|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Deutschland 2016 | 31 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,614 | - | - | 43 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:16,008 | 0,394 | 0,394 | 36 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:16,208 | 0,594 | 0,200 | 39 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:16,456 | 0,842 | 0,248 | 40 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:16,490 | 0,876 | 0,034 | 38 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:16,512 | 0,898 | 0,022 | 45 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:16,781 | 1,167 | 0,269 | 43 |
8. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:17,087 | 1,473 | 0,306 | 16 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:17,148 | 1,534 | 0,061 | 44 |
10. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:17,225 | 1,611 | 0,077 | 21 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:17,342 | 1,728 | 0,117 | 32 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:17,367 | 1,753 | 0,025 | 38 |
13. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:17,425 | 1,811 | 0,058 | 44 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:17,602 | 1,988 | 0,177 | 13 |
15. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:17,686 | 2,072 | 0,084 | 40 |
16. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:18,005 | 2,391 | 0,319 | 42 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:18,056 | 2,442 | 0,051 | 46 |
18. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:18,130 | 2,516 | 0,074 | 28 |
19. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:18,193 | 2,579 | 0,063 | 42 |
20. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:18,313 | 2,699 | 0,120 | 47 |
21. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:18,591 | 2,977 | 0,278 | 47 |
22. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:19,295 | 3,681 | 0,704 | 41 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:20,907 |
|
|
Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych piątkowych zajęć poprzedzających kwalifikacje i wyścig Grand Prix Niemiec, wyprzedzając w tabeli Hamiltona i Vettela.
Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył jeden z faworytów lokalnej publiczności – Nico Hulkenberg (1:18,363s). Po kilku minutach, w miarę kolejnych wyjazdów kierowców na tor, wynik ten został pobity przez Maxa Verstappena i Daniela Ricciardo, który uzyskał 1:17,616s.
Kiedy na torze pojawili się kierowcy Mercedesa, natychmiast doszło do zmian w czołówce tabeli – najpierw Rosberg a później Hamilton awansowali przed kierowco Red Bulla. Na czele klasyfikacji znajdował się trzykrotny mistrz świata z wynikiem 1:17,067. Niedługo po tym Brytyjczyk został upomniany przez dyrekcję sesji za łamanie limitów toru w pierwszym zakręcie.
W pierwszych minutach sesji najpopularniejszym wyborem wśród kierowców okazało się miękkie ogumienie. Dopiero po 23 minutach Haryanto jako pierwszy wyjechał z alei serwisowej na oponach oznaczonych czerwonym kolorem. Niedługo później Hulkenberg uzyskał rekordy we wszystkich trzech sektorach, przesuwając się na pierwsze miejsce z rezultatem 1:16,781s. Drugi z kierowców Force India, Sergio Perez uzyskał chwilę po tym czas gorszy o nieco ponad 0,5s.
Około godziny 13:30 Rosberg uzyskał wynik, jaki do samego końca sesji zapewnił mu prowadzenie w wynikach – 1:15,614s, wykręcony na supermiękkich Pirelli Pzero. Dalej, ze stratą około czterech dziesiętnych części sekundy znajdował się drugi z reprezentantów Srebrnych Strzał – Lewis Hamilton. Na trzecią lokatę wspiął się z kolei Sebastian Vettel (+0,6s do lidera). Nieco wcześniej szybkie międzyczasy notował także zespołowy partner Niemca – Kimi Raikkonen. Mistrzowi świata z 2007 roku brakowało jednak spójności, która pozwoliłaby mu złożyć jedno konkurencyjne okrążenie na najbardziej miękkiej mieszance dostępnej na Hockenheim.
Na półmetku sesji doszło do ugruntowania się lokat w tabeli, a zespoły rozpoczęły przygotowania do dłuższych przejazdów i porównywania opon. Podobnie jak miało to miejsce w trakcie porannego treningu, kierowcy często wykorzystywali szeroki pas asfaltu znajdujący się tuż za pierwszym zakrętem – dyrektor wyścigu, Charlie Whiting przyznał już jednak podczas piątkowego spotkania z prasą, że przed kwalifikacjami takie praktyki mogą nie cieszyć się już pobłażliwością FIA. Bacząc na zapowiedzi organu zarządzającego Hulkenberg otrzymał przez radio stanowczą prośbę od swojego inżyniera wyścigowego: "Bez kolejnych wyjazdów w T1". Chwilę po niej w pierwszym zakręcie poza torem znaleźli się Kevin Magnussen oraz Raikkonen.
Na dziesięć minut przed końcem piątkowych przygotowań, najwięcej okrążeń miała na koncie aż szóstka: Rosberg, Raikkonen, Bottas Palmer, Magnussen oraz Haryanto – każdy z nich pokonał ponad 40 kółek, dodając do swego dorobku kolejne testowe kilometry. W garażu przebywali jedynie Button, Grosjean (najmniej okrążeń z całej stawki – tylko 13) i Ericsson.
Ze swojej pozycji na torze nie był zadowolony Vettel, który z dużą dozą frustracji w głosie mówił swemu inżynierowi o marnowaniu czasu przez jazdę za wolniejszymi bolidami. Przy okazji Niemiec blokował Daniela Ricciardo, który postanowił zrobić przed sobą trochę miejsca przed ostatnim pomiarowym okrążeniem. Z kolei nieco wcześniej, w okolicach trybuny Mercedesa, Raikkonen zmusił do wyjazdu na pobocze Felipe Massę, a Hamilton skrytykował niebezpieczny manewr wykonany przez wyprzedzającego Haryanto Daniela Ricciardo. Ogólnie jednak sesja dobiegła końca bez poważniejszych incydentów, z duetem zawodników Mercedesa na czele.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru:38 °C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|