F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201712 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,909 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,473 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:09,202--36
2.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:09,3290,1270,12743
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:09,7440,5420,41532
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:09,7500,5480,00631
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:09,8280,6260,07838
6.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:09,9840,7820,15632
7.19Felipe MassaWilliams FW401:10,1020,9000,11828
8.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:10,4021,2000,30026
9.31Esteban OconForce India VJM101:10,4541,2520,05236
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:10,4761,2740,02224
11.18Lance StrollWilliams FW401:10,6321,4300,15642
12.35George RussellForce India VJM101:11,0471,8450,41529
13.8Romain GrosjeanHaas VF-171:11,1881,9860,14129
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:11,4632,2610,27530
15.55Carlos SainzRenault R.S.171:11,4672,2650,00432
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:11,6082,4060,14135
17.37Charles LeclercSauber C361:11,8022,6000,19432
18.9Marcus EricssonSauber C361:11,8982,6960,09628
19.10Pierre GaslyToro Rosso STR121:14,0344,8322,1365
20.28Brendon HartleyToro Rosso STR12---2
107% najlepszego czasu: 1:14,046

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton z Mercedesa uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego piątkowego treningu przed Grand Prix Brazylii. Za Brytyjczykiem uplasowali się Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen.

Po trzech minutach od startu sesji na okrążenia instalacyjne wyjechali wszyscy kierowcy, oprócz reprezentantów Mercedesa, a najlepszy czas: 1:12,253s, należał do Maxa Verstappena, który rozpoczął pracę na supermiękkiej mieszance. Niedługo po tym zwycięzca ostatniego wyścigu w Meksyku poprawił swoje osiągnięcie na 1:11,491s, a następnie 1:10,959s. Lepszym wynikiem popisał się niedługo po tym Bottas (1:10,820s) – w bolidzie W08 Fina znajdowało się miękkie ogumienie Pirelli.

Tuż przed końcem pierwszego kwadransa Bottas zszedł do poziomu 1:10,102, a na trzecią lokatę awansował Daniel Ricciardo. Obaj kierowcy Red Bulla testowali o poranku nowe części, przygotowywane z myślą o sezonie 2018. Na torze znajdowali się także dwaj młodzi kierowcy: debiutujący w sesji weekendu Grand Prix George Russell (Force India) oraz dobrze znany już fanom F1 Charles Leclerc (Sauber). Około 20 minut po stracie zajęć na torze doszło do wirtualnej neutralizacji spowodowanej awarią jednostki napędowej w bolidzie Brendona Hartleya z Toro Rosso. Nowozelandczyk zostawił za sobą pióropusz białego dymu i został poproszony przez swój zespół o sprawne zatrzymanie się na torze.

Porządkowi sprawnie uporali się ze ściągnięciem z toru unieruchomionego STR12, a kierowcy mogli powrócić do jazdy w szybkim tempie po upływie zaledwie trzech minut. Na drugie miejsce od razu wskoczył Vettel, rozdzielając Bottasa i Verstappena dzięki wynikowi wypracowanemu na supermiękkiej mieszance. Tuż po tym przed Niemcem znalazł się Hamilton, dając Mercedesowi podwójne prowadzenie w tabeli. Gdy Vettel niegroźnie obracał swój bolid w Pinheirinho, Hamilton kończył szybkie kółko na miękkim ogumieniu, które w efekcie okazało się nowym rekordem toru Interlagos: 1:09,672s.

Po upływie pierwszych 30 minut czołowa dziesiątka prezentowała się następująco: Hamilton, Bottas, Massa, Vettel, Vandoorne, Raikkonen, Ricciardo, Verstappen, Ocon i Stroll. Czasów okrążenia nie mieli na koncie Ericsson, Alonso i Hartley. Sytuacja w tabeli uległa znacznemu ustabilizowaniu – przez kolejne dwadzieścia minut nie dochodziło w niej do żadnych poważniejszych zmian. Kierowcy trzymali się także z daleka od incydentów, kontynuując przygotowania do decydujących sesji wyścigowego weekendu.

Pięć minut po przekroczeniu półmetka FP1, Alonso awansował na dziesiąte miejsce z czasem 1:10:832s na supermiękkich oponach. "Czerwone" Pirelli PZero znalazły się także w bolidach W08: najpierw Bottas awansował na pierwsze miejsce z wynikiem 1:09,329s, a następnie Hamilton wyśrubował rekord na 1:09,202s. Progresu dokonał także Verstappen, który wskoczył na P4, pomiędzy zawodników Ferrari. Vettel po raz kolejny popełnił nieznaczny błąd, tracąc na chwilę kontrolę nad swoim bolidem w trakcie pokonywania otwierających okrążenie esek Senny. W Toro Rosso panowały z kolei fatalne nastroje – po awarii silnika w bolidzie Hartleya, Gasly tracił czas na torze spędzając trening w alei serwisowej.

Tuż przed godziną jedenastą czasu lokalnego doszło do potencjalnie niebezpiecznego incydentu z udziałem Hamiltona i Hulkenberga. Obaj kierowcy znaleźli się bardzo blisko siebie w zakręcie Juncao, a świeżo upieczony czterokrotny mistrz świata musiał ratować się wyjazdem poza tor, aby uniknąć kolizji z bolidem Renault. Toro Rosso potwierdziło z kolei, że Gasly nie pojawi się na torze ze względu na problem z MGU-H. Na dwadzieścia minut przed końcem treningu Russell miał na koncie 22 okrążenia i zajmował dwunaste miejsce. Z kolei Leclerc był siedemnasty, z dorobkiem 24 kółek. Względnie wysoką, siódmą pozycję w klasyfikacji nadal zajmował żegnający się ze startami w F1 Massa. Jego partner z Williamsa – Stroll, był jedenasty. Gorszymi czasami legitymowali się zawodnicy Renault: Hulkenberg i Sainz byli odpowiednio na piętnastym i szesnastym miejscu, za kierowcami Haasa: Grosjeanem i Magnussenem.

W końcówce kierowcy koncentrowali się głównie na przejazdach z większym zapasem paliwa. Stint taki rozpoczął po wymianie przedniego skrzydła chociażby Stoffel Vandoorne. Verstapppen, który w ostatnich minutach otrzymał instrukcje od swojego inżyniera wyścigowego, odparł tylko: "Staram się, ale jeśli nie czuję przyczepności...". Vettel miał pretensje do Sainza za spowolnienie go w pierwszym zakręcie.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnt3c, 10.11.2017 14:46[!]
nie wierzę że ręcznie wprowadzacie te wyniki, co chwila odświeżam i jakiś dochodzi :D ... zrobić Wam automat do tego :D ? w ogóle zrobić Wam stronę??
Olek89, 10.11.2017 15:21[!]
Pierwszy trening i już pobity rekord toru z kwalifikacji. WOW
Protonek, 10.11.2017 15:24[!]
Sorry, ale Leclerc jeździł Sauberem, a nie Haasem.
Linus, 10.11.2017 15:45[!]
@gnt3c
<3
Lukas, 10.11.2017 17:06[!]
@gnt3c czemu nie, podeślij link do githuba jak skończysz :) zresztą już chyba nie pierwszy raz coś obiecujesz, a nic nie robisz ;)
jarof1, 10.11.2017 17:55[!]
A w typowaniu Sainz nadal jeździ w Toro Rosso...
gnt3c, 10.11.2017 18:27[!]
@Lukas ok zrobie. Nie widze problemu ... Dajcie mi tydzień bo slabo z czasem w ten weekend
Lukas, 10.11.2017 18:52[!]
@gnt3c w takim razie czekamy na efekty :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca