F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201726 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,529 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,011 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:23,620--34
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:24,1670,5470,54735
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:24,1760,5560,00934
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:24,5250,9050,34930
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:24,6501,0300,12527
6.33Max VerstappenRed Bull RB131:25,0131,3930,3638
7.55Carlos SainzToro Rosso STR121:25,0841,4640,07134
8.8Romain GrosjeanHaas VF-171:25,4361,8160,35229
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:25,4781,8580,04236
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:25,4931,8730,01539
11.11Sergio PerezForce India VJM101:25,5911,9710,09835
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:26,0002,3800,40919
13.31Esteban OconForce India VJM101:26,1452,5250,14537
14.19Felipe MassaWilliams FW401:26,3312,7110,1866
15.9Marcus EricssonSauber C361:26,4982,8780,16729
16.18Lance StrollWilliams FW401:26,5252,9050,02727
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:26,6082,9880,08333
18.94Pascal WehrleinSauber C361:26,9193,2990,31130
19.20Kevin MagnussenHaas VF-171:27,2793,6590,3608
20.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:27,5493,9290,2704
107% najlepszego czasu: 1:29,473



Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie drugiego treningu przed Grand Prix Australii. Za Brytyjczykiem znaleźli się Sebastian Vettel i Valtteri Bottas.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Haasa: Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen. W przeciwieństwie do porannej sesji, w obu bolidach nie znajdowały się tym razem T-wingi, które zaskarbiły sobie uwagę obserwatorów łatwo dostrzegalną elastycznością. Grosjean jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując czas 1:26,912s.

W międzyczasie w alei serwisowej mechanicy McLarena pracowali nad bolidem Fernando Alonso. Podczas gdy MCL32 Hiszpana znajdował się na podnośnikach ze zdjętą podłogą, Stoffel Vandoorne pokonywał pierwsze okrążenia w trakcie popołudniowych zajęć korzystając z miękkiej mieszanki. Belg legitymował się czasem o 2,6s gorszym od Grosejana. Już dziesięć minut po starcie sesji Magnussen został wezwany do zwolnienia i powrotu do garażu z powodu wycieku wody.

Kilka minut później na czele tabeli znajdowali się dwaj kierowcy Mercedesa: Bottas (1:25,149s na supermiękkich Pirelli PZero) przed Hamiltonem. Niedługo po tym przed reprezentantów teamu Srebrnych Strzał wskoczył mistrz świata z 2007 roku – Kimi Raikkonen wykręcił czas o 0,1s lepszy od Bottasa. Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji do pracy na torze powrócił Jolyon Palmer, który stracił niemal cały poranny trening przez problemy związane z przekładnią. Brytyjczyk pechowo rozpoczął weekend w Melbourne, gdyż krótko po tym stracił panowanie nad swym Renault R.S.17 uderzając tyłem o barierę z opon w ostatnim zakręcie. Sesja została przerwana na około sześć minut.

Po usunięciu rozbitej konstrukcji i zniknięciu czerwonych flag kierowcy mogli powrócić do realizacji programów. Na torze pojawił się długo wyczekiwany Fernando Alonso. Z kolei Massa zgłosił inżynierom Williamsa niepokojący problem: „Nie mogę zmieniać biegów” – powiedział Brazylijczyk. Bezpośrednio po tym Bottas i Hamilton poprawili swoje rekordowe okrążenia na ultramiękkich oponach – Fin odnotował 1:24,176s, a trzykrotny mistrz świata 1:23,620s. Na półmetku sesji obu kierowców Mercedesa rozdzielił w tabeli Vettel, także mający w swym bolidzie oznaczone fioletowym kolorem opony Pirelli.

Kiedy Magnussen wracał na tor po nieplanowanej inspekcji bolidu, do alei serwisowej kierował się w wolnym tempie jego zespołowy partner – Grosjean zaliczył wyjazd poza tor w czwartym zakręcie, zgłaszając swym inżynierom problemy z działaniem hamulców. W tym samym czasie Ricciardo ukończył kółko, jakie zapewniło mu awans na piąte miejsce z nieco ponad sekundową stratą do Hamiltona, a Verstappen zwiedził pobocze w T12, tracąc szansę na ukończenie okrążenia na ultramiękkiej mieszance.

U progu ostatnich trzydziestu minut treningu kierowcy w coraz większym stopniu koncentrowali się na dłuższych przejazdach. Powracający do jazdy Grosjean notował czasy o około sześć sekund gorsze niż wyniki kierowców środka stawki. Dla porównania Hamilton jechał tempem 1m27s. Fernando Alonso udało się jeszcze wskoczyć na dwunastą lokatę ze stratą dwóch sekund do ścisłej czołówki. W samochodzie kierowcy z Oviedo znajdowało się ultramiękkie ogumienie. Na wysokim siódmym miejscu znajdował się rodak dwukrotnego czempiona F1 – Carlos Sainz broniący barw Toro Rosso.

W międzyczasie mechanicy RBR kontynuowali pracę nad bolidem Verstappena. Szef zespołu – Christan Horner potwierdził w rozmowie z telewizją Sky Sports, że uszkodzeniu uległa w nim podłoga. Brytyjczyk dodał, że kiepska forma Ricciardo wynika z faktu, iż kierowca nie jest zadowolony ze zmian w ustawieniach, jakie wprowadzono przed startem FP2. Tymczasem Magnussen wyjechał na krótki stint na ultramiękkiej mieszance, powracając po kilku minutach do garażu Haasa. Najszybszym kierowcą na torze był Raikkonen, osiągający rezultaty na poziomie 1m28s na ultramiękkich oponach.

Na piętnaście minut przed końcem zajęć Kwiat usłyszał od inżyniera Toro Rosso, iż wykonuje dobrą pracę utrzymując stałe tempo w granicach 1m30s. Chwilę wcześniej Rosjanin narzekał na stan przednich opon, które miały już na koncie ponad 20 okrążeń. Kilka minut później Alonso rozpoczął kolejny przejazd z większym zapasem paliwa, a w ostatnim zakręcie toru pojawiła się żółta flaga związana z wywróconym pachołkiem wytyczającym drogę zjazdu do alei serwisowej.

Pod koniec sesji najlepsze czasy osiągał Bottas – 1m27s na supermiękkich Pirelli PZero. Dla porównania drugi z zawodników Mercedesa, Hamilton, notował wyniki 1m28s na ultramiękkim ogumieniu, jakie pokonało już dystans blisko 25 kółek. Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę Ericsson wypadł z toru w szóstym zakręcie, zakopując swój bolid w żwirowej pułapce. Dyrekcja sesji podjęła decyzję o rozpoczęciu okresu wirtualnej neutralizacji. Trening dobiegł końca pod żółtymi flagami.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 24.03.2017 09:32[!]
Taaaa, a potem się obudziłeś... Ponad 0.5 sekundy. Mówi Ci to coś?
MairJ23, 24.03.2017 10:18[!]
@Sgt Pepper hehe.

Panowie traktujmy ludzi tak jakbysmy mieli ich czegos nauczyć. Częstuj wiedza a nie wal nią po głowie.
Tutaj trzeba się zgodzić z @Sgt Pepper bo pół sekundy to przepaść.

Także @krzychol2000 niestety Sebastian nie będzie na PP w Melbourne w 2017. Nie zanosi się na to.
piwo, 24.03.2017 10:28[!]
ja bym jeszcze nie mowil hop.
po pierwsz hamilton moze zepsuc swoje szybkie kolko np przestrzeliwujac swoje najszybsze opkrazenie w q3. dwa ferrari moglo nie pojechac swoim optymalnym tempem w t2. vetel mogl nie miec czystego toru przed soba albo nie trenowal jeszcze tempa kwalfikacyjnego.
ogolnie rozklad sil mniej wiecej jest wiadomy. nagle teraz renault nie zacznie wygrywac 20 wyscigow z rzedu. merc jak byl silnny tak jest silny, a ferrari i redbull jak go gonily tak beda go gonic.
ale teraz mamy australie i w sumie wydarzyc moze sie wszystko. defekty, bledy, zle ustawienia, przegapione szanse, i wykorzystane okazje.
marek84, 24.03.2017 12:07[!]
Trzeba by jeszcze sprawdzić, ile w ubiegłym roku Merc przyspieszał w kwalifikacjach vs treningi, a ile Ferrari. Jeśli dobrze pamiętam, to Merc urywał (w zależności od toru) średnio 1,5 sekundy w Q3, a Ferrari i reszta max 1 sekundę.

Biorąc pod uwagę powyższe, to jutro Hamilton wygrywa quali, Bottas za nim z 0,3 sek, później RedBull i zaraz w 3 rzędzie Vettel.
piro, 24.03.2017 12:57[!]
Zaskakująco wysoko jest Haas (Grosjean dokładnie). Czyżby regularnie Q3 wpadało dla nich? I pewnie kolejny sezon gdzie Groszek zniszczy partnera.
Dawidu_amg, 24.03.2017 16:10[!]
@krzychol2000

W poprzednim sezonie, piątkowe treningi były rozgrywane w zmiennych warunkach pogodowych. W pierwszym, żaden z kierowców Ferrari nie wykręcił reprezentatywnego czasu okrążenia, natomiast popołudniowe zajęcia odbywały się na mokrym torze - kierowcy mało jeździli, a czas okrążenia uzyskało zaledwie piętnastu z nich. Lubię takie porównania, ale akurat twoje zestawienie nie ma większego sensu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca