F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201416 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 302,271 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:31,840--20
2.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:32,3570,5170,51723
3.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:32,4030,5630,04627
4.19Felipe MassaWilliams FW36 1:32,4310,5910,02819
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:32,5990,7590,16826
6.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:32,6040,7640,00517
7.1Sebastian VettelRed Bull RB101:32,7930,9530,18910
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:32,8471,0070,05428
9.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:32,9771,1370,13019
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:33,4461,6060,46930
11.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:33,5331,6930,08723
12.11Sergio PerezForce India VJM07 1:33,8552,0150,32224
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:34,2722,4320,41727
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:35,5783,7381,3067
15.99Adrian SutilSauber C33 1:36,4454,6050,86713
16.17Jules BianchiMarussia MR03 1:40,8599,0194,4146
17.4Max ChiltonMarussia MR03 1:46,92215,0826,0634
18.9Marcus EricssonCaterham CT05---1
19.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid---1
20.10Kamui KobayashiCaterham CT05---1
21.13Pastor MaldonadoLotus E22---2
22.8Romain GrosjeanLotus E22----
107% najlepszego czasu: 1:38,269

W końcu po jak zwykle niesamowicie długiej przerwie dla fanów Formuły 1 rozpoczął się kolejny sezon Królowej Motosportu. Przy okazji rozpoczyna się kompletnie nowa era, która będzie się charakteryzowała bardzo zaawansowanymi silnikami turbo. Ogromne zmiany zwiastują ogromne emocje,więc zapinamy pasy i jedziemy!

Wszystko rozpoczęło się tradycyjnymi okrążeniami instalacyjnymi w słonecznym Melbourne. I już od początku jedna z ekip miała problem. Był to typowany do zwycięstwa Mercedes, w którym na środku toru zatrzymał się Hamilton. Miny kierownictwa stajni z Brackley mówiły wszystko. Dodatkowym problemem był fakt, iż telemetria nie wskazywała na powód usterki. Tymczasem również dość niespodziewanie pierwszy czas w tabeli ustanowił Daniel Ricciardo w Red Bullu – 1:37,290.

Początkowe minuty należały do jednostek Renault, gdyż Ricciardo poprawił swój czas na kilku kolejnych okrążeniach do 1:34,600, a za nim plasował się Vergne z wynikiem 1:35,510. Szybko się to jednak zmieniało, ponieważ już po chwili na czoło tabeli wskoczył Alonso, a zaraz za nim Rosberg. Niemca po kolejnych okrążeniach znowu zmienił Alonso z wynikiem 1:32,588.

Po 30 minutach na torze zrobiło się cicho, a na czele pozostawał Alonso. Czasy okrążeń wykręciło tylko 10 kierowców, a Lotus i Vettel nawet nie wyjechali z garażu. Kolejną ofiarą awarii był Ericsson, który po okrążeniu instalacyjnym zastał baterię w rozsypce, co pozbawiło go dalszego przebiegu w sesji. Po kilku kolejnych minutach cisza została przerwana, a próbny start wykonał Jenson Button. Anglik chwilę później wskoczył na trzecią pozycję w tabeli.

Anglik był też kolejnym liderem sesji, gdy wykręcił 1:32,357. Po 50 minutach sesji na torze pojawił się Vettel, jednak było to tylko kółko instalacyjne. Na 30 minut do końca sesji na torze pojawiło się sporo kierowców, by poprawić swoje wyniki. Nie wszystkim się to udało, ale Alonso wskoczył przed Buttona z przewagą nieco ponad pół sekundy.

Kolejny przejazd Buttona był już przygotowaniem do wyścigu, z większym ładunkiem paliwa na pokładzie. W tym czasie na torze, na 12 minut przed końcem sesji, pojawił się Maldonado. Mimo dość dużej aktywności na torze, ciągle 6 zawodników nie miało na swoim koncie czasu okrążenia. Wenezuelczyk nie ukończył nawet 1 okrążenia, gdy jego silnik się wyłączył. Pastor był w stanie dotoczyć się do pitlane. W ślady Anglika poszli również inni i czasy już się nie poprawiały (choć zdarzały się rekordowe pojedyncze sektory), a zawodnicy skupiali się na poznawaniu swoich maszyn.


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
robertunio, 14.03.2014 04:07[!]
Red Bull nie tak tragicznie jak sie spodziewalem. Zobaczymy jak w drugim treningu.
LH44fan, 14.03.2014 04:07[!]
Ale pech Lewisa :/ Mam nadzieję, że w 2 treningu pojeździ więcej i to z dobrymi czasami. Red Bull nieźle, patrząc na problemy podczas testów.
macieiii, 14.03.2014 04:09[!]
Można się było tego obawiać. Ferrari również wygląda na bardzo mocne, ich silniki również. Williams może i nagle przeskoczył Force India, ale jak widać typy" walka Alo Mas" były bezpodstawne i myślę że Williams powinien osiągnąć spory progres, ale jak już raz pisałem, bardzo nikłe szanse na drugiego Brawna bo sam kolor nie wystarczy. W tym wszystkim Merca wciąż widzę i można upatrywać jako najszybszych.
FAster92, 14.03.2014 04:17[!]
Jak dla mnie Ferrari, Mercedes i Williams faworyci do podium w tym GP. Red Bull katastrofa, dźwięk silnika gdy Vettel dojeżdżał do pierwszego zakrętu słychać było takie dziwne "chrząkanie" jak u Vergne'a podczas testów w Jerez. W ogóle jadą jakby połowy mocy nie mieli, ale to już ich problem i muszą sobie z nim poradzić jak niektóre zespoły z poprzednich lat.

Nie wiem czy tak szkoda mi Lewisa, wszyscy upatrują w Mercedesie pretendenta do zwycięstwa,ale ja nie stawiałabym na nich 100%. Wiadomo to FP1 i do wyścigu wszystko może się zmienić, jednak podczas ostatnich testów w Bahraine to chyba Mercedes najwięcej powodował czerwone flagi na torze.

Wg. mnie najważniejsze będzie przez pierwsze wyścigi niezawodność, która w przypadku niektórych zespołów może być bardzo kluczowa.
Aeromis, 14.03.2014 04:29[!]
Powolutku potwierdza się to o czym pisałem. Silnik Ferrari niekoniecznie jest słabszy od Mercedesa, a może nawet i lepszy (za wcześnie by cokolwiek wyrokować), tyle że ekipa Ferrari jest jedyną, która jest w stanie go wykorzystać. Marussia się nie liczyła a Sauber póki co pokazał to, czego się spodziewałem - kryzys.
iceneon, 14.03.2014 05:23[!]
Może w końcu Sutil zakończy karierę. Zaczynam coraz bardziej obawiać się o Lotusa, przynajmniej o jego lepszą połowę.
piwo, 14.03.2014 06:30[!]
czyzby niektore zespoly juz wlaczyly oszczedzanie silnikow?
rno2, 14.03.2014 07:11[!]
Czasy masakryczne - gorsze ok. 7 sekund od ubiegłorocznych...
tivi92, 14.03.2014 07:26[!]
@rno2
nie 7 ale ok 4 biorac pod uwage fp1 z 2013

mimo wszystko jest tragedia... moze to i lepiej, ze nie ma tego w tv to i sie czlowiek nie bedzie denerwowal (a moj internet nie pozwala na ogladanie streamow)
piwo, 14.03.2014 07:35[!]
no w drugim treningu juz calkiem niezle.
Duzy Pies, 14.03.2014 07:38[!]
Hahaha...widze tu pewna analogie:) Jak co roku zresztą:)
@Aeromis może się potwierdzać co tylko wymyślisz. Wyscig i tak wygra RBR..pozdro
Simi, 14.03.2014 07:41[!]
Fajnie widzieć Alonso na czele choć na razie rzecz jasna niewiele to znaczy. Zobaczymy. Byle trzymać się z dala od kłopotów, Ferrari wygląda nieźle.
Maly-boy, 14.03.2014 07:43[!]
Oglądam sobie FP2 na Sky i praktycznie wcale nie słychać tam silników ...

Powinni w opcjach podkręcić engine sound :D
Kamikadze2000, 14.03.2014 09:18[!]
@iceneon - Sutil nie jest jeszcze taki stary, by kończy karierę. Niech jednak zmiata do DTM lub WEC. Tam jest jego miejsce. ;)
Aeromis, 14.03.2014 10:03[!]
@Duzy Pies
To nie był wymysł a ostrożny wniosek, pzdr.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca