|
|
|
|
|
|
VTB Russian Grand Prix 2019 | 29 wrze?nia |
|
|
|
Sochi Autodrom | |
|
Długość toru: 5,848 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 309,944 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:31,387 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:35,861 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:34,462 | - | - | 20 |
2. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:34,544 | 0,082 | 0,082 | 25 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:35,005 | 0,543 | 0,461 | 20 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:35,198 | 0,736 | 0,193 | 28 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:35,411 | 0,949 | 0,213 | 22 |
6. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:35,484 | 1,022 | 0,073 | 22 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:35,740 | 1,278 | 0,256 | 21 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:36,287 | 1,825 | 0,547 | 20 |
9. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:36,321 | 1,859 | 0,034 | 27 |
10. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:36,516 | 2,054 | 0,195 | 23 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:36,523 | 2,061 | 0,007 | 28 |
12. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:36,538 | 2,076 | 0,015 | 25 |
13. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:36,596 | 2,134 | 0,058 | 21 |
14. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:36,714 | 2,252 | 0,118 | 26 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:36,770 | 2,308 | 0,056 | 22 |
16. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:36,844 | 2,382 | 0,074 | 30 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:37,328 | 2,866 | 0,484 | 18 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:38,520 | 4,058 | 1,192 | 27 |
19. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:38,550 | 4,088 | 0,030 | 5 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:38,670 | 4,208 | 0,120 | 29 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,074 |
|
| Embed from Getty Images
Zaledwie tydzień po wyścigu w Singapurze Formuła 1 udała się do największego kraju świata – Rosji. Czy tym razem weekend, który zazwyczaj należy do nudnych zaskoczy nas? Tego dowiemy się dopiero w niedzielę, a póki co zespoły zabrały się za przygotowania do Grand Prix.
Pierwszy czas po kilkunastu minutach wykręcił Lance Stroll, a chwilę później Sergio Perez. Były to wyniki na poziomie 1:40. Reszta zespołów nie śpieszyła się z wyjazdem na okrążenie pomiarowe. Standardowo więcej akcji rozpoczęło się po 25 minutach, gdy zbliżał się czas oddania pierwszego kompletu opon. Gdy na czele meldował się Leclerc z czasem 1:37,593, na torze zatrzymał się Danii Kwiat, powodując wirtualną neutralizację. Rosjanin zatrzymał się w miejscu, gdzie porządkowi nie mieli problemu z usunięcie uszkodzonej maszyny, więc zielona flaga zawitała na torze chwilę później.
Niemal wszyscy kierowcy na pierwszym przejeździe korzystali z miękkich opon. Nieco eksperymentował McLaren, używając pośrednich i twardych. Na czele tymczasem zameldował się Mercedes, z przewagą niemal pół sekundy na Ferrari. Tor jak zwykle w piątkowy poranek był bardzo śliski, co mocno odczuło kilku kierowców, wypadając na pobocze.
Po pierwszych przejazdach na czele pozostał Mercedes, a z reszty stawki najlepszy był Hulkenberg, tracąc do Hamiltona sekundę.
Ewolucja toru w Soczi jak zwykle była niesamowita i już na kolejnych przejazdach Ferrari było w stanie kręcić okrążenia na poziomie 1:34, przy okazji wychodząc na prowadzenie. Mercedes tymczasem postanowił w tym czasie sprawdzić pośrednie ogumienie. Bardzo dobrym czasem popisał się również Verstappen, meldując się tuż za Leclerkiem, co miejmy nadzieję zwiastuje walkę trzech zespołów o zwycięstwo w ten weekend.
Pierwsza sesja w Soczi nie obfitowała w wiele wydarzeń, więc ciężko wnioskować o dokładnej formie poszczególnych zespołów. Dodatkowo gumowanie się nawierzchni będzie powodowało znaczne zmiany w osiągach samochodów. Póki co można powiedzieć to co zwykle, czołowa trójka jest blisko siebie. W środku stawki tymczasem na mocne wygląda Renault.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|