F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Pirelli Magyar Nagydíj 201730 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,436 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:18,486--31
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:18,7200,2340,23420
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:18,8580,3720,13831
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:19,1620,6760,30427
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:19,2480,7620,08630
6.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:19,5631,0770,31521
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:19,9871,5010,42421
8.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:20,0051,5190,01824
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:20,1501,6640,14525
10.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:20,4611,9750,31127
11.19Felipe MassaWilliams FW401:20,5402,0540,07928
12.11Sergio PerezForce India VJM101:20,5742,0880,03423
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:20,7802,2940,20627
14.55Carlos SainzToro Rosso STR121:20,9172,4310,13725
15.18Lance StrollWilliams FW401:20,9742,4880,05729
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:21,3132,8270,33920
17.34Alfonso Celis JrForce India VJM101:21,6023,1160,28924
18.9Marcus EricssonSauber C361:21,7853,2990,18331
19.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:22,2513,7650,4668
20.94Pascal WehrleinSauber C361:22,4904,0040,23929
107% najlepszego czasu: 1:23,980



Daniel Ricciardo z Red Bulla uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Węgier. Za Australijczykiem uplasowali się Raikkonen i Hamilton.

Pierwszym kierowcą, który opuścił aleję serwisową był Max Verstappen, za którym w ślad poszli kierowcy Saubera. Po dwóch minutach na okrążenie instalacyjne wyjechał korzystający z pośredniej mieszanki Valtteri Bottas. Niedługo po tym okrążenie pomiarowe ukończył Daniel Ricciardo uzyskując czas 2m22s, a Celis pokonał przejazd zapoznawczy, oswajając się z konstrukcją Force India.

Po kilku minutach zwyczajowej przerwy kierowcy przystąpili do realizacji zasadniczej części programów. Wielu z nich rozpoczęło sesję od niegroźnych obrotów: Vandoorne wykonał piruet na wyjeździe z drugiego zakrętu, a Grosjean wypadł z toru w wirażu numer dziewięć, doprowadzając do kontaktu z barierą. Blisko końca pierwszych trzydziestu minut zajęć Bottas przesunął się przez duet Ferrari, na pierwsze miejsce. Wynik Fina okazał się lepszy o 0,025s od dotychczasowego rekordu Kimiego Raikkonena.

Tymczasem Sebastian Vettel stracił panowanie nad swoim Ferrari w dziewiątym zakręcie, ale sprawnie powrócił do jazdy powodując tylko chwilowe wywieszenie czerwonych flag. Bottas osiągnął tym czasem kolejny progres, przebijając barierę 1m20s. Jeszcze lepszym czasem popisał się jednak jego zespołowy partner z Mercedesa i wicelider klasyfikacji generalnej, Lewis Hamilton. Krótko po tym sesja została przerwana w wyniku kraksy Antonio Giovinazzieg, który zastępował w trakcie FP1 Kevina Magnussena. Rozwojowy kierowca Haasa i wychowanek Akademii Ferrari stracił panowanie nad tyłem swojego samochodu pokonując zakręt numer jedenaście i sunąc bokiem bo asfaltowym poboczu uderzył o barierę.

Zajęcia wznowiono o godzinie 10:30. Hamilton od razu zredukował stratę do Bottasa, ale nie zdołał odebrać mu pierwszego miejsca. Dopiero po dziesięciu minutach trzykrotny czempion F1 powrócił na pozycję lidera z rekordowym osiągnięciem 1:18,858s – rezultatem, zapewniającym mu pokaźną, blisko 0,4-sekundową przewagę nad następcą Nico Rosberga. Niedługo przed tym kierowca ze Stevanagne prosił swój zespół o przekazanie wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób może poprawić swój czas w pierwszym sektorze – ostatecznie jego łupem padły rekordy na wszystkich trzech międzyczasach.

Na pół godziny przed końcem sesji za Mercedesami znajdowali się Ricciardo, Raikkonen i Hulkenberg. Niemiec regularnie poprawiał swoje czasy używając supermiękkiej mieszanki. Odmienną strategię realizował Ricciardo – Australijczyk zbierał przed południem informacje na temat pracy miękkiej mieszanki, przechodząc do supermiękkich opon w ostatnich 30 minutach treningu. Wychowanek Red Bulla doskonale wykorzystał ich osiągi, poprawiając osiągnięcie Hamiltona na 1:18,852s – o zaledwie 0,006s. Szansę na dokonanie progresu miał Vettel – po przejechaniu dwóch pierwszych sektorów w konkurencyjnym tempie, reprezentant Ferrari zepsuł finałową partię i musiał zadowolić się tylko czwartym miejscem. Jego starta do Ricciardo wynosiła 0,7s.

Zwycięzca tegorocznego GP Azerbejdżanu nie spuszczał z tempa i około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę popisał się nowym świetnym czasem 1:18,48s, oddalając się od Hamiltona na blisko 0,4s. Podczas gdy Vettel narzekał w rozmowach z Ferrari na nadsterowność ograniczającą maksymalne wykorzystanie potencjału ogumienia, Sainz, plasujący się na siedemnastym miejscu, wzywał Toro Rosso do uporania się z nawracającą podsterownością.

Z pozytywnej strony prezentowali się kierowcy McLarena, mający nadzieję na udany występ w ostatniej przedwakacyjnej eliminacji mistrzostw. Alonso był siódmy, a Vandoorne ósmy. Dokładnie w połowie stawki przebywał Jolyon Palmer. Poza czołową dziesiątką znajdowali się z kolei najlepsi zawodnicy Force India i Williamsa, odpowiednio Sergio Perez i Felipe Massa. Ostatnie, dwudzieste miejsce okupował Grosjean, przy którego bolidzie uwijali się w garażu mechanicy Haasa.

Piętnaście minut przed końcem FP1, Raikkonen zmniejszył dystans dzielący go od lidera klasyfikacji, osiągając rezultat 1:18,720s. Po wyjeździe na tor Grosjean od razu zapewnił sobie awans na P15, spychając na 20. lokatę Pascala Wehrleina z Saubera. W tym samym czasie jego zespołowy partner – Marcus Ericsson utrzymywał się na szesnastym miejscu, przed Celisem. U progu finałowych 10 minut Kwiat zwieńczył swój przejazd treningowy wskakując na trzynaste miejsce. Na torze pracowali wszyscy oprócz Bottasa i Hamiltona. Sesja została zakończona wywieszeniem czerwonej flagi po tym, jak Palmer urwał przednie skrzydło swego bolidu pokonując krawężnik na wyjeździe z czwartego zakrętu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 28.07.2017 11:40[!]
Ten czas to jest POGROM. Oj, czuję, że byki mogą tu być lepsze niż nam się wydawało.
A Giovanazzi może i szybki jest, ale nad skutecznością musi mocno popracować ...
marcelo92, 28.07.2017 11:47[!]
HAH po pierwszym treningu takie wnioski? Oni co piatek sa blizej niz mysleli, a w sobote jednak dalej niz blizej.
Pavlos Le Paul, 28.07.2017 12:50[!]
Pierwszy trening i już lepiej niż PP rok temu, ciekawe do ilu zejdą w kwalifikacjach.
kars, 28.07.2017 12:52[!]
Z kolei Palmer pracuje na korzyść Kubicy :D.
Nie oglądałem treningu - po czasie i ilości kółek widać, że przyzwoicie, ale w końcówce uszkodził bolid.
---, 28.07.2017 15:29[!]
@Pavlos Le Paul
Nie tylko rok temu, ale i w ogóle w historii obecnej pętli. Dlatego uważam, że ten czas bardzo dużo znaczy i RB może tu powalczyć nawet o pierwszą linię. Wiadomo że to dopiero FP1, ale tak dobrze na poprzednich torach zdecydowanie nie było. A teraz w FP2 RIC dalej dominuje, w poprzednich weekendach tak nie było. Będą mocni, oj będą mocni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca