|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Deutschland 2016 | 31 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,738 | - | - | 16 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:15,795 | 0,057 | 0,057 | 19 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:15,837 | 0,099 | 0,042 | 13 |
4. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:15,902 | 0,164 | 0,065 | 16 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:16,104 | 0,366 | 0,202 | 20 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:16,182 | 0,444 | 0,078 | 23 |
7. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:16,400 | 0,662 | 0,218 | 28 |
8. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:16,630 | 0,892 | 0,230 | 26 |
9. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:16,916 | 1,178 | 0,286 | 11 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:16,972 | 1,234 | 0,056 | 16 |
11. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:17,028 | 1,290 | 0,056 | 20 |
12. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:17,066 | 1,328 | 0,038 | 10 |
13. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:17,160 | 1,422 | 0,094 | 17 |
14. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:17,227 | 1,489 | 0,067 | 9 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:17,351 | 1,613 | 0,124 | 9 |
16. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:17,473 | 1,735 | 0,122 | 23 |
17. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:17,685 | 1,947 | 0,212 | 19 |
18. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:18,057 | 2,319 | 0,372 | 24 |
19. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:18,093 | 2,355 | 0,036 | 6 |
20. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:18,270 | 2,532 | 0,177 | 24 |
21. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:18,272 | 2,534 | 0,002 | 18 |
22. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:25,160 | 9,422 | 6,888 | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,040 |
|
|
Jako, że na Hockenheim Formułą 1 nie była od dwóch lat, dla niektórych w stawce był to pierwszy występ w tej serii na tym malowniczym obiekcie. Oczywiście dla kibiców pamiętających starą epokę, nowa nitka nigdy nie będzie tym czym była kiedyś, ale pamiętajmy, że nie mamy co wybrzydzać w kwestii europejskich torów, alternatywą jest kolejny obiekt za oceanem...
Wczorajsze treningi przyniosły z jednej strony wiadomości oczywiste, czyli Mercedesy na czele, a z drugiej wiemy, iż póki co w tempie kwalifikacyjnym lepiej radzi sobie Ferrari od Red Bulla. W tempie wyścigowym jest odwrotnie, jednak mimo to Byki będą poszukiwały w trzeciej sesji lepszych osiągów na super-miękkiej mieszance.
Początkowo na czele plasowali się kierowcy Williamsa, którzy od razu założyli super-miękką mieszankę. Ich czasy oscylowały w okolicach 1:16,8 więc musiały zostać szybko pobite, gdy na trasie pojawili się zawodnicy innych ekip. Tak też się stało, najpierw szybciej pojechał Vettel, a później dwójka Mercedesa. Na czele mieliśmy Hamiltona z czasem 1:16,015, więc sądząc po wczorajszych wynikach, wciąż mogło być lepiej.
Do pierwszego incydentu doszło, gdy Romain Grosjean wypadł na trawę w trzecim zakręcie. Nie było to jednak nic poważnego i Francuz powrócił na tor, narzekając przy tym praktycznie na wszystko. Tempo tymczasem podkręcił Hamilton, schodząc do 1:15,795, jednak ciągłe był to wynik gorszy od wczorajszego Rosberga. Długa z garażu nie wyjeżdżał Button, jednak ostatecznie pojawił się na trasie na miękkich oponach. Chwile wcześniej na trzecie miejsce wskoczył Verstappen, pokonując tym samym wyniki Ferrari.
Nico Rosberg postanowił nieco podkręcić tempo i wskoczył na czoło stawki, ale z przewagą zaledwie 0,057 sekundy. Do awarii doszło w bolidzie Pereza, który zameldował o tym przez radio, a po powrocie mechanicy zabrali się za dokładne sprawdzanie wszystkich części. Co ciekawe całkiem przyzwoite tempo prezentowało Renault, którego zawodnicy plasowali się na dziewiątej i dziesiątej pozycji.
Końcówka sesji dała typowe przejazdy kwalifikacyjne. Na szczęście dały nam one cień szansy na ciekawą walkę w kwalifikacjach, gdyż do Mercedesa zbliżyło się Ferrari, a później Red Bull na dystans 0,1 sekundy. O ile na czele w dalszym ciągu prawdopodobnie będą Srebrne Strzały, o tyle walka za ich plecami z pewnością będzie pasjonująca. Wszystkiego dowiemy się już za kilka godzin!
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|