F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio De La Ciudad De México 202230 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,774 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:20,707--25
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:20,7530,0460,04620
3.11Sergio PerezRed Bull RB181:20,8270,1200,07422
4.1Max VerstappenRed Bull RB181:20,8270,1200,00022
5.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:20,8490,1420,02217
6.14Fernando AlonsoAlpine A5221:20,8990,1920,05026
7.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:21,0830,3760,18423
8.4Lando NorrisMcLaren MCL361:21,1200,4130,03721
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:21,3100,6030,19025
10.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:21,5250,8180,21524
11.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:21,7621,0550,23716
12.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:21,8201,1130,05820
13.18Lance StrollAston Martin AMR221:21,8651,1580,04524
14.47Mick Schumacher Haas VF-221:21,9521,2450,08722
15.6Nicholas LatifiWilliams FW441:22,9122,2050,96020
16.40Liam LawsonAlphaTauri AT03 1:23,8613,1540,94919
17.45Logan SargeantWilliams FW441:24,2463,5390,38522
18.19Nyck de VriesMercedes-AMG F1 W131:24,5823,8750,33620
19.82Jack DoohanAlpine A5221:24,6153,9080,03313
20.51Pietro FittipaldiHaas VF-221:26,7666,0592,1519
107% najlepszego czasu: 1:26,356


Carlos Sainz z Ferrari uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszym treningu Formuły 1 na torze Autodromo Hermanos Rodriguez.

Pierwsza sesja miała bardzo duże znaczenie dla zespołów i kierowców – późnopopołudniowe zajęcia zarezerwowano bowiem na realizację programu rozwojowego opon Pirelli, przygotowywanych z myślą o przyszłorocznych mistrzostwach świata.

Jednym z pierwszych bolidów, który wyjechał na tor, był Red Bull faworyta lokalnej publiczności – Sergio Pereza. Po dziesięciu minutach na czele plasował się jednak zespołowy kolega Meksykanina – Max Verstappen. Przy nazwisku dwukrotnego mistrza świata znajdował się wynik 1:22,779s.

W FP1 brało udział pięciu kierowców z zerowym bądź niskim doświadczeniem startów w wyścigach F1. Byli to Nyck de Vries (Mercedes), Jack Doohan (Alpine), Pietro Fittipaldi (Haas), Liam Lawson (AlphaTauri) a także Logan Sargeant (Williams).

Jazdy przebiegały w spokojnym rytmie, dopiero po 25 minutach na pierwsze miejsce wysunął się Charles Leclerc, w którego bolidzie zainstalowane było miękkie ogumienie. Monakijczyk pokonał okrążenie w czasie 1:21,546s – drugi Verstappen tracił do lidera 0,7s a Perez ponad sekundę.

Nie najlepiej weekend w Meksyku rozpoczął się dla Daniela Ricciardo, który tracił do Leclerca nieco ponad trzy sekundy. Reprezentant McLarena miał problemy z hamulcami, które istotnie komplikowały realizację jego planów treningowych.

Nieco za półmetkiem sesji, Verstappen obrócił swój bolid w krętym, środkowym sektorze. „To niesamowite. Nie mogłem nic zrobić! Przyczepność jest minimalna” – komentował na gorąco 25-latek.

Niedługo później swój bolid zatrzymał u końca alei serwisowej Guanyu Zhou. „Nie mogę wrzucić wyższego biegu. Zgasiłem silnik, bo w przeciwnym wypadku złapałby zbyt wysoką temperaturę” – wyjaśnił Chińczyk swojemu inżynierowi.

Kilka chwil po tym na torze przez krótki czas powiewały czerwone flagi, po tym jak w Haasie Fittipaldiego doszło do awarii jednostki napędowej. Za bolidem Brazylijczyka pojawił się biały dym a zespół nakazał kierowcy natychmiastowe zatrzymanie się na poboczu.

Wnuk dwukrotnego czempiona F1 kończył swój występ z dorobkiem zaledwie dziewięciu okrążeń. Tymczasem mechanicy rozpoczynali już przygotowania do wyeliminowania usterki przed powrotem za kierownicę Kevina Magnussena, który – jak potwierdził Guenther Steiner – otrzyma najprawdopodobniej karę cofnięcia na starcie.

W klasyfikacji najlepszy rezultat należał do Carlosa Sainza: 1:20,707s. W czołowej piątce plasowali się także Leclerc, Perez oraz Verstappen (z takimi samymi wynikami) a także Hamilton.

W dole tabeli na najniższych pozycjach tasowali się juniorzy – najszybszy z tej grupy okazał się Lawson, który stracił niecałą sekundę do Nicholasa Latifiego. Cztery minuty przed końcem zajęć nad torem znowu zaczęły powiewać czerwone flagi, po tym jak w sekcji stadionowej Nowozelandczyk zatrzymał konstrukcję AT03 z płonącym lewym przednim hamulcem. Sesja nie została już wznowiona.


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca