|
|
|
|
|
|
myWorld Grosser Preis von Österreich 2019 | 30 czerwca |
|
|
|
Red Bull Ring | |
|
Długość toru: 4,326 km Liczba okrążeń: 71 Pełny dystans: 307,146 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:03,130 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:04,838 | - | - | 34 |
2. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:04,982 | 0,144 | 0,144 | 23 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:04,999 | 0,161 | 0,017 | 37 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:05,141 | 0,303 | 0,142 | 26 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:05,260 | 0,422 | 0,119 | 30 |
6. | 10 | Pierre Gasly | Red Bull RB15 | | 1:05,378 | 0,540 | 0,118 | 30 |
7. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:05,502 | 0,664 | 0,124 | 34 |
8. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:05,846 | 1,008 | 0,344 | 27 |
9. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:05,876 | 1,038 | 0,030 | 27 |
10. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:06,125 | 1,287 | 0,249 | 27 |
11. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:06,135 | 1,297 | 0,010 | 20 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:06,272 | 1,434 | 0,137 | 29 |
13. | 23 | Alexander Albon | Toro Rosso STR14 | | 1:06,285 | 1,447 | 0,013 | 32 |
14. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:06,383 | 1,545 | 0,098 | 30 |
15. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:06,457 | 1,619 | 0,074 | 36 |
16. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:06,708 | 1,870 | 0,251 | 30 |
17. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:06,729 | 1,891 | 0,021 | 23 |
18. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:06,756 | 1,918 | 0,027 | 29 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:06,805 | 1,967 | 0,049 | 28 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:07,665 | 2,827 | 0,860 | 28 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:09,377 |
|
| Embed from Getty Images
Po dość sztucznym i niezwykle nudnym torze Paul Ricard Formuła 1 szybko udała się z zdecydowanie inną scenerię. Tym razem kolej na malowniczo położony Red Bull Ring. To że kibice bardziej wolą klasyczne obiekty widać na trybunach już w pierwszym treningu.
Jest to kolejny weekend w upalnej Europie, w związku z czym można się spodziewać podobnych problemów z oponami jak we Francji. Początek pierwszego treningu nie obfitował w przejazdy, jednak na czele tabeli utrzymywało się Ferrari na pośrednich oponach z czasami na poziomie 1:06. Czas Ferrari przebił najpierw Verstappen,a chwilę później Mercedes, jednak na miękkich oponach.
Po przerwie związanej z koniecznością oddania pierwszego kompletu opon dla Pirelli na torze pojawili się Bottas i Leclerc. U Fina na początku sesji zdiagnozowano wyciek oleju, jednak szybko uporano się z usterką. Leclerc na świeżych pośrednich oponach wykręcił czas 1:05,409, jednak od razu pobił go Bottas na miękkich oponach – 1:05,299. Valtteri musiał uznać wyższość swojego partnera zespołowego, który zanotował czas 1:04,838
Kierowcy jak zwykle w pierwszym treningu zmagali się dość mocno z przyczepnością, jednak sytuacja powinna się poprawiać wraz z przebiegiem weekendu. Opony dostawały dość mocno w kość, jednak nie było tak źle jak we Francji. Najbardziej prawdopodobna strategia to w dalszym ciągu jeden pit stop, choć na niedzielę zapowiadany się prawdziwy upadł, co może nieco zmienić obraz rywalizacji.
Cała sesja przebiegała dość spokojnie, dopóki na agresywną tarkę wyjechał Nico Hulkenberg i urwał połowę przedniego skrzydła. Odłamki z uszkodzeń wylądowały w dość niebezpiecznym miejscu, przez co dyrekcja wyścigu zadecydowała o wywieszeniu czerwonej flagi. Sesja nie została już wznowiona, a na czele jak zwykle mieliśmy Mercedesa i Ferrari. Red Bull niestety nie był w stanie póki co nawiązać walki z czołówką. Walkę w tak zwanej reszcie stawki wygrał Sainz, jednak w związku z wymianą silnika i tak wystartuje w ten weekend z końca stawki.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|