F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2014
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2014
Klasyfikacje generalne 2014
Statystyki z sezonu 2014

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Grosser Preis von Österreich 201422 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
Największa średnia prędkość wyścigu:
213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:11,295--19
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:11,4350,1400,14032
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:11,6060,3110,17123
4.19Felipe MassaWilliams FW36 1:11,7560,4610,15027
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:11,8390,5440,08333
6.11Sergio PerezForce India VJM07 1:12,0090,7140,17033
7.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:12,0720,7770,06320
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:12,1140,8190,04221
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:12,3131,0180,19936
10.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:12,3641,0690,05130
11.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:12,3651,0700,00121
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:12,3721,0770,00735
13.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:12,5701,2750,19828
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:12,9841,6890,41429
15.1Sebastian VettelRed Bull RB101:12,9881,6930,00425
16.8Romain GrosjeanLotus E221:13,1681,8730,18028
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:13,6422,3470,47427
18.17Jules BianchiMarussia MR03 1:13,7382,4430,09626
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:13,8572,5620,11928
20.10Kamui KobayashiCaterham CT051:14,6113,3160,75424
21.99Adrian SutilSauber C33 1:14,6913,3960,0809
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:17,5016,2062,8108
107% najlepszego czasu: 1:16,286

Po 11 latach do kalendarza Formuły 1 wraca GP Austrii na torze Red Bull Ring. Ten położony w bajecznej scenerii u stóp gór obiekt jak na razie w bardzo zimnej atmosferze gości Królową Motosportu. Jednak odnosi się to tylko do pogody, gdyż na trybunach pojawiło się już sporo kibiców, a okoliczne pola namiotowe zaczynają pękać w szwach.

Termometry dzisiejszego poranka pokazywały zaledwie 13 stopni, co może sprawić problemy w rozgrzewaniu tegorocznych opon Pirelli. Tymczasem pierwszy na wyjazd zdecydował się Felipe Massa. Za nim podążyła kolejna grupa kierowców zaliczających okrążenia instalacyjne. Ferrari bardzo szczegółowo po raz kolejny sprawdzało tylne skrzydło, pokrywając je w całości farbą fluorescencyjną.

Pierwsze czasy okrążeń wykręcili kierowcy Mercedesa i początkowo prowadził Hamilton z wynikiem 1:18,702, ale szybko obaj zeszli do poziomu 1:14. Jak można było się spodziewać po nowym torze, kolejne wyniki szybko się poprawiały i po 15 minutach Hamilton meldował się z czasem 1:13.261, by zejść do 1:12,255 na kolejnych kółkach.

Marcus Ericcson już po 20 minutach zatrzymał się na torze za pierwszym zakrętem i w jego bolidzie najprawdopodobniej doszło do awarii elektryki. Za plecami Hamiltona w tym czasie uplasował się Kimi Raikkonen z czasem gorszym o 0,110 sekundy. Dalej meldowali się Hulkenberg, Vergne, Massa, Button, Alonso, Bottas, Ricciardo i Magnussen, wszyscy w obrębię zaledwie 0,5 sekundy.

Gdy upłynęło 30 minut sesji, tradycyjnie wszyscy zjechali do garażów, by zwrócić pierwszy komplet opon dla Pirelli. Podczas kolejnych przejazdów na świeżych gumach początkowo w tabeli prowadził Button, jednak Rosberg szybko go poprawiło o ponad pół sekundy. Aktywność na torze po kilku minutach znacznie spadła ze względu na delikatny deszcz, który pojawił się w kilku zakrętach. Nie było to jednak nic, co mogło by przeszkodzić w jeździe na gładkich oponach.

Pojedyncze krople szybko wyparowały i pozwoliło to Hulkenbergowi wskoczyć na czwartą pozycję. Bardzo groźną przygodę zaliczył Vettel, który na wyjeździe z ostatniego zakrętu wyjechał na trawę i efektownie obrócił dwukrotnie bolid, jednak nie uszkodził żadnej z części. Bardzo podobny wyjazd spotkał Ricciardo, jednak ten uniknął obrócenia swojego RB10.

Hamilton tymczasem wskoczył na drugie miejsce z wynikiem gorszym o 0,140 od swojego partnera. Na 20 minut przed końcem treningu na Red Bull Ringu ponownie zapadła cisza. Przerwał ją Kwiat kilka minut później, a w ślad za nim poszło kilku innych zawodników. Ostatnie przejazdy nie zmieniły jednak układu w tabeli i tradycyjnie na prowadzeniu sesję zakończył Mercedes.


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Wit91, 20.06.2014 11:50[!]
Hamilton musi być pierwszy
mich909090, 20.06.2014 12:07[!]
Czasy nie dużo gorsze od tych z 2003 roku. Ciekawe ile jeszcze da się wycisnąć. Mam nadzieje ze nie będzie padać w P2. W deszczu nie będzie sensu jeździć bo weekend ma być bezdeszczowy.
PS: Vettel dzisiaj na karuzeli ;)
Kamikadze2000, 20.06.2014 12:23[!]
@Wit91 - musi to na Rusi. Może też być na końcu... ;)
Wit91, 20.06.2014 12:32[!]
@Kamikadze2000
Tak oby to był Rosberg
mich909090, 20.06.2014 12:39[!]
W końcu Rosberg musi gdzieś stracić punkty bo 7 pkt które Lewis może odrabiać w równej walce to mało.Ale mamy Abu Zabi i 50pkt do zgarnięcia!
botorf1, 20.06.2014 12:46[!]
Może to nieistotne, ale popatrzcie na różnicę między pozycjami 10-12.
Raikkonen: +0,001.
Kvyat: +0,007.
Może być w ten weekend ciasno :)
mich909090, 20.06.2014 12:49[!]
@botorf1
Długość toru robi swoje :)
maciejas512, 20.06.2014 12:55[!]
Nawet nie wiecie jak się cieszę, że w kalendarzu pojawił się ten tor. Brakowało już trochę takich krótkich torów w F1. Jeszcze jakby wróciła Imola to by była bajka, no ale dwa tory we Włoszech, nierealne. Ale tam też czasy oscylowały by w okolicy 1.15 na pewno :)
Anderis, 20.06.2014 13:09[!]
Dobrze, że nie ma Imoli, bo przy obecnej F1 wyścigi tam byłyby strasznie nudne. Nie potrzeba drugiego Hungaro IMO.
Maly-boy, 20.06.2014 13:14[!]
Różnice są sporę jak na tak krótki tor, w 2009 na SPA w Q1 siedemnaście bolidów zmieściło się w jednej sekundzie.
macieiii, 20.06.2014 13:39[!]
w kwalifikacjach różnice będą znacznie większe. Nie wiem po co zachwycać się czasami w pierwszym treningu.
aronek, 20.06.2014 13:44[!]
Red Bull cieniutko, oj cieniutko.
FelipeF1., 20.06.2014 15:10[!]
Dlaczego Grzesiu nie komentuje wie ktoś?
paymey852, 20.06.2014 15:25[!]
Nie wiem ale jak by to Grzesiu powiedział jestem niewiargoooodnie szczęśliwy z tego powodu.
Mam dosyć jego sztucznego podniecania się czymkolwiek.
Maly-boy, 20.06.2014 15:33[!]
Grzesiu powróci w następnym GP, F1 w polsacie nie oglądam ale ostatnio musiałem męczyć z jego podnietami na Moto gp :(
mich909090, 20.06.2014 15:41[!]
@FelipeF1
Pan Grzesiu jest na zawodach triathlonowych i wyjątkowo zastępuje go Maurycy :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca