F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 201928 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:11,212 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:13,449--33
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:13,5730,1240,12430
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:13,5950,1460,02230
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:14,1110,6620,51630
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:14,1330,6840,02223
6.8Romain GrosjeanHaas VF-191:14,1790,7300,04633
7.18Lance StrollRacing Point RP191:14,2680,8190,08932
8.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:14,4581,0090,19033
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:14,4721,0230,01426
10.11Sergio PerezRacing Point RP191:14,5181,0690,04630
11.55Carlos SainzMcLaren MCL341:14,6621,2130,14434
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:14,8001,3510,13839
13.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:15,0101,5610,21033
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:15,0621,6130,05236
15.10Pierre GaslyRed Bull RB151:15,0891,6400,02719
16.4Lando NorrisMcLaren MCL341:15,2471,7980,15829
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:15,4061,9570,15931
18.20Kevin MagnussenHaas VF-191:15,4702,0210,06428
19.63George RussellWilliams FW421:16,9003,4511,43027
20.88Robert KubicaWilliams FW421:16,9803,5310,08026
107% najlepszego czasu: 1:18,590


Charles Leclerc popisał się najlepszym wynikiem w popołudniowej sesji treningowej F1 na Hockenheimringu, uzyskując lepszy wynik od Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.

Na samym początku z garażów wyjechali Lando Norris, Romain Grosjean i Kevin Magnussen. Kierowcy Haasa kontynuowali porównania dwóch pakietów aerodynamicznych – pierwszy z początku sezonu znajdował się w bolidzie Francuza, drugi, zawierający elementy wprowadzone od GP Hiszpanii zamontowany był na podwoziu Duńczyka. To właśnie on został pierwszym liderem klasyfikacji, ustanawiając wynik 1:16,214s na pośredniej mieszance.

Po dziesięciu minutach na pierwszej pozycji plasował się Carlos Sainz (1:15,457s), który przebił wynik Lance'a Strolla z Racing Point. Nieco później wynik kierowcy McLarena poprawili Kimi Raikkonen (1:15,177s) i Grosjean. Pierwszy kwadrans FP2 dobiegał końca z szybkim Leclerkiem, który dyktował tempo z rezultatem 1:14,569s. Monakijczyk przyznawał, że prowadzenie bolidu jest bardzo ciężkie. Kierowca Ferrari sugerował wcześniej, że pedał hamulca znajduje się nieco bliżej jego stopy niż wcześniej.

Około 15:17 do jazdy przystąpił Bottas. Bez ani jednego kółka pozostawali jedynie Bottas i Verstappen. Tymczasem Robert Kubica przystąpił do pracy z lekkim opóźnieniem. Gdy trening startował przy bolidzie Polaka nadal trwały prace związane z montowaniem części. Po 25 minutach krakowianin miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne.

Mercedesy szybko wmieszały się w czołówkę. Hamilton trafił wskoczył na pierwsze miejsce (1:14,456s), a Bottas na trzecie, rozdzielając kierowców Ferrari: Leclerca i Vettela. Podczas gdy lider klasyfikacji generalnej korzystał z pośredniej mieszanki, jego kolega z zespołu miał założone twarde ogumienie Pirelli. Czołową piątkę uzupełniał Gasly, ale jego strata do lidera wynosiła ponad sześć dziesiątych sekundy.

Po trzydziestu minutach od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na dwóch pierwszych lokatach znajdowali się już Hamilton i Bottas. Swój osobisty rekord poprawił Verstappen, ale nie przełożyło się to na poprawę jego pozycji. Podczas pomiarowej próby lider Red Bulla zblokował koła na dohamowaniu do nawrotu. Tuż po tym Grosjean i Stroll jako pierwsi wyjechali na tor na miękkim ogumieniu. Seria szybkich przejazdów tradycyjnie poprzedzała pełną koncentrację na przygotowaniach do wyścigu. Te ze względu na prognozy pogody zapowiadające ochłodzenie i deszcz nie mogły być jednak traktowane jako w pełni reprezentatywne.

Gdy Vettel poprawiał wynik Hamiltona na miękkich oponach (1:13,573s), Kubica przebywał w alei serwisowej, mając na koncie osiem okrążeń i wynik 1:17,439s, ze względu na który zajmował ostatnie miejsce, za George'em Russellem. W międzyczasie kolejni kierowcy, w tym ci ze ścisłej czołówki, decydowali się na przejazdy kwalifikacyjne z użyciem czerwonych Pirelli PZero. Na szybkim przejeździe Leclerc trafił na wolniejszych kierowców w ostatnich zakrętach, ale pomimo tego poprawił najlepszy czas dnia na 1:13,499s. Vettel był drugi. Trzecie miejsce należało do Hamiltona, który przy okazji uzyskał rekord w trzecim sektorze. Bottas zepsuł wyjazd z przedostatniego zakrętu, najechał na wysokie krawężniki i musiał zadowolić się P4, ze stratą prawie 0,7s do Leclerca.

Środek stawki był tym razem mocno wymieszany. W dolnej części TOP10 znajdowali się kierowcy Haasa, Racing Point, Alfy Romeo i Renault. Podczas gdy Racing Point potwierdzało konkurencyjną dyspozycję, McLaren ponownie zmagał się z problemami: Sainz zajmował jedenaste miejsca a Norris był dopiero szesnasty. Niewiele lepiej radził sobie Pierre Gasly – po szybkim kółku wychowanek Red Bulla był piętnasty. Jego czas był gorszy od tego, jakim legitymowali się zawodnicy Toro Rosso: Kwiat i Albon. Na samym dole tabeli różnica pomiędzy ostatnim Kubicą i dziewiętnastym Russellem zmniejszyła się do 0,080s.

Vettel rozpoczął dłuższy przejazd na pośrednich oponach, ale od razu zjechał do boksu informując inżyniera, że nie jest w stanie niczego się na nich nauczyć. Kierowca z Heppenheim otrzymał do swojego SF90 miękką mieszankę i rozpoczął stint od wyniku na poziomie 1:18,6s. Hamilton, który korzystał z takich samych opon, prezentował tempo 1:19,1s.

Niedługo po tym, jak Hulkenberg zatrzymał bolid na wyjeździe z alei serwisowej, Pierre Gasly rozbił swojego Red Bulla wyjeżdżając na prostą startową. Incydent, do którego doszło na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, doprowadził do przerwania sesji i wysłania na tor samochodu medycznego. Francuz uszkodził lewą stronę bolidu, uderzając o bariery za żwirową pułapką.

W ciągu ośmiu ostatnich minut po wznowieniu jazd nie doszło do większych zmian w tabeli ani żadnych kolejnych incydentów, które zakłóciłyby realizację programów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca