|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2013 | 9 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB9 | | 1:17,895 | - | - | 7 |
2. | 15 | Adrian Sutil | Force India VJM06 | | 1:18,248 | 0,353 | 0,353 | 8 |
3. | 10 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W04 | | 1:18,732 | 0,837 | 0,484 | 7 |
4. | 3 | Fernando Alonso | Ferrari F138 | | 1:18,977 | 1,082 | 0,245 | 10 |
5. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB9 | | 1:19,131 | 1,236 | 0,154 | 6 |
6. | 9 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W04 | | 1:19,457 | 1,562 | 0,326 | 7 |
7. | 14 | Paul di Resta | Force India VJM06 | | 1:19,496 | 1,601 | 0,039 | 6 |
8. | 4 | Felipe Massa | Ferrari F138 | | 1:19,750 | 1,855 | 0,254 | 9 |
9. | 5 | Jenson Button | McLaren MP4-28 | | 1:19,790 | 1,895 | 0,040 | 9 |
10. | 7 | Kimi Raikkonen | Lotus E21 | | 1:20,316 | 2,421 | 0,526 | 8 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E21 | | 1:20,596 | 2,701 | 0,280 | 9 |
12. | 16 | Pastor Maldonado | Williams FW35 | | 1:21,035 | 3,140 | 0,439 | 12 |
13. | 19 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR8 | | 1:21,364 | 3,469 | 0,329 | 7 |
14. | 23 | Max Chilton | Marussia MR02 | | 1:21,652 | 3,757 | 0,288 | 9 |
15. | 11 | Nico Hulkenberg | Sauber C32 | | 1:22,021 | 4,126 | 0,369 | 14 |
16. | 12 | Esteban Gutierrez | Sauber C32 | | 1:22,720 | 4,825 | 0,699 | 15 |
17. | 18 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR8 | | 1:23,058 | 5,163 | 0,338 | 7 |
18. | 21 | Giedo van der Garde | Caterham CT03 | | 1:23,132 | 5,237 | 0,074 | 14 |
19. | 6 | Sergio Perez | McLaren MP4-28 | | 1:23,309 | 5,414 | 0,177 | 8 |
20. | 20 | Charles Pic | Caterham CT03 | | 1:23,620 | 5,725 | 0,311 | 12 |
21. | 17 | Valtteri Bottas | Williams FW35 | | 1:24,314 | 6,419 | 0,694 | 12 |
22. | 22 | Jules Bianchi | Marussia MR02 | | 1:26,195 | 8,300 | 1,881 | 9 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:23,348 |
|
|
Start trzeciej sesji treningowej został opóźniony przez naprawę barier w zakręcie 11, po wypadku podczas kwalifikacji jednej z serii towarzyszących. Sobotni poranek w Kanadzie przywitał kierowców bardzo nieprzyjemną pogodą. Temperatura toru i powietrza wynosiła 15 stopni, zaś nawierzchnia wciąż była wilgotna po wcześniejszych opadach deszczu.
W międzyczasie okazało się, że czas stracony na naprawę barier zostanie utracony, ponieważ pomiędzy zakończeniem trzeciego treningu a startem kwalifikacji muszą być regulaminowe dwie godziny odstępu. Niektórzy kierowcy czekali cierpliwie w kokpitach swoich bolidów, inni zaś, jak przykładowo Felipe Massa, relaksowali się w garażach zespołu.
Sędziowie poinformowali, że przerwa na naprawę będzie w sumie trwała 30 minut i skończy się o 10.30 czasu lokalnego. Oznacza to, że zespoły będą miały do wykorzystania podczas trzeciego treningu tylko połowę czasu, co może skomplikować plany niektórych tym bardziej, że warunki na torze były trudne.
W związku z mokrym torem sędziowie postanowili wyłączyć w bolidach DRS. Zgodnie z planem po 30 minutach trening rozpoczął się i od razu na tor wyjechali prawie wszyscy zawodnicy. W użyciu była opona przejściowa. Jedynie Alonso, Massa, Rosberg, Vergne, Ricciardo, Bianchi i Chilton wyjechali na pełnych deszczówkach. Niektórzy po przejechaniu kółka instalacyjnego zjechali do boksów, inni pozostali na torze. Wśród drugiej grupy był m.in. Giedo van der Garde, który jako pierwszy zaliczył pełne, mierzone okrążenie z czasem 1:30,873s, jednak jego czas od razu pobili początkowo Gutierrez, a następnie Perez i Sutil, który przewodził stawce z czasem 1:27,882s.
Tymczasem sędziowie pozwolili zawodnikom korzystać z DRS. Pastor Maldonado poinformował zespół, że tor zaczyna przesychać. Po 10 minutach jedynie 9 kierowców miało na swoim koncie przejechane okrążenie pomiarowe. Wśród nich najlepszy był Bottas, który przewodził stawce z czasem 1:24,314s. Na 10 minut przed końcem kierowcy Red Bulla, Mercedesa i kilku innych zawodników wciąż pozostawało w swoich garażach czekając na poprawę warunków i przeschnięcie toru, ponieważ ekipy chciało zaoszczędzić przejściówki na kwalifikacje. W pewnym momencie na torze znajdowali się tylko Grosjean i van der Garde. W tym momencie na czele stawki znajdował się Esteban Guttierez z czasem 1:23,112s, przed Massą, Hulkenbergiem i Raikkonenem.
Na ostatnie 5 minut kierowcy w końcu założyli do swoich bolidów slicki. Perez zdecydował się na mieszankę pośrednią, Alonso, Webber i Bottas na supermiękką. Na torze pojawili się wszyscy zawodnicy. Końcówka sesji była bardzo pracowita. Najpierw na czele tabeli zameldował się Massa, następnie Raikkonen i Maldonado. Ostatecznie najszybszym kierowcą okazał się Mark Webber z czasem 1:17,895s. Za jego plecami uplasowali się Sutil, Hamilton, Alonso i Vettel.
Zarówno kibiców jak i zawodników czekają bardzo interesujące kwalifikacje. Jeśli chcecie wiedzieć kto zgarnie pierwszy rząd, koniecznie śledźcie nasze relacje w serwisie Wyprzedź Mnie!
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 92%
Tor przesychający
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|