|
|
|
|
|
|
Gran Premio de Mexico 2019 | 27 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:16,145 | - | - | 14 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:16,172 | 0,027 | 0,027 | 11 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:16,259 | 0,114 | 0,087 | 18 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:16,381 | 0,236 | 0,122 | 16 |
5. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:16,638 | 0,493 | 0,257 | 14 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:16,903 | 0,758 | 0,265 | 12 |
7. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:17,090 | 0,945 | 0,187 | 10 |
8. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:17,094 | 0,949 | 0,004 | 19 |
9. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:17,146 | 1,001 | 0,052 | 11 |
10. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:17,207 | 1,062 | 0,061 | 10 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:17,529 | 1,384 | 0,322 | 14 |
12. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:17,740 | 1,595 | 0,211 | 19 |
13. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:17,866 | 1,721 | 0,126 | 8 |
14. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:17,881 | 1,736 | 0,015 | 8 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:18,132 | 1,987 | 0,251 | 12 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:18,527 | 2,382 | 0,395 | 14 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:20,965 | 4,820 | 2,438 | 13 |
18. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:22,002 | 5,857 | 1,037 | 13 |
19. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | - | - | - | 1 |
20. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,475 |
|
| Embed from Getty Images
Charles Leclerc zakończył ostatnią sesję treningową do Grand Prix Meksyku z najszybszym czasem okrążenia, tylko 0,027 sekundy przed drugim Vettelem. Zdecydowana większość jazd odbyła się na mokrej nawierzchni.
Trzecia sesja treningowa rozpoczęła się na wilgotnym torze po obfitych opadach deszczu w nocy. Jako pierwszy w sobotę opuścił garaże Lando Norris z McLarena na przejściowych oponach, natomiast tabelę z czasami okrążeń otworzył Alexander Albon z Red Bulla – 1:31.539. Dla Tajlandczyka finałowa sesja w Meksyku była dość pracowita, ponieważ w ostatnim piątkowym treningu stracił sporo czasu po wypadku, a także jest debiutantem na tym torze.
W kontekście warunków kierowcy zwracali uwagę na bardzo mokrą nawierzchnię. Mimo pojedynczych suchych partii toru imienia braci Rodriguez, powszechnym widokiem były ślizgające się bolidy, w tym Alexandra Albona, który przestrzelił pierwszy zakręt. Incydent ten nie zatrzymał jednak kierowcy Reda Bulla przed śrubowaniem czasów okrążeń i wkrótce podniósł poprzeczkę do 1:27,463.
Po pierwszym kwadransie wciąż nie mieliśmy na torze duetu Racing Point, Daniela Ricciardo z Renault oraz Pierre'a Gasly z Toro Rosso, którzy oczekiwali na lepsze warunki do jazdy. W przypadku Francuza doszły również problemy żołądkowe, co wymusiło zmianę ustaleń. Ekipa wstępnie zaplanowała na trzeci trening tylko jedno okrążenie, by Gasly mógł ustalić czy jest w stanie kontynuować udział w sobotnich aktywnościach.
Kolejne minuty przyniosły licytację między kierowcami Mercedesa a Red Bulla o pierwsze miejsce w tabeli. Najpierw najlepszy czas wykręcił Bottas, wkrótce Hamilton, natomiast jako ostatni poprawił się Verstappen okrążając obiekt w 1:26,118, wciąż na przejściowych gumach. Tymczasem problemy techniczne dopadły oba bolidy Renault oraz Sebastiana Vettela. W maszynach prowadzonych przez Ricciardo i Hulkenebrga pojawiła się awaria układu chłodzenia, co wyeliminowało ich do końca sesji. Z kolei Ferrari walczyło z niesprawnym sensorem w silniku Niemca.
Po upływie połowy treningu warunki na torze wciąż były na tyle złe, że żaden z kierowców nie odważył się na przejazd na gładkich oponach. W przesychaniu nawierzchni zdecydowanie nie pomagała pogoda, ponieważ temperatura powietrza wynosiła zaledwie 15 stopni Celsjusza. Inna sprawa to fakt, że zespoły nie chciały ryzykować uszkodzenia bolidu tuż przed kwalifikacjami. Na 20 minut przed flagą w szachownicę tylko Carlos Sainz był na torze, a rekordowy przebieg należał do Albona, który przejechał dziesięć kółek.
Kwadrans przed upływem regulaminowego czasu na slickach wyjechali Kimi Raikkonen oraz Valtteri Bottas. Kierowca Alfy Romeo otrzymał miękkie ogumienie, natomiast zawodnik Mercedesa opony oznaczone żółtym kolorem. Mistrz świata z 2007 roku od razu poprawił najlepszy czas o pięć sekund, okrążając tor w 1:21,673. Wkrótce prowadzenie objął Bottas z wynikiem 1:19,101, natomiast reszta stawki zachęcona lepszymi warunkami wróciła do jazdy na gładkich oponach.
Dziesięć minut przed zakończeniem jazd to Alexander Albon dyktował tempo z wynikiem 1:17,370 na miękkim zestawie. Wkrótce Tajlandczyk oraz Lewis Hamilton mieli duże problemy w pierwszym zakręcie, przestrzeliwując do niego dohamowanie. W przypadku kierowcy Red Bulla doszło do mocnego spłaszczenia lewej przedniej opony. Niespełna pięć minut przed końcem nowym liderem zestawienia był Max Verstappen, natomiast szybką ewolucję nawierzchni wykorzystał Carlos Sainz z McLarena, który okrążył tor w rekordowe 1:16,638.
Ostatni przejazd czołówka wykorzystała do symulacji sesji kwalifikacyjnej. Tak jak i na początku treningu, tak i teraz mieliśmy licytację o najlepszy wynik. Ostatecznie z pierwszym czasem zakończył sesję Charles Leclerc zaledwie 0,027 sekundy przed Sebastianem Vettelem. Trzeci był Valtteri Bottas ze stratą 0,1 sekundy, natomiast czwarty Hamilton, który podobnie jak szósty Verstappen miał problemy z poskładaniem kółka.
Osiemnasty wynik należał do Roberta Kubicy, który uplasował się tylko przed duetem Renault bez mierzonego okrążenia. Polak stracił do siedemnastego Russella sekundę, jednakże w końcówce próbę przejechania szybkiego kółka komplikował mu duży ruch na torze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|