|
|
|
|
|
|
Gran Premio Heineken d'Italia 2019 | 8 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:27,905 | - | - | 20 |
2. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:28,211 | 0,306 | 0,306 | 25 |
3. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:28,450 | 0,545 | 0,239 | 23 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:28,730 | 0,825 | 0,280 | 11 |
5. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:29,025 | 1,120 | 0,295 | 19 |
6. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:29,960 | 2,055 | 0,935 | 25 |
7. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:30,100 | 2,195 | 0,140 | 11 |
8. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:30,507 | 2,602 | 0,407 | 19 |
9. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:30,596 | 2,691 | 0,089 | 11 |
10. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:30,695 | 2,790 | 0,099 | 26 |
11. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:32,848 | 4,943 | 2,153 | 22 |
12. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:33,976 | 6,071 | 1,128 | 9 |
13. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:34,528 | 6,623 | 0,552 | 10 |
14. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:34,715 | 6,810 | 0,187 | 7 |
15. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:35,133 | 7,228 | 0,418 | 10 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:35,980 | 8,075 | 0,847 | 7 |
17. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:37,816 | 9,911 | 1,836 | 12 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:38,421 | 10,516 | 0,605 | 12 |
19. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | - | - | - | 4 |
20. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | - | - | - | 4 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:34,058 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w deszczowym pierwszym treningu przed Grand Prix Włoch.
Sesja rozpoczęła się punktualnie o jedenastej, jednak początkowo kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Pierwsi wykorzystali do tego celu w pełni deszczowe ogumienie Cinturato. Nie zapewniało ono jednak zbyt wysokiej przyczepności a problem pogłębiały niskie temperatury, utrudniające doprowadzenie opon do optymalnej temperatury pracy.
Po dwudziestu minutach od startu zajęć tylko jeden kierowca ukończył pomiarowe okrążenie – był nim Lando Norris, który uzyskał czas 1:26,544s. Dane z radarów meteorologicznych nie dawały zbyt dużych szans na poprawę warunków. Drobny deszcz miał utrzymywać się nad Monzą przez kolejnych 30 minut.
Wraz z kolejnymi przejazdami tor przesechł na tyle, że w powszechnym użytku znalazły się opony przejściowe. Tuż przed końcem pierwszych 30 minut nad torem zaczęły jednak powiewać czerwone flagi w związku z incydentem z udziałem Kimiego Raikkonena. Reprezentant Alfy Romeo stracił panowanie nad kierownicą pokonując Parabolikę. Bolid przejechał po żwirowym poboczu i uderzył bokiem o barierę z opon.
Znacznie poważniejszą kraksę zaliczył kilka minut później Sergio Perez. Na wyjściu z szykany Ascari Meksykanin zbyt szybko dodał mocy i uderzył tyłem o bandy. Przerwa na usunięcie rozbitej konstrukcji potrwała dziesięć minut.
Po wznowieniu zajęć na półmetku sesji Max Verstappen wykręcił wynik na poziomie 1:33,8s, spychając na drugie miejsce Nico Hulkenberga. Deszcz przestał padać szybciej niż pierwotnie oczekiwano, ale warunki nadal pozostawały zdradliwe. Przekonał się o tym Pierre Gasly, który obrócił bolid w pierwszej szykanie, przez chwilę zawieszając jego podłogę na wysokim krawężniku. Szczęśliwie Francuz był w stanie zjechać z tarki i wrócić do alei serwisowej.
Mijała godzina a na torze w ogóle nie pojawili się kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Tymczasem na czele klasyfikacji plasował się Charles Leclerc z rezultatem 1:32,007s. W czołowej trójce byli też Sainz i Albon, którym na niższych lokatach towarzyszyli Lando Norris i Daniił Kwiat. Po tym jak na torze pojawiły się Srebrne Strzały układ ten uległ zmianie. Najlepszy czas należał do Bottasa (1:30,596s), a drugi do Hamiltona (1:30,749s). Swój osobisty rekord poprawił także Albon, który przesunął się na P3.
Osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Leclerc i Vettel jako pierwsi sprawdzili warunki panujące na torze na oponach typu slick. W obu czerwonych bolidach Scuderii zamontowano ogumienie wykonane z pośredniej mieszanki. Niedługo po tym dołączyli do nich Sainz i Norris, używający miękkich opon. Na testowy przejazd na "czerwonych" PZero zdecydowali się także Kwiat i Gasly. Kilka chwil po tym na krótki przejazd wyruszyli na nich także Hamilton i Bottas.
W czołówce doszło do nieznacznych zmian. Norris awansował na trzecie miejsce. Zaskakująco w ostatniej minucie na pierwsze miejsce wysunął się Daniił Kwiat. Później Rosjanin spadł jednak na szóste miejsce, za Leclerca (1:27,905s), Sainza, Norrisa, Hamiltona i Albona. Robert Kubica zakończył FP1 na siedemnastym miejscu z wynikiem lepszym o 0,6s od George'a Russella.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|