F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201927 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:17,327--25
2.16Charles LeclercFerrari SF901:17,4460,1190,11923
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:17,4610,1340,01517
4.23Alexander AlbonRed Bull RB151:17,9490,6220,48821
5.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:18,0050,6780,05625
6.5Sebastian VettelFerrari SF901:18,2180,8910,21320
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:18,4011,0740,18321
8.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:18,5931,2660,19223
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:18,8351,5080,24227
10.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:18,9591,6320,12422
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:19,0111,6840,05222
12.20Kevin MagnussenHaas VF-191:19,0131,6860,00222
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:19,2051,8780,19222
14.4Lando NorrisMcLaren MCL341:19,2991,9720,09423
15.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:19,4992,1720,20023
16.18Lance StrollRacing Point RP191:19,6792,3520,18021
17.11Sergio PerezRacing Point RP191:19,7172,3900,03823
18.8Romain GrosjeanHaas VF-191:19,8502,5230,13322
19.63George RussellWilliams FW421:20,5483,2210,69826
20.40Nicholas LatifiWilliams FW421:21,5664,2391,01830
107% najlepszego czasu: 1:22,740


Lewis Hamilton z Mercedesa ustanowił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego treningu Formuły 1 na Autodromo Hermanos Rodriguez.

Nawierzchnia toru pozostawała lekko wilgotna po nocnych opadach deszczu. Wielu kierowców rozpoczynało okrążenia instalacyjne na oponach przejściowych. Mniej więcej kwadrans po rozpoczęciu zajęć Lewis Hamilton stwierdził przez radio, że asfalt jest suchy. Nikt jednak nie spieszył się z przejazdem szybkiego kółka.

Dopiero pięć minut później zastępujący w FP1 Roberta Kubicę Nicholas Latifi otrzymał na krótkim pit stopie ogumienie typu slick. Na pośredniej mieszance z garażu Mercedesa wyjechał także Valtteri Bottas. „Jest ślisko, ale można jechać” – poinformował Fin swojego inżyniera wyścigowego.

Zwycięzca ostatniego wyścigu w Japonii ustanowił chwilę później rezultat 1:21,887s. Niedługo później pierwsza pozycja należała już do Hamiltona, przy którego nazwisku widniał czas 1:21,127s. Po chwili lider klasyfikacji generalnej otarł się o zejście poniżej bariery 1m29s. Niewiele gorszy wynik należał do Maxa Verstappena.

Około 17:35 Charles Leclerc zameldował się na pierwszej lokacie z czasem lepszym o 0,155s od Hamiltona. Verstappen także znajdował się na szybkim kółku, ale zepsuł swoje okrążenie błędem w sekcji stadionowej. Co ciekawe zespołowy kolega Leclerca – Sebastian Vettel tracił do 22-latka aż siedem dziesiątych sekundy. Tradycyjnie około 10:40 czasu lokalnego na torze zapanowała cisza związana z koniecznością przekazania Pirelli pierwszych zużytych kompletów ogumienia.

Po dziesięciu minutach niespodziewanie na pierwszym miejscu znalazł się Albon, który podobnie jak wcześniej Verstappen miał w swym bolidzie miękkie opony Pirelli. Taj uzyskał czas o dziewięć dziesiątych lepszy od tego, którym wcześniej błysnął Leclerc.

Na pół godziny przed końcem sesja została przerwana czerwonymi flagami w związku z kraksą Lance'a Strolla, który rozbił bolid Racing Point wyjeżdżając ze stadionu. Kanadyjczyk stracił kontrolę nad tylną osią i uderzył bokiem o bariery Tecpro. Silnik nie zgasł, dzięki czemu kierowca mógł ostrożnie powrócić do alei serwisowej. W tym samym czasie porządkowi pracowali już nad przygotowaniem obiektu do wznowienia jazd.

Po wznowieniu sesji kierowcy mieli około 20 minut na dokończenie swych programów. Lewis Hamilton podkręcił tempo na miękkich oponach, dzięki czemu mógł cieszyć się pierwszym miejscem w klasyfikacji. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Leclerc i Verstappen a czołową piątkę uzupełnili Albon i Bottas.

Kontaktu z reprezentantami trzech najsilniejszych zespołów starał się nie tracić Carlos Sainz, który był szósty i tracił do Hamiltona nieco ponad jedną sekundę. Drugi z zawodników McLarena – Lando Norris był czternasty. Z dobrej strony zaprezentowało się Toro Rosso: Pierre Gasly i Daniił Kwiat uzyskali odpowiednio ósmy i dziewiąty czas.

Wielką niewiadomą pozostawał Haas: Magnussen plasował się blisko pierwszej dziesiątki, podczas gdy Grosjean wyprzedzał w tabeli tylko Russella i Latifiego. Słabo weekend rozpoczęła stajnia Racing Point – Stroll był szesnasty a faworyt lokalnej publiczności – Sergio Perez dopiero siedemnasty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 71%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca