicha, 16.11.2013 09:01[!]
Mnie za to martwi co będzie z Hulkiem, który jest wg mnie najlepszym (ewent. najlepiej rokującym) talentem z wszystkich wymienionych powyżej.
I patrzcie mimo tego może mieć on kłopoty ze znalezieniem zespołu, a przecież jego wymagania co do pensji również nie powinny być obciążeniem dla żadnego teamu. Ech....szkoda gadać co się z tą F1 porobiło.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca