|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2014 | 22 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW36 | | 1:09,848 | - | - | 22 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:09,898 | 0,050 | 0,050 | 25 |
3. | 19 | Felipe Massa | Williams FW36 | | 1:09,901 | 0,053 | 0,003 | 21 |
4. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR9 | | 1:09,927 | 0,079 | 0,026 | 25 |
5. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W05 Hybrid | | 1:09,999 | 0,151 | 0,072 | 31 |
6. | 14 | Fernando Alonso | Ferrari F14 T | | 1:10,054 | 0,206 | 0,055 | 17 |
7. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB10 | | 1:10,392 | 0,544 | 0,338 | 19 |
8. | 20 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-29 | | 1:10,449 | 0,601 | 0,057 | 23 |
9. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari F14 T | | 1:10,488 | 0,640 | 0,039 | 22 |
10. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB10 | | 1:10,562 | 0,714 | 0,074 | 21 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM07 | | 1:10,683 | 0,835 | 0,121 | 22 |
12. | 13 | Pastor Maldonado | Lotus E22 | | 1:10,776 | 0,928 | 0,093 | 26 |
13. | 25 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR9 | | 1:11,043 | 1,195 | 0,267 | 22 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Lotus E22 | | 1:11,103 | 1,255 | 0,060 | 22 |
15. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM07 | | 1:11,235 | 1,387 | 0,132 | 18 |
16. | 99 | Adrian Sutil | Sauber C33 | | 1:11,294 | 1,446 | 0,059 | 24 |
17. | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber C33 | | 1:11,558 | 1,710 | 0,264 | 23 |
18. | 17 | Jules Bianchi | Marussia MR03 | | 1:11,848 | 2,000 | 0,290 | 21 |
19. | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham CT05 | | 1:12,320 | 2,472 | 0,472 | 23 |
20. | 9 | Marcus Ericsson | Caterham CT05 | | 1:12,915 | 3,067 | 0,595 | 27 |
21. | 4 | Max Chilton | Marussia MR03 | | 1:12,915 | 3,067 | 0,000 | 14 |
22. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-29 | | 1:14,237 | 4,389 | 1,322 | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:14,737 |
|
|
Valtteri Bottas ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas trzeciej i zarazem ostatniej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem na austriackim Red Bull Ringu. Kolejne dwa miejsca w tabeli zajęli Lewis Hamilton i Felipe Massa.
Sesja rozpoczęła się od rutynowych okrążeń instalacyjnych – kierowcy nie czekali z ich wykonaniem zbyt długo i wkrótce, ku uciesze licznie zebranych na trybunach fanów, na torze zaroiło się od kolorowych samochodów.
Po nieco ponad pięciu minutach jedynym kierowcą, bez przejechanego kółka był Jenson Button. W międzyczasie jego kolega z McLarena – Kevin Magnussen odnotował pierwszy czas dnia, ustanawiając rezultat 1:16,696s.
Niedługo później wynik ten przebił Nico Rosberg schodząc do pułapu 1:12s, chociaż Duńczyk nie poprzestawał w swych staraniach i po chwili odpowiedział wynikiem 1:10,998. Wkrótce obydwu kierowców pogodził Felipe Massa z Williamsa, odnotowując 1:10,952s. Tymczasem na problemy z prowadzeniem się przodu swego samochodu narzekał Adrian Sutil, który – co uwieczniły telewizyjne powtórki – zaliczył szeroki wyjazd z drugiego zakrętu.
Po dwudziestu minutach na czele tabeli znajdował się duet Williamsa: Massa przed Bottasem. Kolejna minuta przyniosła jednak zmianę, a na pierwsze miejsce wysunął się Fin. Z kolei na trzecią lokatę awansował Fernando Alonso, mający za sobą całkiem udane piątkowe zajęcia. Tymczasem w garażu McLarena trwały wytężone prace nad tylnymi partiami bolidu Buttona. Na półmetku sesji wciąż żaden z kierowców nie zdecydował się na wyjazd na tor na opcjonalnej mieszance.
Na około dwadzieścia minut przed końcem zajęć, na topie ponownie znalazł się Rosberg. Niemiec przejechał pętlę toru w czasie 1:10,058s – wciąż na oponach Pirelli z żółtymi oznaczeniami. Kontrowersje nadal budził zjazd do alei serwisowej, a w zasadzie linia go wytyczająca: Ricciardo został zmuszony do szerokiego wyjazdu poza tor – tylko po to, by uniknąć wjechania w jadący wolniejszym tempem bolid Force India. Australijczyk wykorzystał asfaltowe pobocze i kontynuował jazdę.
Ostatnich piętnaście minut tradycyjnie zespoły wykorzystały na symulację kwalifikacji, a w powszechnym użyciu znalazła się opcjonalna mieszanka ogumienia – jako pierwszy pojawił się na nim Nico Hulkenberg. Pech dotknął Maxa Chiltona: z uwagi na usterkę bolidu Brytyjczyk utknął w garażu Marussi. Na torze trwała w tym czasie zażarta walka z czasem – Alonso przesunął się na drugą pozycję, by wkrótce ponownie ustąpić miejsca Williamsom. Najpierw Bottas poprawił się na 1:10,008, a chwilę później Massa zszedł poniżej bariery 1:10s, odnotowując 1:09,901. Co ciekawe, w trakcie sesji temperatura nawierzchni toru spadła o trzy stopnie Celsjusza.
Nie przeszkodziło to jednak w odrodzeniu się Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk który całą godzinę pozostawał w cieniu, wskoczył na prowadzenie z rezultatem 1:09,898. Trzy minuty przed końcem sesji na krótko pojawiła się jeszcze żółta flaga po tym, jak Kamui Kobayashi obrócił swój samochód w ostatnim zakręcie. Zwieńczeniem sesji było ustanowienie przez Bottasa najlepszego czasu dnia: 1:09,848s.
Minimalne różnice w czołówce zwiastują zaciętą sesję kwalifikacyjną. Zapraszamy do śledzenia jej wraz z redakcją Wyprzedź Mnie! , która w ten weekend obecna jest na torze Red Bull Ring.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|