|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2014 | 16 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:31,840 | - | - | 20 |
2. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:32,357 | 0,517 | 0,517 | 23 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:32,403 | 0,563 | 0,046 | 27 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:32,431 | 0,591 | 0,028 | 19 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:32,599 | 0,759 | 0,168 | 26 |
6. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:32,604 | 0,764 | 0,005 | 17 |
7. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:32,793 | 0,953 | 0,189 | 10 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:32,847 | 1,007 | 0,054 | 28 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:32,977 | 1,137 | 0,130 | 19 |
10. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:33,446 | 1,606 | 0,469 | 30 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:33,533 | 1,693 | 0,087 | 23 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:33,855 | 2,015 | 0,322 | 24 |
13. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:34,272 | 2,432 | 0,417 | 27 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:35,578 | 3,738 | 1,306 | 7 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:36,445 | 4,605 | 0,867 | 13 |
16. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:40,859 | 9,019 | 4,414 | 6 |
17. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:46,922 | 15,082 | 6,063 | 4 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | - | - | - | 1 |
19. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | - | - | - | 1 |
20. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | - | - | - | 1 |
21. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | - | - | - | 2 |
22. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:38,269 |
|
|
W końcu po jak zwykle niesamowicie długiej przerwie dla fanów Formuły 1 rozpoczął się kolejny sezon Królowej Motosportu. Przy okazji rozpoczyna się kompletnie nowa era, która będzie się charakteryzowała bardzo zaawansowanymi silnikami turbo. Ogromne zmiany zwiastują ogromne emocje,więc zapinamy pasy i jedziemy!
Wszystko rozpoczęło się tradycyjnymi okrążeniami instalacyjnymi w słonecznym Melbourne. I już od początku jedna z ekip miała problem. Był to typowany do zwycięstwa Mercedes, w którym na środku toru zatrzymał się Hamilton. Miny kierownictwa stajni z Brackley mówiły wszystko. Dodatkowym problemem był fakt, iż telemetria nie wskazywała na powód usterki. Tymczasem również dość niespodziewanie pierwszy czas w tabeli ustanowił Daniel Ricciardo w Red Bullu – 1:37,290.
Początkowe minuty należały do jednostek Renault, gdyż Ricciardo poprawił swój czas na kilku kolejnych okrążeniach do 1:34,600, a za nim plasował się Vergne z wynikiem 1:35,510. Szybko się to jednak zmieniało, ponieważ już po chwili na czoło tabeli wskoczył Alonso, a zaraz za nim Rosberg. Niemca po kolejnych okrążeniach znowu zmienił Alonso z wynikiem 1:32,588.
Po 30 minutach na torze zrobiło się cicho, a na czele pozostawał Alonso. Czasy okrążeń wykręciło tylko 10 kierowców, a Lotus i Vettel nawet nie wyjechali z garażu. Kolejną ofiarą awarii był Ericsson, który po okrążeniu instalacyjnym zastał baterię w rozsypce, co pozbawiło go dalszego przebiegu w sesji. Po kilku kolejnych minutach cisza została przerwana, a próbny start wykonał Jenson Button. Anglik chwilę później wskoczył na trzecią pozycję w tabeli.
Anglik był też kolejnym liderem sesji, gdy wykręcił 1:32,357. Po 50 minutach sesji na torze pojawił się Vettel, jednak było to tylko kółko instalacyjne. Na 30 minut do końca sesji na torze pojawiło się sporo kierowców, by poprawić swoje wyniki. Nie wszystkim się to udało, ale Alonso wskoczył przed Buttona z przewagą nieco ponad pół sekundy.
Kolejny przejazd Buttona był już przygotowaniem do wyścigu, z większym ładunkiem paliwa na pokładzie. W tym czasie na torze, na 12 minut przed końcem sesji, pojawił się Maldonado. Mimo dość dużej aktywności na torze, ciągle 6 zawodników nie miało na swoim koncie czasu okrążenia. Wenezuelczyk nie ukończył nawet 1 okrążenia, gdy jego silnik się wyłączył. Pastor był w stanie dotoczyć się do pitlane. W ślady Anglika poszli również inni i czasy już się nie poprawiały (choć zdarzały się rekordowe pojedyncze sektory), a zawodnicy skupiali się na poznawaniu swoich maszyn.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|