F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20163 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:31,001--38
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:31,2420,2410,24132
3.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:32,2811,2801,03932
4.33Max VerstappenToro Rosso STR111:32,4061,4050,12531
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:32,4521,4510,04638
6.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:32,6501,6490,19826
7.26Daniił KwiatRed Bull RB121:32,7031,7020,05334
8.77Valtteri BottasWilliams FW381:32,7921,7910,08939
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:32,8701,8690,07823
10.19Felipe MassaWilliams FW381:32,8731,8720,00336
11.47Stoffel VandoorneMcLaren MP4-311:32,9991,9980,12630
12.21Esteban GutierrezHaas VF-161:33,1292,1280,13031
13.55Carlos SainzToro Rosso STR111:33,1772,1760,04836
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:33,3842,3830,20723
15.11Sergio PerezForce India VJM091:33,4062,4050,02235
16.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:33,4472,4460,04134
17.27Nico HulkenbergForce India VJM091:33,5702,5690,12337
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.161:33,6402,6390,07035
19.94Pascal WehrleinManor MRT051:33,9532,9520,31321
20.9Marcus EricssonSauber C351:34,2243,2230,27131
21.12Felipe NasrSauber C351:34,4773,4760,25334
22.88Rio HaryantoManor MRT051:34,5623,5610,08533
107% najlepszego czasu: 1:37,371


Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas wieczornego treningu przed wyścigiem o GP Bahrajnu. W TOP5 znalazły się jeszcze nazwiska Hamiltona, Buttona, Verstappena i Raikkonena.

Wieczorem jako pierwszy na torze pojawił się Rio Haryanto. W ślad za Indonezyjczykiem okrążenia instalacyjne pokonało wkrótce wielu innych kierowców, a już po czterech minutach Romain Grosjean ukończył pomiarowe kółko osiągając rezultat 1:35,485s. Francuz narzekał, że przy ciemnym otoczeniu ekran LCD na jego kierownicy jest rozświetlony w zbyt dużym stopniu.

Nieco później na pozycję lidera przesunął się Raikkonen (pośrednie Pirelli), a po chwili z czasem 1:32,173 prowadzenie w tabeli objął korzystający z miękkiej mieszanki opon Nico Rosberg. Przed Fina udało się także wcisnąć Gutierrezowi – zawodnik Haasa podobnie jak syn byłego mistrza świata F1 miał w swoim bolidzie założone ogumienie oznaczone żółtym kolorem.

Czasem na poziomie 1min34s na miękkiej mieszance popisał się Vandoorne, który wskoczył na trzecie miejsce – chwilę później zastępca Fernando Alonso spadł za Hamiltona (drugie miejsce i strara kilku dziesiętnych części sekundy do Rosberga) oraz Kwiata. Po kilku minutach spędzonych w garażu, do jazdy powrócił Vettel. Niemiec szybko zaczął osiągać konkurencyjne międzyczasy i już po chwili jego nazwisko pojawiło się na trzecim miejscu, ze stratą 0,5s do lidera tabeli.

Po dwudziestu minutach jedynym kierowcą, jaki nie pojawił się na torze był Marcus Ericsson z Saubera. Tymczasem Felipe Massa – już na supermiękkich oponach – zaliczył progres i wspiął się na czwarte miejsce. Drugi z kierowców Williamsa, także na najbardziej miękkim dostępnym na torze Sakhir ogumieniu, uzyskał dwie minuty później nieco lepszy rezultat i przesunął się na trzecie miejsce. Chwilę później obaj kierowcy zepsuli swoje kolejne okrążenia: Fin przez potężne zblokowanie kół na dohamowaniu do T10, a Massa ze względu na szeroki wyjazd poza tor.

Zawodnicy Williamsa dali jednak reszcie stawki impuls do przerzucenia koncentracji na ocenę pracy supermiękkiej mieszanki – swoje wyniki poprawili między innymi Ricciardo i Hulkenberg. Tradycyjnie już najwięcej uwagi poświęcano tempu Mercedesów – podczas gdy Rosberg zszedł do poziomu 1:31,001, czas Hamiltona nie pozwolił mu na awans przed zespołowego partnera. Brytyjczyk pozostał na drugiej lokacie, tracąc 0,241s do przewodzącego klasyfikacji Niemca.

Najpoważniejszy rywal kierowców Srebrnych Strzał w walce o czołowe wyniki – Vettel, zaprzepaścił szansę na osiągnięcie konkurencyjnego wyniku blokując koła na dojeździe do ósmego zakrętu, a następnie wyjeżdżając poza obręb toru w dwóch ostatnich wirażach. Na porównywalnym poziomie jak w Melbourne plasowali się Kevin Magnussen i Jolyon Palmer z Renault, zajmujący odpowiednio jedenaste i trzynaste miejsce. Wkrótce za duetem Mercedesa znalazł się Button. Doświadczony zawodnik McLarena tracił jednak do lidera ponad jedną sekundę. Niedługo później Vandoorne awansował na P10.

Dziesięć minut przed godziną dziewiętnastą czasu lokalnego, Raikkonen zaliczył krótki przejazd na supermiękkich oponach, który dał mu piąte miejsce – tuż przed nosem Vettela, który w tym samym czasie wykonywał próbny postój przed powrotem do dalszej jazdy.

Ze względu na porę o jakiej odbywały się zajęcia (dokładnie w tym samym czasie zostanie bowiem rozegrane kwalifikacje i sam wyścig o GP Bahrajnu), zespoły aktywnie wykorzystywały ostatnie pół godziny na dłuższe przejazdy oraz zbieranie informacji o pracy dostępnego na ten weekend ogumienia Pirelli. Wielu zawodników wymieniło więc supermiękką mieszankę na miękką bądź pośrednią.

Piętnaście minut przed zakończeniem zajęć, Vettel zgłosił problem i zjechał na pobocze, zatrzymując swoje Ferrari w okolicach posterunku obsługi toru zlokalizowanego przy ósmym zakręcie. Na czas zepchnięcia uszkodzonego bolidu w bezpieczne miejsce, dyrekcja sesji wprowadziła wirtualną neutralizację. Kilka chwil później po raz kolejny na torze "pojawił się" wirtualny samochód bezpieczeństwa – tym razem po tym, jak z bolidu Romaina Grosjeana oderwał się element przedniego skrzydła.

Po usunięciu odłamków z toru, kierowcy mogli powrócić do jazdy optymalnym tempem. Przed udaniem się skuterem na padok, Vettel zdążył jeszcze poinformować swój zespół, że lewe tylne koło w jego bolidzie nie było odpowiednio dokręcone. Po wymianie skrzydła do realizacji programu Haasa powrócił Grosjean. Kilka ostatnich minut sesji było już całkowicie wolnych od problemów na torze, a zespoły w spokoju prowadziły przygotowania do kwalifikacji i wyścigu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,6m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pablonzo, 01.04.2016 18:53[!]
Lepszy czas i to na PP miał tych Schumacher w 2004 roku (1:30,139) zapowiada się pobicie rekordu okrążenia na tym torze.
piwo, 01.04.2016 18:56[!]
sie zastanwaim czy padnie rekord toru?
(Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:29,848 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005).
jeszcze zostal trening 3 i kwalfikacje a w sumie tylko troche ponad jednej sekundy brakuje.
kto obstawia ze po wprowadzeniu przepisow na przyszly rok majacych spowodowac przyspieszenie bolidow o 2 s na okrazeniu juz w 2017 beda rozwazac przepisy na 2018rok by zwolnic bolidy o 2 s bo jest za szybko?
wkurza mnie ta niestablinosc przepisow i ciagle zonglowanie tylko po to by teoretycznie uatrakcyjnic widowisko a jest wrecz przeciwnie.
bartoszcze, 01.04.2016 19:02[!]
Webber w 2005 w czwartym treningu miał 1:29.527.
Indy, 01.04.2016 19:08[!]
@piwo mnie wkurzają wieczne żale malkontentów ;)
MairJ23, 01.04.2016 19:31[!]
@bartoszcze Webber ? Czym on jezdzil w 2005 RBR juz bo nie pamietam i latwiej sie zapytac niz spraqdzic , przyznaje sie bez bicia ;)
bartoszcze, 01.04.2016 19:34[!]
@MairJ23
Williamsem.
dxx91, 01.04.2016 19:50[!]
Zbuduj najlepszy silnik i lej wszystkich po 1,5 sekundy w kwalach. Startuj z 10 miejsca za karę, że jesteś najlepszy... Bernie, odejdź...
Michal2_F1, 01.04.2016 20:04[!]
Tylko nikt nie ma realnej przewagi 1,5s przy pustym baku. Tak tylko dodam :)
dxx91, 01.04.2016 20:12[!]
Ten komentarz miałem wkleić pod innym artykułem, no ale spoko, moja nieuwaga. @Michal2_F1 nawet niech to będzie 0,5s, to balasty czasowe (o ten artykuł mi chodziło) to w ogóle kosmos.
peritas, 01.04.2016 20:44[!]
zabawię się w jasnowidza :kwalifikacje wygraja Mercedesy ,a drugą linię zdobędzie Ferrari.Po co w ogóle rozgrywać kwalifikacje?Chyba po to by pozostałe teamy zużyły opony na wyścig w kwalifikacjach
Aeromis, 01.04.2016 22:04[!]
Biorąc pod uwagę fakt że to drugie GP a w pierwszym za wiele nie pojeździli podczas treningów, to uzyskiwane czasy być może lepiej oddają realne możliwości zespołów niż zwykle po t1 i t2, bowiem zespoły są spragnione danych. Niskie różnice pomiędzy zespołami tylko to potwierdza. To by stawiało w bardzo dobrej pozycji McLarena, acz czasy długich przejazdów już oszałamiające nie były. Jeśli jednak tak jest i zespoły faktycznie zbliżyły się dziś do swoich możliwości bardziej niż zwykle w t2 to i mniejsze będzie pole do poprawiania wyników, a co za tym idzie rekordów toru.
Niewiarygodny skok Manora! Niecałe 1,7 straty do p3 to brzmi jak opowieści dziwnej treści a jednak no i Wehrlein przed dwoma Sauberami, co nie wydaje mi się przepadkiem (choć powątpiewam że dadzą radę w wyścigu, ale czemu by nie w kwalifikacjach).
Już w poprzednim GP duże wrażenie (niestety) na mnie zrobił występ STR, pomimo iż nieudany. Zarówno najlepszy czas Verstappena jak i czasy i jego i Sainza z dłuższych przejazdów wyglądają na mocne.
Renault kontynuuje swoją niemrawość.
macieiii, 02.04.2016 01:43[!]
ciekawe gdzie widać te "agresywne" budowanie bolid u Saubera. Trening oczywiście nie ma nic do rzeczy jak i wiarygodność połowy czasów ale Sauber wyraźnie schodzi do poziomu Manora.
mikonegatio, 02.04.2016 02:21[!]
Wehrerlin bardzo ładnie. Pokazuje, że zasługuje na lepszy zespół niż ten wypierdek Marussi....
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca