|
|
|
|
|
|
Grosser Preis von Österreich 2016 | 3 lipca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:07,908 - Q1, Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:08,337 - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 213,003 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:07,967 | - | - | 25 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:07,986 | 0,019 | 0,019 | 19 |
3. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:08,580 | 0,613 | 0,594 | 28 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:08,589 | 0,622 | 0,009 | 25 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:08,649 | 0,682 | 0,060 | 30 |
6. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:08,713 | 0,746 | 0,064 | 32 |
7. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:08,761 | 0,794 | 0,048 | 20 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:08,820 | 0,853 | 0,059 | 23 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:08,941 | 0,974 | 0,121 | 24 |
10. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:08,994 | 1,027 | 0,053 | 30 |
11. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:09,075 | 1,108 | 0,081 | 26 |
12. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:09,184 | 1,217 | 0,109 | 17 |
13. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:09,207 | 1,240 | 0,023 | 26 |
14. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:09,226 | 1,259 | 0,019 | 32 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | 1:09,525 | 1,558 | 0,299 | 19 |
16. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:10,020 | 2,053 | 0,495 | 23 |
17. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:10,034 | 2,067 | 0,014 | 20 |
18. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:10,138 | 2,171 | 0,104 | 16 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:10,140 | 2,173 | 0,002 | 19 |
20. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:10,400 | 2,433 | 0,260 | 31 |
21. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:10,444 | 2,477 | 0,044 | 22 |
22. | 88 | Rio Haryanto | Manor MRT05 | | 1:11,328 | 3,361 | 0,884 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:12,725 |
|
|
Drugi trening przed Grad Prix Austrii rozpoczął się przy bardzo niepewnej pogodzie. Asfalt był jeszcze suchy, ale prognozy donosiły o 40% szans na deszcz. Dodatkowo ciemne chmury nie zwiastowały niczego dobrego. Dlatego bardzo szybko stawka wyjechała na tor, prowadzona przez Lewisa Hamiltona.
Od razu też zaczęto wykręcać bardzo mocne czasy. Rosberg zameldował się na czele z wynikiem 1:07,967 jadąc na super-miękkich oponach. W garażu pozostawał jedynie Max Verstappen, którego Red Bull ciągle był naprawiany po kraksie w pierwszym treningu. Tymczasem na pobocze wypadł Kimi Raikkonen w piątym zakręcie, jednak udało mu się wrócić na tor.
Właściwie w tym momencie w ostatnim zakręcie rozpoczęła się ulewa, która uniemożliwiła dalszą jazdę. Początkowo w trzecim sektorze, a później na całym torze Opady były tak intensywne iż z prostej startowej ledwo było widać ostatni zakręt. Wśród kierowców nastąpiła ewakuacja do boksów, co nie było łatwe. Gdy już wszyscy zjechali zaczęło się oczekiwanie na lepsze warunki, jednak chwilowo szalała potworna nawałnica.
Ponad półgodzinną ciszę przerwał Daniel Ricciardo, wyjeżdżając od razu na oponach przejściowych. Tor bardzo szybko wysychał ze względu na wysoką temperaturę. Do Australijczyka szybko dołączyła reszta stawki, w tym Max Verstappen. Kierowcy zaczęli informować inżynierów, iż drugi zakręt jest już właściwie suchy, jednak wiele problemów sprawiał ostatni, w którym Ricciardo wykonał piruet.
Pomimo wielu kółek na przejściowych oponach, tor wyschnął wystarczająco do założenia gładkich opon dopiero na 20 minut przed końcem treningu. Zaryzykowali kierowcy Ferrari. W ślad za nimi poszli Sainz i Ricciardo, ale reszta stawki już nie była tak ochocza. Dopiero po kilku kółkach na tor wyjechali kolejni zawodnicy.
Dopiero w samej końcówce treningu warunki pozwoliły na poprawę czasów i na bardzo szybkim kółku był Nico Rosberg. Nie dokończył go jednak, co pozwoliło się zbliżyć Hamiltonowi na zaledwie 0,019 sekundy. Szybko chciał również pojechać Vettel, ale podczas hamowania jego bolid nagle się obrócił powodując lądowanie w pułapce żwirowej. Spowodowało to ogłoszenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, przez co kierowcom zostały już tylko próbne starty.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|