F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 20137 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:30,416--39
2.9Nico RosbergMercedes F1 W041:30,6510,2350,23538
3.2Mark WebberRed Bull RB91:30,6830,2670,03241
4.8Romain GrosjeanLotus E211:30,8430,4270,16032
5.7Kimi RaikkonenLotus E211:30,8480,4320,00527
6.3Fernando AlonsoFerrari F1381:31,0560,6400,20835
7.4Felipe MassaFerrari F1381:31,0590,6430,00341
8.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:31,3040,8880,24535
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:31,5681,1520,26437
10.14Paul di RestaForce India VJM061:31,7971,3810,22940
11.15Adrian SutilForce India VJM061:31,8241,4080,02734
12.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:31,8551,4390,03142
13.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:32,0551,6390,20039
14.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:32,0861,6700,03136
15.11Nico HulkenbergSauber C321:32,4952,0790,40939
16.12Esteban GutierrezSauber C321:32,7622,3460,26744
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:32,8792,4630,11735
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:32,8802,4640,00136
19.20Charles PicCaterham CT031:33,6953,2790,81538
20.21Giedo van der GardeCaterham CT031:33,8043,3880,10940
21.22Jules BianchiMarussia MR021:34,0173,6010,21310
22.23Max ChiltonMarussia MR021:34,6674,2510,65039
107% najlepszego czasu: 1:36,745

Drugi trening przed GP Niemiec rozpoczął się niemal przy takiej samej pogodzie jak poprzedni, co po zeszłotygodniowych warunkach z pewnością było ulgą dla zespołów. Szczególnie dla Fernando Alonso, którego rano trapiły awarie elektroniki.

Ekipy bardzo szybko przystąpiły do pracy, już po kilku minutach niemal cała stawka meldowała się z czasem okrążenia, a początkowo prowadził Raikkonen z wynikiem 1:33,537. Do porannego wyczynu Hamiltona brakowało jeszcze sporo, ale zbliżył się do niego Webber, wykręcając po 10 minutach sesji 1:32,333.

Jak zwykle na Nurburgringu częstym widokiem było blokowanie przednich opon w pierwszym zakręcie. Ten unikalny wiraż sprawia wiele problemów i jest jednym ze znaków rozpoznawczych tego obiektu. Webber tymczasem chciał potwierdzić, iż Red Bull uporał się z lekkim brakiem tempa z poranka i wykręcił na kolejnym kółku 1:31,790, co jeszcze nie pobiło wyniku Hamiltona, ale było już bardzo obiecującym czasem. Mercedesy nie chciały odpuścić rywalom, jednak na swoich szybkich kółkach pojechali o nieco ponad 0,2 sekundy wolniej.

Pierwszy na miękkich oponach wyjechał Mark Webber nieco ponad godzinę przed zakończeniem treningu. Czas 1:30,874 wskazywał na niecałą sekundę szybsze tempo, w porównaniu do pośredniej gumy. Partner Webbera, Vettel pojechał jeszcze szybciej, pokonując Australijczyka o 0,267 sekundy. Mercedes w tym czasie, który wraz z Red Bullem wydaje się faworytem podczas tego weekendu pojechał ponownie o 0,2 sekundy wolniej z Rosbergiem w kokpicie.

Kimi Raikkonen na szybkim przejeździe stracił 0,432 sekundy do Vettela, a jego Lotus zdecydowanie może prezentować lepszy balans, gdyż Fin często musiał zmagać się ze swoją maszyną. Za nim uplasowali się kierowcy Ferrari ze stratą 0,6 sekundy do liderującego Niemca. Nieco szybszy od Kimiego okazał się Grosjean, aczkolwiek różnica wynosiła 0,005 sekundy.

Tradycyjnie ostatnia część treningu to symulacje wyścigu. Dla zespołów to najważniejsze dane, które zadecydują o tym, kto wygra w niedzielne popołudnie. My jednak nie znamy chociażby ładunków paliwa, z jakimi jeżdżą zawodnicy, więc porównanie tempa jest lekką tajemnicą, aczkolwiek można się spodziewać podobnych wyników jak tydzień temu. Miejmy nadzieję tym razem bez przygód z rozpadającymi się oponami.

Można było zauważyć dużą degradację miękkich opon. Już po kilku okrążeniach czasy pogarszały się o 2 sekundy, przez co Rosberg musiał zjechać po średnią mieszankę już po 8 okrążeniach. Inni zawodnicy nie byli w wiele lepszej sytuacji. Zapowiada to bardzo ciekawy wyścig, a kto zwycięży dowiecie się oczywiście śledząc weekend z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Siux, 05.07.2013 15:49[!]
uff... kamień z serca ;)
bombka, 05.07.2013 16:44[!]
He,to na pewno jakieś oszustwo,RBR oszukuje,jak mogą być przed Mercedesem który dzięki testom wymiata ;)
IceMan11, 05.07.2013 16:55[!]
Czas na pokaz. Ja już się mentalnie nastawiłem na pierwszą porażkę z Webberem w Q i ogólnie słaby weekend w wykonaniu Sebastiana. Na PP obstawiam Merca - jakiego, ciężko trafić.
benethor, 05.07.2013 18:39[!]
@IceMan11 ale jak to tak, że na pokaz, przecież to Mercedes dostał przez jedne testy tyle przewagi, że już przecież muszą być 5 sekund z przodu...

A tak na poważnie, to żal patrzeć na to, co w tym roku pokazuje McLaren. Mieli auto zdolne do wygrywania to ***li dwa sezony z rzędu. A teraz nie mają nawet tego...
IceMan11, 05.07.2013 19:10[!]
@benethor
McLaren przecież nie bez powodu nie może wygrać generalki od kilkunastu lat. Nie zapominaj o tym ;)
Kamikadze2000, 05.07.2013 21:12[!]
10 lat klątwy... tytuł zdobędą w 2017 roku... ;)

@benethor - te testy w zupełności wystarczyły, aby zmniejszyć degradację. 1000 km, aktualny model, najbardziej wymagający tor w kalendarzu (tam właśnie było apogeum ich problemów) oraz aktualny skład - to nie mogło nie być wykorzystane - nie bądźmy naiwni. Merc dobrze wiedział, że nie beknie - nieścisłe przepisy, a przede wszystkim pozycja w F1 - mógł więc podjąć "ryzyko" i z premedytacją złamać regulamin. Są winni, bo taki jest wyrok. Więc nie ma o czym mówić.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca