F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Pirelli Grand Prix de France 201923 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,029 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,225 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,688 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:30,159--18
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:30,2000,0410,04115
3.16Charles LeclercFerrari SF901:30,6050,4460,40515
4.5Sebastian VettelFerrari SF901:30,6330,4740,02813
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:31,5381,3790,90511
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:31,5991,4400,06114
7.4Lando NorrisMcLaren MCL341:31,6541,4950,05514
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:31,8021,6430,14812
9.55Carlos SainzMcLaren MCL341:31,8871,7280,08514
10.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:31,9431,7840,05616
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:32,0231,8640,08015
12.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:32,1712,0120,14815
13.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:32,1782,0190,00716
14.8Romain GrosjeanHaas VF-191:32,3852,2260,20715
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:32,4002,2410,01513
16.11Sergio PerezRacing Point RP191:32,4912,3320,09115
17.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:32,5402,3810,04922
18.18Lance StrollRacing Point RP191:32,6782,5190,13814
19.88Robert KubicaWilliams FW421:33,9023,7431,22421
20.63George RussellWilliams FW421:39,9879,8286,0854
107% najlepszego czasu: 1:36,470

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas był najszybszy w trzecim treningu do Grand Prix Francji z przewagą zaledwie 0,041 sekundy nad Lewisem Hamiltonem.

Sobotnie jazdy zainaugurował duet McLarena – Lando Norris oraz Carlos Sainz, natomiast tabelę z wynikami otworzył Robert Kubica. Polak okrążył tor Paul Ricard w 1:35,832 na miękkim zestawie opon Pirelli. Wkrótce rezultat reprezentanta Williamsa poprawił Daniił Kwiat, który pojechał w 1:33,398. Mimo to wciąż były to wyniki dalekie od optymalnych i pierwszy „pokaz siły” mogliśmy zaobserwować dwadzieścia minut po wywieszeniu zielonej flagi.

Na tor wyjechała wówczas cała czołówka na miękkich oponach i jako pierwszy z jej reprezentantów wdrapał się na szczyt tabeli Valtteri Bottas. Fin uzyskał czas 1:31,383, będąc szybszym od drugiego Leclerca o 0,083 sekundy oraz od trzeciego Hamiltona o 0,317 sekundy. Z kolei na końcu stawki poważne problemy miał George Russell z Williamsa. Brytyjczyk zgłosił problemy ze skrzynią biegów i został poproszony o zjazd do alei serwisowej. Tegoroczny debiutant utknął na czwartym biegu.

Około 12:25 pierwsze miejsce zgarnął Charles Leclerc, który wreszcie poskładał równe okrążenie i uzyskał wynik 1:31,118 na mieszance z czerwonym paskiem. Wkrótce jednak do głosu doszedł Mercedes i najpierw Lewis Hamilton podniósł poprzeczkę o 0,010 sekundy, by na następnej próbie Valtteri Bottas dobił do 1:30,853.

Dwadzieścia minut przed końcem trzeciego treningu coraz bliżej limitu bolidu był Valtteri Bottas, który ustanowił rekordy we wszystkich sektorach i zszedł do 1:30,159. Niedługo później Fin usłyszał komunikat od inżyniera, że wciąż może się poprawić w ósmym zakręcie. Na rezultat partnera nie potrafił odpowiedzieć Lewis Hamilton, który najpierw stracił do Bottasa w pierwszym sektorze, by na początku drugiego popełnić błąd. Na kolejnych próbach Brytyjczyk zbliżył się jednak na 0,041 sekundy. Z kolei strata Ferrari po szybkich kółkach wynosiła odpowiednio 0,4 sekundy i wyższą pozycję zajmował Leclerc.

W środku stawki mocną formę potwierdził McLaren, z którego Lando Norris zajął siódme miejsce ze stratą 1,5 sekundy. Dalsze pozycje należały do reprezentantów Renault, Alfy Romeo oraz Toro Rosso. Ostatnią sesję treningową Robert Kubica ukończył na dziewiętnastym miejscu ze stratą 3,743 sekundy. Za nim był tylko George Russell, który przez problemy z przekładnią pokonał zaledwie cztery okrążenia.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca