F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio d'Italia 20147 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:26,225--41
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:26,2860,0610,06116
3.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:26,3310,1060,04531
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:26,5650,3400,23426
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:26,7580,5330,19334
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:26,7620,5370,00427
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:26,7620,5370,00034
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:26,8810,6560,11944
9.19Felipe MassaWilliams FW36 1:26,9350,7100,05433
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:26,9920,7670,05737
11.11Sergio PerezForce India VJM07 1:27,0790,8540,08742
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:27,2271,0020,14839
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:27,4761,2510,24937
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:27,8401,6150,36433
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:27,9291,7040,08933
16.99Adrian SutilSauber C33 1:28,0291,8040,10035
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:28,6592,4340,63034
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:28,7002,4750,04142
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:28,7862,5610,08629
20.8Romain GrosjeanLotus E221:29,0852,8600,29929
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:29,1782,9530,09332
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:29,2753,0500,09737
107% najlepszego czasu: 1:32,261

Druga sesja treningowa na torze Monza przywitała zawodników jeszcze lepszą pogodą. Tym razem w promieniach słońca i 24 stopniach Celsjusza na torze jako pierwszy pojawił się Romain Grosjean. Do kierowcy Lotusa niedługo potem dołączyli inni zawodnicy, którzy od razu zaczęli przejeżdżanie pomiarowych okrążeń. Francuz otworzył tabelę z czasami przejeżdżając okrążenie w 1:32,995s, choć już w pierwszej próbie zrobił spory błąd na dohamowaniu do drugiej szykany.

Oczywiście pobicie tego czasy nie trwało długo, więc po pierwszych dziesięciu minutach sesji mieliśmy na czele Magnussen przed Perezem i Kwiatem. Póki co wszyscy jeździli na twardych oponach i żaden z zawodników nie popełniał poważniejszych błędów, choć nie brakowało drobnych uślizgów czy zblokowanych kół. Na tym etapie na torze nie pojawili się jeszcze kierowcy Mercedesa, Williamsa, Vettel oraz Gutierrez.

Rosberg po swoim pomiarowym okrążeniu znalazł się na czele, jednak 1:27,005 nie było szczególnie wyśrubowanym czasem i bardzo blisko z tyłu był Magnussen, a na 20 minut od rozpoczęcia sesji szybciej pojechali Buttona oraz Alonso, który wpisał się na pierwsze miejsce tabeli wyników, czym mocno ucieszył lokalnych kibiców. Wyników obok swojego nazwiska nadal nie mieli jeszcze Kobayashi, Gutierrez oraz Hamilton, który cały czas pozostawał w garażu z powodu problemów z jednostką napędową.

Godzinę przed końcem jazd na czele ponownie znajdował się Rosberg, który oprawił się o niespełna trzy dziesiąte i wyprzedzał drugiego Alonso o zaledwie 0,004s. Czołową trójkę uzupełniał Button. Zawodnicy cały czas jeździli na twardej mieszance opon, a pierwszym, który założył pośrednie gumy był Kevin Magnussen, który zrobił to zaledwie dwie minuty po upływie 1/3 treningu. Kierowca McLarena na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu na tych oponach był wolniejszy niż wcześniej.

Seria wyjazdów na bardziej miękkiej w ten weekend gumie zaowocowała poprawą czasów okrążeń, jednak Rosberg z wynikiem 1:26,225s nie poprawił porannego rezultatu Hamiltona. Na drugim miejscu ze stratą 0,340s znalazł się Alonso, a czołową trójkę uzupełniał Bottas. Czwarty był Button, przed Vettelem i Magnnussenem. Massa, Ricciardo, Perez i Hulkenberg zamknęli czołową dziesiątkę, która mieściła się w 1,002 sekundy straty do kierowcy Mercedesa.

37 minut przed końcem dobrym czasem popisał się Raikkonen, który wskoczył na drugie miejsce z nieco ponad jedną dziesiątą straty do Rosberga. Praktycznie równo po godzinie na tor zawitał Hamilton, w którego bolidzie w końcu udało się odpalić silnik. Brytyjczyk wyjechał na twardych gumach i po pierwszym pomiarowym kółku legitymował się dwunastym czasem. Na kolejnych okrążeniach nie udało mu się poprawić czasu, ale taki stan rzeczy zmienił się po przejściu na pośrednie gumy, które pozwoliły mu znaleźć się 0,061 s za swoim kolegą zespołowym.

W międzyczasie reszta kierowców koncentrowała się na długich przejazdach, więc sytuacja w tabeli się nie zmieniała. Wszyscy kierowcy nadal mniej lub bardziej utrzymywali się w torze, choć Romain Grosjean dość często gościł na powtórkach z powodu wycieczki poza tor i przestrzelenia szykany. W końcówce wszyscy ponownie pojawili się na torze, jednak nadal kontynuowali długie przejazdy, więc pozycje w czołówce nie uległy zmianie i tak najszybszy okazał się Rosberg, przed Hamiltonem i Raikkonenem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnodeb, 05.09.2014 15:53[!]
W zeszłym roku osiągane prędkości to 330-340km/h, puki co jest niecałe 10km/h więcej, a nowe priusy miały być tak piekielnie szybkie na prostych... Może w FP3 i Q zwiększą moc silników i chociaż przekroczą 350?
Bari, 05.09.2014 16:06[!]
Obawiam się, że to efekt tej zmniejszonej liczby ustawień przełożeń na sezon czy stałych przełożeń na sezon... (nie wiem jakie dokładnie są te przepisy)
Mahilda111, 05.09.2014 16:34[!]
@Bari
Zespoły mają możliwość dokonania jednej zmiany przełożeń na sezon i raczej skorzystali z niej tutaj ;)
Mr President, 05.09.2014 18:38[!]
Ja z kolei słyszałem, że możliwa jest tylko jedna zmiana przełożeń na sezon, ale bez możliwości powrotu do poprzedniej konfiguracji. Dlatego zmiana pod Monzę nie ma sensu w perspektywie kolejnych wyścigów na torach o innej charakterystyce. Zgaduję, że korzystnie jest zmienić na Abu Zabi z powodu podwójnych punktów.
robertunio, 05.09.2014 21:05[!]
Nie jestem zdziwiony pozycja Mercedesa, ale zaskoczyla mnie slaba dyspozycja pozostalch zespolow napedzanych ich silnikiem.
Bari, 05.09.2014 21:24[!]
@Mahilda111
Wątpię czy tutaj, skoro osiągają prędkości maksymalne nieznacznie wyższe niż mieliśmy np. w GP Austrii (kwestia mniejszych skrzydeł na Monzy?)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca