F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis von Deutschland 201631 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:15,738--16
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:15,7950,0570,05719
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:15,8370,0990,04213
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:15,9020,1640,06516
5.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:16,1040,3660,20220
6.33Max VerstappenRed Bull RB121:16,1820,4440,07823
7.77Valtteri BottasWilliams FW381:16,4000,6620,21828
8.19Felipe MassaWilliams FW381:16,6300,8920,23026
9.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:16,9161,1780,28611
10.27Nico HulkenbergForce India VJM091:16,9721,2340,05616
11.55Carlos SainzToro Rosso STR111:17,0281,2900,05620
12.11Sergio PerezForce India VJM091:17,0661,3280,03810
13.21Esteban GutierrezHaas VF-161:17,1601,4220,09417
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:17,2271,4890,0679
15.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:17,3511,6130,1249
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:17,4731,7350,12223
17.9Marcus EricssonSauber C351:17,6851,9470,21219
18.12Felipe NasrSauber C351:18,0572,3190,37224
19.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:18,0932,3550,0366
20.94Pascal WehrleinManor MRT051:18,2702,5320,17724
21.88Rio HaryantoManor MRT051:18,2722,5340,00218
22.8Romain GrosjeanHaas VF-161:25,1609,4226,8884
107% najlepszego czasu: 1:21,040

Jako, że na Hockenheim Formułą 1 nie była od dwóch lat, dla niektórych w stawce był to pierwszy występ w tej serii na tym malowniczym obiekcie. Oczywiście dla kibiców pamiętających starą epokę, nowa nitka nigdy nie będzie tym czym była kiedyś, ale pamiętajmy, że nie mamy co wybrzydzać w kwestii europejskich torów, alternatywą jest kolejny obiekt za oceanem...

Wczorajsze treningi przyniosły z jednej strony wiadomości oczywiste, czyli Mercedesy na czele, a z drugiej wiemy, iż póki co w tempie kwalifikacyjnym lepiej radzi sobie Ferrari od Red Bulla. W tempie wyścigowym jest odwrotnie, jednak mimo to Byki będą poszukiwały w trzeciej sesji lepszych osiągów na super-miękkiej mieszance.

Początkowo na czele plasowali się kierowcy Williamsa, którzy od razu założyli super-miękką mieszankę. Ich czasy oscylowały w okolicach 1:16,8 więc musiały zostać szybko pobite, gdy na trasie pojawili się zawodnicy innych ekip. Tak też się stało, najpierw szybciej pojechał Vettel, a później dwójka Mercedesa. Na czele mieliśmy Hamiltona z czasem 1:16,015, więc sądząc po wczorajszych wynikach, wciąż mogło być lepiej.

Do pierwszego incydentu doszło, gdy Romain Grosjean wypadł na trawę w trzecim zakręcie. Nie było to jednak nic poważnego i Francuz powrócił na tor, narzekając przy tym praktycznie na wszystko. Tempo tymczasem podkręcił Hamilton, schodząc do 1:15,795, jednak ciągłe był to wynik gorszy od wczorajszego Rosberga. Długa z garażu nie wyjeżdżał Button, jednak ostatecznie pojawił się na trasie na miękkich oponach. Chwile wcześniej na trzecie miejsce wskoczył Verstappen, pokonując tym samym wyniki Ferrari.

Nico Rosberg postanowił nieco podkręcić tempo i wskoczył na czoło stawki, ale z przewagą zaledwie 0,057 sekundy. Do awarii doszło w bolidzie Pereza, który zameldował o tym przez radio, a po powrocie mechanicy zabrali się za dokładne sprawdzanie wszystkich części. Co ciekawe całkiem przyzwoite tempo prezentowało Renault, którego zawodnicy plasowali się na dziewiątej i dziesiątej pozycji.

Końcówka sesji dała typowe przejazdy kwalifikacyjne. Na szczęście dały nam one cień szansy na ciekawą walkę w kwalifikacjach, gdyż do Mercedesa zbliżyło się Ferrari, a później Red Bull na dystans 0,1 sekundy. O ile na czele w dalszym ciągu prawdopodobnie będą Srebrne Strzały, o tyle walka za ich plecami z pewnością będzie pasjonująca. Wszystkiego dowiemy się już za kilka godzin!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 30.07.2016 12:19[!]
Jestem niemile zaskoczony, że mercedesy nie przyspieszyły bardziej. PP powyżej 1.15?
marek84, 30.07.2016 12:25[!]
Merce nie jeździły pod koniec (Hamilton wyjechał, ale z jakiegoś powodu wolniej pojechał okrążenie). PP będzie moim zdaniem w granicach 1:14,2-1:14,4. Merce zawsze mocno przyspieszają w Q3 względem FP3, najczęściej w granicach 1-1,5 sekundy. W Monako to była 1 sek, na Silverstone coś koło 1,6-1,7 sek. Tutaj też przyspieszą z 1,3-1,4 sek
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca