|
|
|
|
|
|
United States Grand Prix 2013 | 17 listopada |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:35,657 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:37,305 | - | - | 35 |
2. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:37,420 | 0,115 | 0,115 | 37 |
3. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:37,785 | 0,480 | 0,365 | 38 |
4. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:37,958 | 0,653 | 0,173 | 38 |
5. | 7 | Heikki Kovalainen | Lotus E21 | | 1:38,073 | 0,768 | 0,115 | 41 |
6. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:38,229 | 0,924 | 0,156 | 40 |
7. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:38,254 | 0,949 | 0,025 | 40 |
8. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:38,255 | 0,950 | 0,001 | 33 |
9. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:38,269 | 0,964 | 0,014 | 34 |
10. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:38,461 | 1,156 | 0,192 | 33 |
11. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:38,719 | 1,414 | 0,258 | 31 |
12. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:38,938 | 1,633 | 0,219 | 37 |
13. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:38,941 | 1,636 | 0,003 | 31 |
14. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:39,246 | 1,941 | 0,305 | 28 |
15. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:39,410 | 2,105 | 0,164 | 34 |
16. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:39,512 | 2,207 | 0,102 | 37 |
17. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:39,579 | 2,274 | 0,067 | 36 |
18. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:39,784 | 2,479 | 0,205 | 33 |
19. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:40,376 | 3,071 | 0,592 | 39 |
20. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:40,563 | 3,258 | 0,187 | 35 |
21. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:46,226 | 8,921 | 5,663 | 31 |
22. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:47,009 | 9,704 | 0,783 | 20 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:44,116 |
|
|
Po sporych problemach w pierwszym treningu, druga sesja ruszyła bez kłopotów przy bezchmurnym niebie. Zawodnicy jednak postanowili nie czekać za długo w garażu i wyruszyli na tor zaraz po zapaleniu zielonego światła. Pierwszy w kolejce ustawił się Heikki Kovalainen, co nie może dziwić, gdyż Fin z pewnością potrzebuje jak największej ilości kółek.
Lotusy dość szybko złapały tempo, prowadząc w pierwszych minutach, do czas poważniejszego czasu Vettela, który wykręcił 1:38,352. Lekkim zaskoczeniem było tempo Buttona, który nie ustępował i plasował się w okolicach drugiego miejsca. Starta do Vettela była spora, ale McLaren z pewnością nie ma na celu walki z Red Bullami. Tymczasem Mark Webber już na pierwszych kółkach zaliczył mocne zblokowanie kół, co z pewnością nie wpłynęło dobrze na formę jego gum.
Webber ostatecznie wskoczył na drugą pozycję, ze stratą 0,449 sekundy do swojego partnera i na tym zakończyły się pierwsze przejazdy. Zawodnicy na chwilę schowali się w garażach, by po kilku minutach powrócić na tor na pośredniej mieszance. Pierwszym, który się na to zdecydował był Gutierrez. Jego partner, Hulkenberg poszedł w ślady Meksykanina i wskoczył na drugą lokatę, jednak popełnił na nim kilka drobnych błędów.
Webber na pośredniej gumie wykręcił czas 1:37,420. Wielu zawodników zmagało się z blokowaniem kół na pośrednich oponach, a Button narzekał na bardzo słabą przyczepność tylnej osi. Za Webberem zameldowali się kierowcy Mercedesa, a na czele tabeli po kilku kółkach pojawił się Vettel z wynikiem 1:37,305. Za Mercedesami plasował się Kovalainen, który tracił do Niemca 0,768 sekundy. Fin jak na razie nie miał żadnych problemów z tempem.
Pół godziny przed zakończeniem drugiego treningu, zawodnicy wyjeżdżali na przejazdy symulujące wyścig. I podobnie jak w ostatnich wyścigach, nie mieliśmy tu niespodzianek. Najszybciej podróżował Red Bull, a za nim Mercedes i Lotus prezentowały podobne tempo. Nie najgorzej wyglądał również Sauber, który zdecydowanie może zaliczyć ciekawy wynik w ten weekend. Nie można lekceważyć również Ferrari, które w wyścigu zawsze radziło sobie lepiej, aczkolwiek słabe tempo kwalifikacyjne zdecydowanie utrudnia im zadanie.
Na 8 minut przed końcem treningu przygodę zaliczył Chilton, który zatrzymał się w ostatnim zakręcie. Przez radio zameldował, że awarii uległy hamulce, przez co nie był w stanie kontrolować bolidu.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 4,9 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|