|
|
|
|
|
|
Grand Prix du Canada 2017 | 11 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF70H | | 1:12,572 | - | - | 20 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF70H | | 1:12,864 | 0,292 | 0,292 | 19 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:12,926 | 0,354 | 0,062 | 22 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB13 | | 1:12,965 | 0,393 | 0,039 | 22 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W08 EQ Power+ | | 1:13,210 | 0,638 | 0,245 | 24 |
6. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.17 | | 1:13,493 | 0,921 | 0,283 | 20 |
7. | 19 | Felipe Massa | Williams FW40 | | 1:13,527 | 0,955 | 0,034 | 22 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB13 | | 1:13,545 | 0,973 | 0,018 | 35 |
9. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM10 | | 1:13,635 | 1,063 | 0,090 | 26 |
10. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR12 | | 1:13,667 | 1,095 | 0,032 | 22 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR12 | | 1:13,788 | 1,216 | 0,121 | 23 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL32 | | 1:13,885 | 1,313 | 0,097 | 18 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM10 | | 1:13,956 | 1,384 | 0,071 | 27 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-17 | | 1:13,994 | 1,422 | 0,038 | 19 |
15. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.17 | | 1:14,102 | 1,530 | 0,108 | 22 |
16. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL32 | | 1:14,228 | 1,656 | 0,126 | 22 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-17 | | 1:14,392 | 1,820 | 0,164 | 18 |
18. | 18 | Lance Stroll | Williams FW40 | | 1:14,409 | 1,837 | 0,017 | 25 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C36 | | 1:14,883 | 2,311 | 0,474 | 25 |
20. | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber C36 | | 1:14,965 | 2,393 | 0,082 | 25 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:17,652 |
|
|
Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie finałowego treningu przed Grand Prix Kanady. Czołową trójkę klasyfikacji uzupełnili Kimi Raikkonen oraz Lewis Hamilton.
Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Ferrari: Vettel i Raikkonen. Z wyjazdem na tor nie zwlekał także Fernando Alosno, który po piątkowych problemach z układem hydraulicznym od samego początku pomagał McLarenowi w ocenie właściwości aerodynamicznych bolidu MCL32.
Siedem minut po rozpoczęciu sesji Daniel Ricciardo z Red Bulla ukończył pomiarowe okrążenie uzyskując czas 1:16,784s na ultramiękkiej mieszance. Na kolejnym kółku Australijczyk poprawił się na 1:15,472s. W tym samym czasie ponad połowa stawki nie miała jeszcze na koncie ani jednego instalacyjnego okrążenia.
Po kwadransie na pozycję lidera przesunął się Vettel, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:14,533s osiągnięty na "fioletowych" Pirelli PZero. Esteban Ocon narzekał z kolei na problemy z dogrzaniem ogumienia, co potwierdził spory uślizg tylnej osi podczas pokonywania ostatniej szykany.
W międzyczasie narzekający na ruch na torze Vettel stopniowo podnosił poprzeczkę osiągając poziom 1:13,766s. Na drugim miejscu plasował się wspomniany wcześniej Ricciardo, a na trzecim Carlos Sainz. Nieco gorzej początek treningu wyglądał z perspektywy Kimiego Raikkonena, który pytał swoich inżynierów o możliwość powrotu do ustawień bolidu stosowanych podczas piątkowych sesji. Po pierwszych szybkich kółkach reprezentanci Mercedesa: Hamilton i Bottas, wskoczyli odpowiednio na drugą i trzecią lokatę. W obu W08 znajdowało się ogumienie wykonane z supermiękkiej mieszanki.
Na kolejnych okrążeniach Hamiltonowi udało się nieznacznie podkręcić tempo, a jego strata do Vettela zmalała do nieco ponad 0,5s. W międzyczasie do czołowej dziesiątki awansował Alonso, korzystający już z ultramiękkich opon. Strata Hiszpana do lidera tabeli wynosiła jednak aż 1,5s.
Chwilę później dwukrotny mistrz świata wskoczył na P6, a Raikkonen zbliżył się do Vettela na 0,002s, trafiając na drugą lokatę. Niedługo później zespołowy partner Fina uzyskał najlepszy czas weekendu: 1:12,704s, a chwilę później poprawił się na 1:12,57s. Hamilton także osiągnął progres wykręcając osobiste rekordy w pierwszym i drugim sektorze. Kierowca ze Setevenage stracił jednak sporo czasu w S3.
Na samym dole tabeli znajdowali się zawodnicy Saubera – Pascal Wehrlein oraz Kevin Magnussen. Spośród kierowców, którzy zaliczyli okrążenia na ultramiękkim ogumieniu, najgorszym czasem legitymował się faworyt lokalnej publiczności – Lance Stroll, plasujący się tuż za plecami Stoffela Vandoorne'a. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę Hamilton zszedł poniżej poziomu 1m12s, ale nie awansował na drugie miejsce, przed Raikkonena.
Lider Mercedesa dopytywał się zespołu o to, w którym miejscu toru notuje największą stratę do Vettela. „Czy to ostatni zakręt?” – „Nie do końca, ale ogólnie osiągi wyglądają w porządku. Strata pojawia się wciąż w trzecim sektorze” – usłyszał od swojego inżyniera.
Na sześć minut przed końcem sesji kierowcy Ferrari i Mercedesa znajdowali się w alei serwisowej. W środku stawki reprezentanci Force India przesunęli się na ósme i jedenaste miejsce. Verstappen i Ricciardo plasowali się na piątym i siódmym miejscu, rozdzieleni przez Nico Hulkenberga w Renault R.S.17. W samej końcówce przed Australijczyka z RBR wskoczył także Felipe Massa. Z kolei Palmer i Stroll nie poprawili swoich wyników i zakończyli sesję na piętnastym i osiemnastym miejscu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,3 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|