|
|
|
|
|
|
Gran Premio d'Italia 2014 | 7 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:25,519 | - | - | 23 |
2. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:25,931 | 0,412 | 0,412 | 13 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:26,090 | 0,571 | 0,159 | 19 |
4. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:26,114 | 0,595 | 0,024 | 18 |
5. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:26,242 | 0,723 | 0,128 | 21 |
6. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:26,290 | 0,771 | 0,048 | 17 |
7. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:26,327 | 0,808 | 0,037 | 15 |
8. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:26,437 | 0,918 | 0,110 | 21 |
9. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:26,482 | 0,963 | 0,045 | 16 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:26,608 | 1,089 | 0,126 | 17 |
11. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:26,829 | 1,310 | 0,221 | 20 |
12. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:27,207 | 1,688 | 0,378 | 18 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:27,312 | 1,793 | 0,105 | 10 |
14. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:27,479 | 1,960 | 0,167 | 22 |
15. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:27,498 | 1,979 | 0,019 | 12 |
16. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:28,025 | 2,506 | 0,527 | 19 |
17. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:28,137 | 2,618 | 0,112 | 20 |
18. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:28,265 | 2,746 | 0,128 | 21 |
19. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:28,459 | 2,940 | 0,194 | 14 |
20. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:28,579 | 3,060 | 0,120 | 19 |
21. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:29,251 | 3,732 | 0,672 | 22 |
22. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:31,505 |
|
|
Przy słonecznej aurze rozpoczął się ostatni tegoroczny trening rozgrywany na europejskiej ziemi. Dodatkowo mająca się odbyć za kilka godzin czasówka na torze Monza zawsze jest bardzo istotna, gdyż wyprzedzanie na włoskim obiekcie nie należy do łatwych zadań. Nikogo więc nie zdziwił gromadny wyjazd na okrążenia instalacyjne tuż po zapaleniu się zielonego światła.
Do kręcenia czasów bardzo szybko zabrali się kierowcy Caterhama oraz McLarena. Jenson Button po 4 przejechanych kółkach meldował się z wynikiem 1:27,076. Za mistrza świata z 2009 roku wskoczył Bottas, tymczasem Anglik poprawił się na 1:26,845. Z drugiej strony garażu McLarena mechanicy prowadzili spore prace przy przednich hamulcach Kevina Magnussena.
Kierowcy Williamsa prezentowali w dzisiejszym treningu solidne tempo i po kilku minutach to oni prowadzili stawce. Na czele był Bottas z czasem 1:26,693, a tuż za nim plasował się Massa. Z drugiej strony mimo zapowiedzi trudne weekendu, Alonso w Ferrari wykręcił dokładnie tak sam czas jak Bottas.
W połowie sesji okazał się, iż w bolidzie Nico Rosberga doszło do poważnego problemu w bolidzie. Niemiec opuścił swóją maszynę, a przy wzmożonej akcji w obszarze skrzyni biegów Mercedesa krzątał się Jo Bauer, delegat FIA do spraw technicznych. Ekipa jednak miała nadzieję na naprawę uszkodzonej części bez ponoszenia kary przesunięcia na starcie o 5 miejsc. Dodatkowo w zakręcie Biassono zatrzymał się Sergio Perez, którego skrzynia biegów zablokowała się na drugim przełożenu.
Czas Alonso i Bottasa poprawił minimalnie Button, jednak na szybkim okrążeniu pojawił się Hamilton, który pogodził wszystkich o niemal sekundę i zameldował się z wynikiem 1:25,742. Niesamowicie częstym widokiem było dzisiaj blokowanie kół przed pierwszą szykaną. Wielu zawodników ratowało się, ścinając całość.
Pierwszym zawodnikiem czołówki na pośrednich oponach był Alonso, który wskoczył na drugie miejsce z czasem gorszym od Hamiltona o 0,189 sekundy. Dodatkowe 0,4 sekundy wolniej pojechał Kimi Raikkonen, zaliczający spory uślizg w Parabolice. Hamilton na swoim szybkim kółku na pośrednich oponach nie poprawił czasu. Dopiero na kolejnych okrążeniach zszedł do poziomu 1:25,519, jednak zdecydowanie był to wynik poniżej możliwości Mercedesa. Ponownie stawka za plecami Hamiltona była niesamowicie zbita, co zapowiada nam bardzo emocjonujące kwalifikacje!
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|