F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2017
GP Australii
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Azerbejdżanu
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2017
Klasyfikacje generalne 2017
Statystyki z sezonu 2017

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201711 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:12,935--41
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,1500,2150,21541
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:13,2000,2650,05041
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,3100,3750,11042
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:13,3880,4530,07825
6.19Felipe MassaWilliams FW401:14,0631,1280,67538
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:14,2451,3100,18219
8.31Esteban OconForce India VJM101:14,2991,3640,05446
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:14,4611,5260,16238
10.11Sergio PerezForce India VJM101:14,5011,5660,04041
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:14,5661,6310,06533
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:14,6041,6690,03838
13.55Carlos SainzToro Rosso STR121:14,6211,6860,01743
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:14,6761,7410,05535
15.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:15,0722,1370,3968
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,1272,1920,05540
17.18Lance StrollWilliams FW401:15,2402,3050,11340
18.9Marcus EricssonSauber C361:15,6112,6760,37131
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:15,6242,6890,01320
20.94Pascal WehrleinSauber C361:16,3083,3730,68431
107% najlepszego czasu: 1:18,040

Drugi trening, co nie może dziwić rozpoczął Carlos Sainz, który po kłopotach w pierwszej sesji nie miał na swoim koncie żadnego mierzonego kółka. Po chwili dołączył do niego Vettel i inni kierowcy, jednak tor był ciągle stosunkowo brudny, co początkowo uniemożliwiało kręcenie konkurencyjnych czasów.

Dopiero po kilku kółkach Ferrari było w stanie zbliżyć się do granicy 1:14. Ich przejazdy odbywały się na supermiękkich oponach, podobnie jak reszty stawki. Ostatecznie wspomnianą wyżej granicę udało się pobić Raikkonenowi, który zameldował się z wynikiem 1:13.990. Tymczasem Mercedes początkowo postanowił podzielić przygotowania pomiędzy swoich kierowców i Bottas wyruszył na przejazd na miękkich oponach.

Gdy na torze pojawił się Hamilton na supermiękkich oponach, udało mu się wskoczyć na czoło stawki z czasem o 0,035 sekundy lepszym od Raikkonena. Co ciekawe, Bottas na miękkich oponach nie odstawał wiele od swojego partnera zespołowego, gdyż meldował się z czasem gorszym o 0,124 sekundy. Jednak kolejnym kierowcą prowadzącym w treningu był Vettel, który zdecydował się na założenie ultramiękkich opon, jako pierwszy ze stawki.

Czasy stosunkowo szybko się poprawiały i Raikkonen po kolejnym przejeździe meldował się na czele z wynikiem 1:12,935. Mercedes w tym czasie tracił pół sekundy. Dalej plasował się Massa i kierowcy Force India. Niestety w dalszym ciągu próżno było wypatrywać na trasie Alonso, który spędzał czas w garażu, gdzie mechanicy starali się uporać z usterkę w bolidzie Hiszpana.

Mercedes na kolejnym przejeździe zmniejszył stratę do Ferrari i Hamilton plasował się na drugiej pozycji ze stratą 0,2 sekundy. Bardzo dobrym wynikiem popisał się również Verstappen, który wskoczył na piąte miejsce ze stratą zaledwie 0,4 sekundy.

Tymczasem na 30 minut przed końcem sesji na torze pojawił się Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata poprawił wynik Vandoorne'a jednak nie zdało się to na wiele, gdyż oznaczało jedynie wyprzedzenie kierowców Saubera i Strolla. O dużym pechu może mówić również Max Verstappen. Jego Red Bull odmówił posłuszeństwa i musiał zatrzymać się na trasie. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, by porządkowi mogli spokojnie uprzątnąć zepsutą maszynę.

Sztuka ta udała się stosunkowo szybko i kierowcy mogli powrócić do swoich długich przejazdów, symulujących wyścig. Jednak w garażu Red Bulla mechanicy mieli jeszcze więcej zmartwień, gdyż w bolidzie Ricciardo awarii uległa jednostka napędowa i prawdopodobnie nie będzie się już nadawała do użycia. Końcówkę sesji w garażu poza kierowcami Red Bulla spędził jedynie Vandoorne, jednak w przypadku McLarena takie obrazki już nie dziwią zbyt mocno.

Tym samym dobiegły końca piątkowe treningi i zespoły ponownie zabiorą się do analizy zebranych danych. Różnice między mieszankami nie wydają się być zbyt duże, więc z pewnością może dojść do ciekawych rozwiązań w dalszej części weekendu. Dodatkowo bardzo śliska nawierzchnia może w kluczowych momentach spłatać figla. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia weekendu Grand Prix Kanady!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukaas67, 09.06.2017 22:21[!]
@krzychol2000 kryje, ale i nie kryje, bo magicznego guziczka nie wciska. Trzeba zawsze brać na to poprawkę.

Widać teraz, dlaczego silnik hondy u Alonso tak często wysiada. Ciśnie skurczybyk na maxa, az zarzyna silnik. Jakby jeździł jak Vandorne, to nie byłoby problemu. :D
marios76, 10.06.2017 07:19[!]
Alonso znowu cisnąl jak zwierzę, by na silniku z GP 2, być szybszym od Force India z Mercedesem na pokładzie.
Nie mam zamiaru wywoływać wilka z lasu- ale jak dojdzie do mety, to będzie zmiana na pozycji 9-10 w klasyfikacji konstruktorów? Od razu przyznaje i pytam, że względu na brak śledzenia aktualnosci: czy w tej chwili na GP są przewidziane jakieś kary dla Alonso? ( oprócz tej, że musi jeździć z Honda za plecami;) )?
bartoszcze, 10.06.2017 07:58[!]
Stoffel znów nie jeździł na ultrasoftach OIDP.
marios76, 10.06.2017 16:34[!]
Roznica miedzy oponami US i SS jest tak mala, a miedzy Ferrari z Mercedesem a reszta tak duza, ze spokojnie na miejscu Mercedesa wypuscilbym kierowcow na SS w Q3 by pomknac po zwyciestwo w wyscigu.
Titheon, 10.06.2017 19:57[!]
@krzychol2000 - czy po Q3 w Kanadzie nadal wątpisz w to, że Mercedes podczas treningów kryje swoją formę? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca