F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
United States Grand Prix 201722 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,999 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,347 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2012
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,114 km/h - Lewis Hamilton (McLaren), 2012
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:36,335--18
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:36,9280,5930,59320
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:36,9790,6440,05110
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:37,3391,0040,36021
5.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:37,3521,0170,01326
6.19Felipe MassaWilliams FW401:37,5701,2350,21823
7.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:37,5981,2630,02820
8.31Esteban OconForce India VJM101:37,8081,4730,21025
9.11Sergio PerezForce India VJM101:37,8611,5260,05320
10.55Carlos SainzRenault R.S.171:38,0931,7580,23224
11.20Kevin MagnussenHaas VF-171:38,4082,0730,31516
12.18Lance StrollWilliams FW401:38,5342,1990,12625
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:38,9042,5690,37019
14.39Brendon HartleyToro Rosso STR121:39,2672,9320,36328
15.8Romain GrosjeanHaas VF-171:39,3363,0010,06917
16.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:39,3663,0310,03014
17.38Sean GelaelToro Rosso STR121:40,4064,0711,04025
18.9Marcus EricssonSauber C361:40,4484,1130,04219
19.37Charles LeclercSauber C361:40,8284,4930,38025
20.14Fernando AlonsoMcLaren MCL32---4
107% najlepszego czasu: 1:43,078

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na drugim miejscu sesję zakończył Vettel, a na trzecim Bottas.

Kierowcy rozpoczęli zajęcia na przejściowym ogumieniu. Kilku z nich testowało także w swoich bolidach system halo, który ma oficjalne zadebiutować w Formule 1 od sezonu 2018. Dodatkowo Pirelli zapewniło zespołom możliwość sprawdzenia prototypowych, "zielonych" Cinturato, jakie mają być wykorzystywane od przyszłorocznej kampanii.

Ze względu na warunki panujące na torze, zawodnicy nie spieszyli się z rozpoczęciem pracy i po okrążeniach instalacyjnych meldowali się z powrotem w swoich garażach. Ślizgając się w zakrętach ostatniego sektora, siedem minut po rozpoczęciu zajęć, Valttri Bottas z Mercedesa ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, osiągając wynik 1:50,529s. Wkrótce lepszym czasem popisał się drugi z kierowców Srebrnych Strzał – Lewis Hamilton, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:50,146s.

Niecały kwadras po zapaleniu się zielonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, Max Verstappen wskoczył na drugą lokatę, odnotowując rekordy w dwóch pierwszy sektorach. Po tym, jak Holender zjechał do boksów, na torze pozostali jedynie Daniel Ricciardo i Sean Gelael. Pierwszy z wymienionych zawodników rozpoczął pomiarowe kółko od mocnego akcentu w pierwszym punkcie pomiaru, ale w dziewiątym zakręcie obrócił swój bolid po zbyt głębokim najeździe na krawężnik. Chwilę po tym Gelael również najadł się strachu, ale nieco dalej, na wyjeździe z T15. Kilka minut po tym w wirażu numer dziewiętnaście kontrolę nad kierownicą stracił Esteban Ocon z Force India.

Po lekkim przestoju w tabeli ponownie zaczęło dochodzić do zmian – Stoffel Vandoorne dostał się na drugie miejsce (+0,023s do Hamiltona), ale już wkrótce na pozycję lidera klasyfikacji wysunął się Verstappen z rezultatem 1:47,922s. Tor stopniowo przesychał, co pozytywnie wpływało na tempo kierowców. Po wykonaniu przejazdu na przejściowych oponach, Vettel jako pierwszy założył do swojego bolidu wykonane z supermiękkiej mieszanki slicki i pięć minut przed półmetkiem treningu wskoczył na pierwsze miejsce, legitymując się wynikiem 1:45,960s. Niemal w tym samym czasie Raikkonen walczył ze swoim bolidem pokonując dziewiętnasty zakręt, a Charles Leclerc współpracujący z Sauberem narzekał na podsterowność utrudniającą utrzymanie się na torze.

Druga połowa sesji była już znacznie bardziej reprezentatywna. Ricciardo odnotował 1:40,297s na supermiękkim ogumieniu, by wkrótce potem zejść do poziomu 1:39,366s. W tym samym czasie bolid Vettela znajdował się na podnośnikach w garażu Ferrari, a McLaren zajmował się wyciekiem płynu z układu hydraulicznego w MCL32 Fernando Alonso. Po zakończeniu pełnej godziny jazd Raikkonen przesunął się na drugie, a Hulkenberg – trzecie miejsce. Tuż po tym Verstappen zepchnął na drugie miejsce swego zespołowego partnera z Red Bulla, dzięki wynikowi 1:38,158s na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero.

Kolejna poprawa przyszła pięć minut później, wraz z powrotem na tor Hamiltona. Lider klasyfikacji generalnej podniósł poprzeczkę na 1:36,935s, nadal używając supermiękkich opon. w tym samym czasie już trójka zawodników (Stroll, Hartley i Gelael) dysponowała czasami osiągniętymi na ultramiękkim ogumieniu, oznaczonym w ten weekend wyjątkowo różowym kolorem.

Na około dwadzieścia minut przed końcem FP1, Bottas mocno zblokował przednie koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, informując później swój zespół o konieczności wymiany kompletu opon. Z kolei Vettel powrócił na drugie miejsce, ze stratą 0,6s do Hamiltona.

Debiutujący w barwach Renault Carlos Sainz plasował się na jedenastym miejscu, z przewagą około 0,2s nad Nico Hulkenbergiem. Dalej znajdowali się Hartley (czas na ultramiękkich oponach), Ricciardo oraz dwaj kierowcy Haasa: Grosjean przed Magnussenem. Pod koniec regulaminowego czasu FP1 niektórzy kierowcy zgłaszali pojawienie się kolejnych kropel deszczu. Po uporaniu się z wyciekiem Alonso powrócił na tor na ultramiękkiej mieszance, ale nie pokonał pomiarowego okrążenia. Z kolei Vandoorne poprawił swój osobisty rekord, awansując najpierw na siódmą (1:37,651s), a następnie piątą pozycję (1:37,352s).


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Daxo, 20.10.2017 18:56[!]
Sainz przed Hulkenbergiem.
Sainz przejmie status Kierowcy nr 1 w Renatce chyba jeszcze w tym sezonie
piwo, 20.10.2017 19:32[!]
Niekoniecznie. Czekam na porównanie w qualu. Ten trening był z pupy totalnie. Już drugi więcej powie. Ale fakt rywalizacja mega ciekawa . Sainz to poziom maxa. Mamy tez jakieś odniesienie Hulka do Roberta z testow. JEsli sainz jest dużo szybszy od Hulka to tak samo i od Roberta. A to już nie dobrze. Ja oczekuje podobnego poziomu osiągów obu Hulka i sainza. Wiecej. Jeśli sainz jest szybszy od Hulka to jaki poziom mają Palmer groszek i magnusen którzy jeżdżą na podobnym poziomie?
iceneon, 20.10.2017 19:48[!]
Massa ciśnie jak w kwalach :)
rocque, 20.10.2017 20:35[!]
Cytat piwo :
Czekam na porównanie w qualu.

To chyba jeszcze trochę poczekasz. Hulkenberg ma +20 na starcie i pewnie odda jutrzejsze kwalifikacje walkowerem :)
piwo, 20.10.2017 20:40[!]
Niby czemu miałby to zrobić? Nie sądzę że nie będzie walczył o swój najlepszy czas. To że będzie ruszał do wyścigu z dalszej pozycji to już drugorzędna sprawa.
Aeromis, 20.10.2017 21:09[!]
@piwo
Nie. Pierwszorzędną jest wyścig = opony. Potem jest show.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca