|
|
|
|
|
|
Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 2019 | 28 lipca |
|
|
|
Hockenheimring | |
|
Długość toru: 4,574 km Liczba okrążeń: 67 Pełny dystans: 306,458 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:11,212 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:13,449 | - | - | 33 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:13,573 | 0,124 | 0,124 | 30 |
3. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:13,595 | 0,146 | 0,022 | 30 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:14,111 | 0,662 | 0,516 | 30 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:14,133 | 0,684 | 0,022 | 23 |
6. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:14,179 | 0,730 | 0,046 | 33 |
7. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:14,268 | 0,819 | 0,089 | 32 |
8. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:14,458 | 1,009 | 0,190 | 33 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:14,472 | 1,023 | 0,014 | 26 |
10. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:14,518 | 1,069 | 0,046 | 30 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:14,662 | 1,213 | 0,144 | 34 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:14,800 | 1,351 | 0,138 | 39 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:15,010 | 1,561 | 0,210 | 33 |
14. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:15,062 | 1,613 | 0,052 | 36 |
15. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:15,089 | 1,640 | 0,027 | 19 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:15,247 | 1,798 | 0,158 | 29 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:15,406 | 1,957 | 0,159 | 31 |
18. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:15,470 | 2,021 | 0,064 | 28 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:16,900 | 3,451 | 1,430 | 27 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:16,980 | 3,531 | 0,080 | 26 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:18,590 |
|
|
Charles Leclerc popisał się najlepszym wynikiem w popołudniowej sesji treningowej F1 na Hockenheimringu, uzyskując lepszy wynik od Sebastiana Vettela i Lewisa Hamiltona.
Na samym początku z garażów wyjechali Lando Norris, Romain Grosjean i Kevin Magnussen. Kierowcy Haasa kontynuowali porównania dwóch pakietów aerodynamicznych – pierwszy z początku sezonu znajdował się w bolidzie Francuza, drugi, zawierający elementy wprowadzone od GP Hiszpanii zamontowany był na podwoziu Duńczyka. To właśnie on został pierwszym liderem klasyfikacji, ustanawiając wynik 1:16,214s na pośredniej mieszance.
Po dziesięciu minutach na pierwszej pozycji plasował się Carlos Sainz (1:15,457s), który przebił wynik Lance'a Strolla z Racing Point. Nieco później wynik kierowcy McLarena poprawili Kimi Raikkonen (1:15,177s) i Grosjean. Pierwszy kwadrans FP2 dobiegał końca z szybkim Leclerkiem, który dyktował tempo z rezultatem 1:14,569s. Monakijczyk przyznawał, że prowadzenie bolidu jest bardzo ciężkie. Kierowca Ferrari sugerował wcześniej, że pedał hamulca znajduje się nieco bliżej jego stopy niż wcześniej.
Około 15:17 do jazdy przystąpił Bottas. Bez ani jednego kółka pozostawali jedynie Bottas i Verstappen. Tymczasem Robert Kubica przystąpił do pracy z lekkim opóźnieniem. Gdy trening startował przy bolidzie Polaka nadal trwały prace związane z montowaniem części. Po 25 minutach krakowianin miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne.
Mercedesy szybko wmieszały się w czołówkę. Hamilton trafił wskoczył na pierwsze miejsce (1:14,456s), a Bottas na trzecie, rozdzielając kierowców Ferrari: Leclerca i Vettela. Podczas gdy lider klasyfikacji generalnej korzystał z pośredniej mieszanki, jego kolega z zespołu miał założone twarde ogumienie Pirelli. Czołową piątkę uzupełniał Gasly, ale jego strata do lidera wynosiła ponad sześć dziesiątych sekundy.
Po trzydziestu minutach od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej na dwóch pierwszych lokatach znajdowali się już Hamilton i Bottas. Swój osobisty rekord poprawił Verstappen, ale nie przełożyło się to na poprawę jego pozycji. Podczas pomiarowej próby lider Red Bulla zblokował koła na dohamowaniu do nawrotu. Tuż po tym Grosjean i Stroll jako pierwsi wyjechali na tor na miękkim ogumieniu. Seria szybkich przejazdów tradycyjnie poprzedzała pełną koncentrację na przygotowaniach do wyścigu. Te ze względu na prognozy pogody zapowiadające ochłodzenie i deszcz nie mogły być jednak traktowane jako w pełni reprezentatywne.
Gdy Vettel poprawiał wynik Hamiltona na miękkich oponach (1:13,573s), Kubica przebywał w alei serwisowej, mając na koncie osiem okrążeń i wynik 1:17,439s, ze względu na który zajmował ostatnie miejsce, za George'em Russellem. W międzyczasie kolejni kierowcy, w tym ci ze ścisłej czołówki, decydowali się na przejazdy kwalifikacyjne z użyciem czerwonych Pirelli PZero. Na szybkim przejeździe Leclerc trafił na wolniejszych kierowców w ostatnich zakrętach, ale pomimo tego poprawił najlepszy czas dnia na 1:13,499s. Vettel był drugi. Trzecie miejsce należało do Hamiltona, który przy okazji uzyskał rekord w trzecim sektorze. Bottas zepsuł wyjazd z przedostatniego zakrętu, najechał na wysokie krawężniki i musiał zadowolić się P4, ze stratą prawie 0,7s do Leclerca.
Środek stawki był tym razem mocno wymieszany. W dolnej części TOP10 znajdowali się kierowcy Haasa, Racing Point, Alfy Romeo i Renault. Podczas gdy Racing Point potwierdzało konkurencyjną dyspozycję, McLaren ponownie zmagał się z problemami: Sainz zajmował jedenaste miejsca a Norris był dopiero szesnasty. Niewiele lepiej radził sobie Pierre Gasly – po szybkim kółku wychowanek Red Bulla był piętnasty. Jego czas był gorszy od tego, jakim legitymowali się zawodnicy Toro Rosso: Kwiat i Albon. Na samym dole tabeli różnica pomiędzy ostatnim Kubicą i dziewiętnastym Russellem zmniejszyła się do 0,080s.
Vettel rozpoczął dłuższy przejazd na pośrednich oponach, ale od razu zjechał do boksu informując inżyniera, że nie jest w stanie niczego się na nich nauczyć. Kierowca z Heppenheim otrzymał do swojego SF90 miękką mieszankę i rozpoczął stint od wyniku na poziomie 1:18,6s. Hamilton, który korzystał z takich samych opon, prezentował tempo 1:19,1s.
Niedługo po tym, jak Hulkenberg zatrzymał bolid na wyjeździe z alei serwisowej, Pierre Gasly rozbił swojego Red Bulla wyjeżdżając na prostą startową. Incydent, do którego doszło na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, doprowadził do przerwania sesji i wysłania na tor samochodu medycznego. Francuz uszkodził lewą stronę bolidu, uderzając o bariery za żwirową pułapką.
W ciągu ośmiu ostatnich minut po wznowieniu jazd nie doszło do większych zmian w tabeli ani żadnych kolejnych incydentów, które zakłóciłyby realizację programów.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 38°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|