F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201730 kwietnia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:35,337 - Q2, Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,094 - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
Największa średnia prędkość wyścigu:
202,477 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2014
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:34,120--36
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:34,3830,2630,26336
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:34,7900,6700,40736
4.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:34,8290,7090,03934
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:35,5401,4200,71115
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:35,9101,7900,37026
7.19Felipe MassaWilliams FW401:36,2612,1410,35139
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:36,3292,2090,06838
9.20Kevin MagnussenHaas VF-171:36,5062,3860,17731
10.11Sergio PerezForce India VJM101:36,6002,4800,09438
11.31Esteban OconForce India VJM101:36,6542,5340,05439
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:36,7652,6450,11127
13.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:36,7712,6510,00622
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:37,0392,9190,26831
15.55Carlos SainzToro Rosso STR121:37,0832,9630,04436
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:37,1253,0050,04225
17.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:37,3003,1800,17535
18.94Pascal WehrleinSauber C361:37,4413,3210,14130
19.18Lance StrollWilliams FW401:37,7473,6270,30636
20.9Marcus EricssonSauber C361:37,8193,6990,07229
107% najlepszego czasu: 1:40,708



Sebastian Vettel potwierdził konkurencyjne tempo Ferrari, uzyskując najlepszy rezultat podczas drugiego wolnego treningu przed wyścigiem o Grand Prix Rosji. W TOP3 znaleźli się jeszcze Raikkonen i Bottas.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Magnussen, w ślad za którym szybko poszedł Hulkenberg, który jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko odnotowując czas 1:32,336s. Już od początkowych minut jazd Grosjean zgłaszał problemy z funkcjonowaniem hamulców, mając wyraźne trudności z płynnym pokonywaniem zakrętów. Tymczasem najpierw Vettel, a następnie Raikkonen wskoczyli na czoło tabeli, ustanawiając rezultaty na poziomie 1m36s, korzystając z supermiękkich opon.

Dziesięć minut po starcie treningu Kwiat obrócił swój bolid w trzynastym zakręcie, a Bottas rozdzielił kierowców Ferrari, awansując na drugą pozycję. Chwilę później Lewis Hamilton został nowym liderem tabeli z wynikiem 1:35,752s osiągniętym na supermiękkiej mieszance. W tym samym czasie Stoffel Vandoorne ukończył pierwsze okrążenie instalacyjne po wymianie jednostki napędowej, do której doprowadziła awaria MGU-H z porannego treningu, a Ricciardo przesunął się na trzecie miejsce.

Po 30 minutach od startu jazd, w bolidzie Raikkonena znalazła się ultramiękka mieszanka, a Fin natychmiast wskoczył na P1 z czasem 1:34,721s, poprawionym chwilę później na 1:34,383s. Vettel pokonał nieco wolniejsze kółko, tracąc do zespołowego partnera s Ferrari niecałą 0,1s.

Dwie minuty później czterokrotny czempion F1 wykręcił jednak rekordowy czas weekendu 0 1:34,120s. Postępów dokonał także Massa, który w klasyfikacji zajęć awansował na szóste miejsce, przed Hulkenberga i Ocona. Na trzeciej pozycji, ze stratą ponad 0,8s do lidera, znajdował się Bottas. Drugi z kierowców Mercedesa – Hamilton, uzyskał bardzo konkurencyjny międzyczas w pierwszym sektorze, ale kolejne dwa pokonał już zdecydowanie wolniej, nie odnotowując ogólnej poprawy.

Max Verstappen awansował do czołowej dziesiątki okrążenie po tym, jak stracił panowanie nad tyłem swojego Red Bulla RB13 w zakręcie numer pięć. Holender objął szóste miejsce, tuż za Danielem Ricciardo. Po osiągnięciu półmetka zajęć, większość zespołów tradycyjnie przystąpiła do zbierania danych na temat tempa wyścigowego. Na pół godziny przed zakończeniem sesji na torze znajdowało się trzynastu spośród dwudziestu kierowców, w większości korzystających z ultramiękkiej mieszanki. Na supermiękkim ogumieniu poruszali się wyłącznie Stroll i Raikkonen, który w wyniku zblokowania kół na dohamowaniu do trzynastego wirażu spłaszczył dość wyraźnie obie przednie opony.

W międzyczasie Vettel, na "fioletowych" Pirelli PZero, notował wyniki na poziomie 1m38s. Po zjeździe do boksów i szybkiej wymianie ogumienia, Bottas powrócił do realizacji programu na ultramiękkiej mieszance. W międzyczasie Grosjean obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie. Francuz szybko powrócił do jazdy, jednak nerwowe zachowanie jego bolidu nie stanowiło dobrej wróżby przed decydującymi sesjami wyścigowego weekendu. Na około dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen zatrzymał swój samochód niedaleko wjazdu do alei serwisowej, zgłaszając utratę mocy silnika.

Raikkonen kontynuował dłuższy przejazd na supermiękkich oponach – po czterech kółkach pokonanych w granicach 1m40s, Fin ponownie zszedł do poziomu 1m39s. Tymczasem na ostatnim piątkowym przejeździe w Mercedesie Hamiltona pojawiła się supermiękka mieszanka. Brytyjczyk nie był zadowolony z chaotycznego stintu na ultramiękkiej mieszance. Dużo spójniejszą dyspozycję prezentował Vettel, który do samego końca zajęć zbierał informacje na temat oznaczonych czerwonym kolorem opon Pirelli.

Krótko po tym, jak Grosjean po raz kolejny przekonywał przez radio o tym, że "w ogóle nie ma hamulców", Francuz zjechał do alei serwisowej zmieniając ultramiękką mieszankę na supermiękka. W punkcie pomiaru prędkości najlepszą wartość osiągnął Lance Stroll – 326,3 km/h. Za Kanadyjczykiem znajdowali się odpowiednio Hamilton, Massa, Vettel oraz Bottas. W drugiej połowie treningu w samej tabeli wyników nie doszło do żadnych znaczących zmian.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 28.04.2017 15:53[!]
Ferrari ładnie, Vettel chyba znów będzie walczyć z Hamiltonem o zwycięstwo. W kwalifikacjach może być bardzo blisko.
SilverX, 28.04.2017 16:45[!]
Nie wiem jak można lubić Vettela, a tym bardziej Ferrari...
Zomo, 28.04.2017 17:40[!]
Nie wiem ja mozna lubic Formule 1 i nie lubiec Ferrari, przez dziesieciolecia ten zespol byl ikona tego sportu i na zawsze pozostanie legenda. Co do Vettela to mam chyba prawo go nie lubic za to jak skopywal tylki Ferrari jezdzac Red Bullem z dmuchanym dyfuzorem.
Falarek, 28.04.2017 18:05[!]
Z Ferrari to jest różnie. Za czasów dominacji Schumachera i tych okropnych team orders zespół miał wielu wrogów. Teraz jest to jedyna realna siła która może przełamać dominację Mercedesa więc z natury rzeczy wielu ludzi im kibicuje. A co do Vettela to po obejrzeniu jego występu w Top Gear jestem nim zachwycony zwłaszcza tym luzem i żartem jak nie u Niemca :) Do tego te komunikaty radiowe po wygraniu wyścigu po włosku. Schumacher tego nie robił.
Arya, 28.04.2017 23:28[!]
A ja nie wiem, jak można wypisywać w necie komentarze, że się "nie wie, jak można kogoś/coś lubić". Też nie kibicuję wszystkim kierowcom i zespołom, ale potrafię dostrzec, że w każdym jest coś do lubienia. Nie rozumiem obnoszenia się ze swoją niechęcią.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca