|
|
|
|
|
|
Rolex Australian Grand Prix 2016 | 20 marca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:29,725 | - | - | 14 |
2. | 26 | Daniił Kwiat | Red Bull RB12 | | 1:30,146 | 0,421 | 0,421 | 14 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:30,875 | 1,150 | 0,729 | 13 |
4. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:31,325 | 1,600 | 0,450 | 8 |
5. | 33 | Max Verstappen | Toro Rosso STR11 | | 1:31,720 | 1,995 | 0,395 | 14 |
6. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:31,814 | 2,089 | 0,094 | 11 |
7. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:33,060 | 3,335 | 1,246 | 11 |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:33,129 | 3,404 | 0,069 | 16 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:33,370 | 3,645 | 0,241 | 6 |
10. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:34,060 | 4,335 | 0,690 | 13 |
11. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:34,550 | 4,825 | 0,490 | 6 |
12. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:34,679 | 4,954 | 0,129 | 6 |
13. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:34,796 | 5,071 | 0,117 | 7 |
14. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:35,477 | 5,752 | 0,681 | 12 |
15. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:37,956 | 8,231 | 2,479 | 6 |
16. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:40,401 | 10,676 | 2,445 | 6 |
17. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:40,754 | 11,029 | 0,353 | 10 |
18. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:41,780 | 12,055 | 1,026 | 8 |
19. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:43,372 | 13,647 | 1,592 | 7 |
20. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:43,443 | 13,718 | 0,071 | 6 |
21. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | - | - | - | 8 |
22. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:36,006 |
|
|
Przerwa zimowa zawsze jest długim i trudnym okresem dla fanów sportów motorowych. Jednak wszystko dobiega końca i tak samo nowy sezon Formuły 1 w końcu musiał nadejść. Tradycyjnie stało sie to w Melbourne, co dla nas oznaczało konieczność bardzo wczesnej pobudki, by podziwiać najnowsze konstrukcje Formuły 1.
Niestety pogoda, zgodnie z prognozami nie rozpieszczała zawodników w pierwszym treningu, który rozpoczął się z mokrą nawierzchnią. Na szczęście same upady już ustały. Dlatego też wszyscy poza Sainzem i Gutierrezem dość szybko zdecydowali się na wykonanie okrążeń instalacyjnych na deszczowych oraz pośrednich oponach. Pierwszy czas wykręcił Rosberg, jednak wynik 1:44,037 był bardzo zachowawczy. Szybko poprawił go Hamilton, schodząc do 1:40,812.
Kolejny czas dopiero po 20 minutach treningu wykręcił Raikkonen, który wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:40,754, oczywiście na przejściowych oponach. Tymczasem pierwszy wynik na gładkich oponach ustanowił Ricciardo, który pokonał Raikkonena aż o 6 sekundy, była to miękka mieszanka. Na podobny ruch zdecydował się Alonso i Kwiat, jednak w tym momencie ponownie nad Albert Park się rozpadało i wszyscy na slicach musieli bardzo uważać, by nie rozbić swoich maszyn.
Kolejna okazja do wyjazdu na gładkich oponach pojawiła się dopiero na 20 minut przed zakończeniem treningu. W międzyczasie niewiele się działo, a jedynym ciekawym obrazkiem był Haas na trasie. Tymczasem Verstappen na miękkich oponach zaliczył przygodę w szóstym zakręcie, co potwierdzało, iż asfalt jest jeszcze wilgotny. Na szczęście obyło się bez uszkodzeń.
Nowym liderem był Hulkenberg, który poprawił wcześniejszy wynik Ricciardo o 0,7 sekundy. Niemiec dołożył na kolejnym kółku następne 0,3 sekundy, a akcja na torze momentalnie przybrała na sile. Niemal wszyscy pojawili się na torze, by wykorzystać niewiele czasu na suchej nawierzchni. Na czoło jednak wrócił już po chwili Hamilton, wykręcając 1:30,364. I niestety to było na tyle dobrych warunków, gdyż ponownie rozpadał się deszcz.
Opady kolejny raz były jedynie przejściowe i po chwili ciszy zawodnicy ponownie pojawili się na torze na gładkich oponach. Najwyraźniej warunki mimo wszystko się poprawiały, gdyż Hamilton poprawił swój wynik i zszedł poniżej granicy 1:30. Trwało to kolejne kilka minut i pogoda zaprezentowała kolejną niesamowitą zmienność. Gdy Vettel chciał podskoczyć w tabeli, znowu mieliśmy deszcz, który przy okazji spowodował wyjazd poza tor Raikkonena. Zaskoczyć dał się również Ricciardo, który zakończył sesję w żwirze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,7m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|