F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:18,341--38
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:18,3650,0240,02439
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:18,4430,1020,07835
4.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:18,8870,5460,44438
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:18,9600,6190,07340
6.19Felipe MassaWilliams FW36 1:19,0240,6830,06436
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:19,2210,8800,19740
8.1Sebastian VettelRed Bull RB101:19,2480,9070,02735
9.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:19,3290,9880,08132
10.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:19,3851,0440,05634
11.99Adrian SutilSauber C33 1:19,4171,0760,03241
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:19,4521,1110,03527
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:19,5811,2400,12928
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:19,5931,2520,01232
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:19,7601,4190,16732
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:20,1581,8170,39835
17.8Romain GrosjeanLotus E221:20,3582,0170,20035
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:20,5042,1630,14640
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:21,3282,9870,82431
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:21,8703,5290,54221
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:21,8983,5570,02828
22.10Kamui KobayashiCaterham CT051:23,7285,3871,83012
107% najlepszego czasu: 1:23,825

Lewis Hamilton broniący barw Mercedesa zakończył popołudniowe zajęcia na torze Hockenheim z najlepszym czasem okrążenia, uzyskując rezultat lepszy od drugiego w tabeli Nico Rosberga i trzeciego Daniela Ricciardo.

Pierwszy na torze pojawił się Marcus Ericsson, a wkrótce dołączył do niego drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi. Szwed niedługo cieszył się jazdą po kilku minutach zatrzymał swój bolid na dojeździe do drugiego zakrętu z powodu problemów z ciśnieniem paliwa. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie żółtych flag i dezaktywację DRS w strefie na prostej za pierwszym zakrętem. Po dwóch minutach porządkowi ściągnęli samochód poza tor, a kierowcy powrócili do pracy.

Pierwsze pomiarowe okrążenie podczas popołudniowej sesji przejechał Kevin Magnussen. Duńczyk wykręcił 1:21,227s. Wkrótce na drugie miejsce awansował drugi zawodnik McLarena – Jenson Button. Niedługo później na czoło wysunął się Kimi Raikkonen. Pomimo kilku zblokowań kół Fin zdołał zejść do poziomu 1:20,263s. Po piętnastu minutach na pierwszej lokacie znajdował się już jednak najszybszy przed południem Nico Rosberg (1:19,729s). Za Niemcem plasowali się Hamilton i Massa.

Podczas gdy większość kierowców wróciła do garażów po pierwszych przejazdach, na torze szybkim tempem podążał Fernando Alonso. Po skończeniu okrążenia dwukrotny mistrz świata awansował na piąte miejsce. Po pół godzinie ekipa Force India założyła do bolidu Hulkenberga zestaw supermiękkiego ogumienia – ruch ten zbiegł się jednak z wywieszeniem żółtej flagi. Winnym był temu samochód Kobayashiego, który stanął w płomieniach na poboczu toru sygnalizując zespołowi awarię hamulców. Japończyk z dużą troską prowadził akcję dogaszania ognia tlącego się w tylnych partiach CT04, nie tylko instruując porządkowych, ale także samemu obsługując gaśnicę.

Na opcjonalnej mieszance z garażu Mercedesa wyjechał Nico Rosberg. Na pierwszym pomiarowym kółku Niemiec popełnił błąd, ale na kolejnym poprawił swój czas. Nie wystarczyło to jednak do poprawienia rezultatu lidera – Hamiltona, który w międzyczasie ustanowił rezultat o 0,024s lepszy. Trzecie miejsce należało do Ricciardo, a czwarte okupował Kimi Raikkonen wyprzedzający Magnussena i Massę. Fernando Alonso plasował się na dziewiątej lokacie przed Bottasem.

Tradycyjnie krótko po osiągnięciu półmetka sesji zespoły zaczęły skupiać się na dłuższych przejazdach. Podczas gdy Mercedes trenował starty z końca alei serwisowej, na torze ponownie pojawił się Ericsson, na którym po awarii bolidu Kobayashiego ciążyła wyłączna odpowiedzialność za zebranie danych. Biorąc pod uwagę wysokie temperatury panujące na torze (nawierzchnia rozgrzana do prawie sześćdziesięciu stopni Celsjusza) i zbliżone prognozy na resztę weekendu, istotnym elementem zajęć było porównywanie osiągów obu najbardziej miękkich, dostępnych w portfolio Pirelli mieszanek ogumienia.

Do drobnego zamieszania doszło przed garażem Srebrnych Strzał, gdy zjeżdżający do boksów Rosberg trafił na stanowisku serwisowym na Hamiltona. Niemiec zatrzymał swój bolid zaraz za nim, a z przegrzewających się hamulców zaczął unosić się dym. Z kolei podczas wymiany ogumienia na stanowisku Lotusa z podnośnika zsunął się bolid Pastora Maldonado. Analizując czasy okrążeń, kierowcy Mercedesa – faworyci do zwycięstwa w niedzielnym wyścigu – prezentowali na swoich długich przejazdach porównywalne tempo. Ostatnie minuty sesji przebiegały w absolutnym spokoju. W boksach spędził je tylko Kwiat oraz co zrozumiałe Kobayashi.

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 58°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Driver X, 18.07.2014 18:58[!]
Kobayashi wolniejszy niż Jolyon Palmer. :c
marcin_114, 18.07.2014 19:37[!]
@Driver X
O to nowa ekologiczna F1.
Driver X, 18.07.2014 20:26[!]
Jakby usunęli przyrodzenia na nosach i dali silniki V8 2.4l/V10 3.0l to byłoby nieźle. :D
A żeby nie odbiegać od tematu, to : Po zakazaniu FRIC Red Bulle się zbliżyły do Mercedesa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca