F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis Santander von Deutschland 201420 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:17,779--24
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:18,3800,6010,60120
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:18,3840,6050,00411
4.19Felipe MassaWilliams FW36 1:18,5750,7960,19118
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:18,6110,8320,03619
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:18,7560,9770,14516
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:18,7690,9900,01313
8.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:18,8421,0630,0738
9.1Sebastian VettelRed Bull RB101:18,8901,1110,04817
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:19,1271,3480,23719
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:19,1311,3520,00419
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:19,4701,6910,33920
13.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:19,4891,7100,01915
14.11Sergio PerezForce India VJM07 1:19,5051,7260,01621
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:19,6011,8220,09623
16.8Romain GrosjeanLotus E221:20,0782,2990,47723
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:20,1982,4190,12021
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:20,4662,6870,26819
19.99Adrian SutilSauber C33 1:20,8443,0650,3786
20.10Kamui KobayashiCaterham CT051:21,0183,2390,17421
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:23,0775,2982,05914
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:23,4495,6700,3727
107% najlepszego czasu: 1:23,224

Upalna pogoda w Niemczech nie ustępowała i dzisiejszy trzeci trening ponownie odbył się w mocnym skwarze. Temperatura toru początkowo dochodziła do ponad 40 stopni. Kierowcy tradycyjnie chcieli jak najszybciej przystosować się do dzisiejszych warunków i od razu wyjechali na kółka instalacyjne.

Pierwsze czasy szybko wykręcili kierowcy Mercedesa i McLarena. Pierwszym zawodnikiem, który zszedł poniżej granicy 1:20 był Kevin Magnussen. Ciekawostką padokową był fakt, iż McLaren wykorzystał "jokera", który pozwala na jednokrotną zmianę przełożeń w skrzyni biegów, co ma im pomóc w dalszej części sezonu.

Po kolejnych minutach na czoło wysunęły się bolidy Williamsa, zbliżając się do kolejnej granicy – 1:19. Na trzecie miejsce wskoczył Raikkonen z czasem 1:19,829, jednak inżynier wezwał go do garażu z powodu problemu z pompą paliwa. Ostatnim zawodnikiem, który wykręcił swój czas był Daniel Ricciardo, który przeskoczył tuż przed Raikkonena na trzecią lokatę z wynikiem 1:19,808.

Problem Raikkonena okazał się mało istotny, ponieważ Fin po chwili ponownie pojawił się na torze, tym razem an super-miękkiej mieszance. Pozwoliło mu to na przeskoczenie na pierwszą lokatę z czasem 1:18,842. Najwidoczniej temperatury nie zachęcały do zbyt obfitych wyjazdów na tor. Kierowcy kręcili jedynie po kilka okrążeń, ewentualnie pojawiając się na trasie ponownie an miękkiej mieszance, by sprawdzić zachowanie na nowych ustawieniach.

Interesujące były dość słabe czasy Mercedesa, które do Bottasa traciły 0,5 sekundy. DOpiero na 11 minut przed końcem sesji większa liczba kierowców zdecydowała się na przejazdy na super-miękkich oponach. Temperatura toru wynosiła wtedy już prawie 50 stopni. Wtedy też swoją siłę pokazały Mercedesy i Rosberg wykręcił najszybszy czas weekendu – 1:17,779. Fernando Alonso tracił do Niemca 0,606 sekundy, co na tak krótkim torze było dość sporą stratą.

Tuż przed Alonso wskoczył Hamilton, jednak był to czas lepszy zaledwie o 0,004 sekundy, a Anglik narzekał przez radio na wibracje pochodzące z opon. Do końca treningu klasyfikacja w czołówce nie zmieniła się, z wyraźną przewagą Rosberga nad resztą stawki. Czy Nico utrzyma taką formę do końca kwalifikacji? Dowiecie się tego śledząc dalszą część treningu z Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 6,0 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gucio5156, 19.07.2014 12:33[!]
Bianchi przed Maldonado i Sutilem :D
pawel92setter, 19.07.2014 12:38[!]
Promyk nadziei dla Williamsa! Może zakaz FRIC tak bardzo im nie zaszkodzi.
Aeromis, 19.07.2014 12:41[!]
Między miejscem 2 a 14 zaledwie 1,125 sekundy, do tego przypuszczalna zmiana pogody a więc i osiągów w niedzielę (zmiany moga być bardzo duże, więc całe dotychczasowy wyniki pewnie nie znaczą zbyt wiele). Szykuje się szalony wyścig pełen walki lub denerwującej wielkiej ciuchci niczym na Węgrzech lub Monako. Jeśli jednak kierowcy będą popełniać błędy tak jak treningach to emocji nie zabraknie :)
Kamikadze2000, 19.07.2014 12:55[!]
Bez FRIC jak widać Hamilton nie daje rady... XD
ROOK, 19.07.2014 12:58[!]
Cytat gucio5156 :
Bianchi przed Maldonado i Sutilem :D
.    Spoko, to tylko te nowe poprawki Lotusa…


Cytat Kamikadze2000 :
Bez FRIC jak widać Hamilton nie daje rady... XD
.    GP Niemiec, no to Rosberg łyka jakieś dopalacze…
Kamikadze2000, 19.07.2014 13:09[!]
@ROOK - "pocałunek Szatana"...
TommyYse, 19.07.2014 13:12[!]
To co, obstawiamy czy Hamilton popełni błąd na hot lapie? Może Rosberg też? Bo tyle błędów co w ten weekend to w ich wykonaniu nie widziałem :P I do tego jeszcze skłonności to odpuszczania okrążenia przez wiadomo kogo.
MPOWER, 19.07.2014 13:46[!]
Cytat :
Problem Raikkonena okazał się mało istotny, ponieważ Fin po chwili ponownie pojawił się na torze, tym razem an super-miękkiej mieszance. Pozwoliło mu to na przeskoczenie na pierwszą lokatę z czasem 1:18,842.

Tak mało istotny, że gdy inni kierowcy kręcili czasy, jemu wymieniali pompę paliwa i do końca sesji nie wyjechał na tor....
Aeromis, 19.07.2014 14:11[!]
@TommyYse
wróżka
ROOK, 19.07.2014 14:11[!]
.    Mercedesy mają za dużo mocy, to się nie mogą zmieścić w trasie. Do tego doszło kombinowanie przy przepisach i samochody inaczej się prowadzą, stąd błędy...
idylla, 19.07.2014 14:31[!]
Bardzo bym się uśmiał gdyby anulowali czas ROS( bo powinni), a to było jedyne okrążenie w Q1( ma jeszcze chyba na softach jedno, ale na poziomie 1,24). ROS startowałby z końca stawki z Lewisem Zresztą VET też wyjechał poza tor, ale nie zwróciłem uwagi jak poprzednie okrążenia?
mich909090, 19.07.2014 14:37[!]
W bolidzie Lewisa była awaria tarczy hamulowej.Ros już może świętować zwycięstwo.
xdomino996, 19.07.2014 14:49[!]
@idylla życie, Hamilton wyjedzie i straci: anulujemy czas, Rosberg wyjeżdża i to na jedynym swoim okrażeniu dającym Q2: nie widzimy nic złego
Satch, 19.07.2014 14:58[!]
Cytat xdomino996 :
życie, Hamilton wyjedzie i straci: anulujemy czas, Rosberg wyjeżdża i to na jedynym swoim okrażeniu dającym Q2: nie widzimy nic złego
Zauważ, że podczas tej sesji sędziowie nie kasowali czasów zawodnikom, którzy poszerzyli w jakimś miejscu na torze(czyli Rosberg nie był traktowany lepiej od innych).
idylla, 19.07.2014 15:12[!]
To po co są limity toru?
Aeromis, 19.07.2014 16:22[!]
Swoją drogą to Hamilton na swoim jedynym mierzonym okrążeniu na 99,9% też minimalnie wyjechał poza tor, gyby mu nie policzyć to wystartowałby z 21 miejsca.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca