F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Singapuru: Verstappen najszybszy na otwarcie weekendu

Awaria skrzyni biegów w bolidzie Leclerca, kraksa Bottasa i P17 Kubicy.
Nataniel Piórkowski, 20 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 3726<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen z Red Bulla popisał się najlepszym wynikiem w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Singapuru. Czołową trójkę tabeli uzupełnili Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Pierwszy trening w Singapurze nie odbywa się w warunkach reprezentatywnych dla nocnych kwalifikacji i wyścigu, ale kierowcy mierzą się w jego trakcie z innym poważnym wyzwaniem – oczyszczeniem toru z grubej warstwy pyłu.

Po dziesięciu minutach okrążenia instalacyjne pokonało osiemnastu z dwudziestu kierowców, a najlepszy wynik – 1:44,723s, należał do Charlesa Leclerca z Ferrari. Scuderia miała nadzieję na zebranie cennych danych, które pomogą ocenić efektywność działania nowej kombinacji nosa i przedniego skrzydła. Dodatkowo Monakijczyk miał w swoim bolidzie zmodyfikowaną podłogę.

Kierowcy stajni z Maranello nie próżnowali i ochoczo pokonywali kolejne okrążenia testowe. Leclerc zszedł do poziomu 1:43,618s. Wtedy to jednak pierwszą szybką próbę ukończył Max Verstappen. Holender od razu wskoczył na czoło klasyfikacji, by chwilę później ustąpić miejsca Valtteriemu Bottasowi z Mercedesa. Różnica w rezultatach obu zawodników wynosiła zaledwie 0,036s.

Około godziny 17:00 czasu lokalnego nowym liderem tabeli został obecny lider klasyfikacji generalnej – Lewis Hamilton, który jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m43s, uzyskując tym samym pokaźną przewagę sześciu dziesiątych sekundy nad Bottasem.

Wyniki kierowców ulegały poprawie wraz ze stopniowym oczyszczaniem nawierzchni. Coraz większa liczba kierowców zaczynała także korzystać z miękkich opon. Najpierw Verstappen wykręcił 1:41,938s, na co Hamilton odpowiedział wynikiem 1:41,469s. Ferrari spadało stopniowo w dół tabeli, opierając swój program na innych priorytetach. Wysokie piąte miejsce należało do Daniiła Kwiata, za którym ujrzeć można było Hulkenberga, Gasly'ego, Pereza, Leclerca i Albona.

Co ciekawe Bottas poprawił rekordowy wtedy wynik Hamiltona o 0,4s, nawet pomimo tego, że korzystał z twardych opon. Pokazywało to, jak z olbrzymi zapas drzemie jeszcze w bolidach i możliwościach kierowców. Tuż przed 17:30 Vettel zameldował się na pierwszej pozycji z przewagą 0,9s nad Bottasem. Gorzej sesja układała się dla Leclerca, w którego SF90 doszło prawdopodobnie do zablokowania się skrzyni biegów. Zwycięzca dwóch ostatnich wyścigów zatrzymał się na wjeździe do alei serwisowej, skąd do garażu zepchnęli go mechanicy Scuderii.

Około pół godziny przed upływem 90 minut sesji, Bottas rozbił swój bolid w dziewiętnastym zakręcie, za wyjazdem spod trybuny. Kierowca Mercedesa agresywnie wjechał w wiraż, tracąc kontrolę przy zblokowanych kołach. Uszkodzeniu uległ lewy przód bolidu W10. Po krótkiej przerwie kierowcy powrócili do jazdy. Lando Norris doprowadził do krótkiego wywieszenia żółtych flag w siódmym zakręcie, wykonując niegroźny piruet. Na czele znajdowali się Verstappen (1:30,259s), Vettel i Hamilton.

Tłumacząc kraksę Bottas przyznał: „Po prostu straciłem kontrolę nad tyłem, może winne były temu przegrzewające się opony. Tak czy owak był to mój błąd”.

Na kilka minut przed końcem FP1 nic nie wskazywało na to, że ktoś z TOP3 poprawi swój wynik. Vettel przebywał w garażu, Verstappen pokonywał okrążenia na zużytych miękkich oponach podczas gdy Hamilton zbierał informacje na twardej mieszance. W górę pięli się za to reprezentanci McLarena: Carlos Sainz był siódmy a Norris ósmy.

W dole tabeli bardzo konkurencyjnym wynikiem błysnął Robert Kubica. Polak zakończył zajęcia na siedemnastej pozycji, pomiędzy Magnussenem i Perezem. Rezultat krakowianina był o ponad 0,6s lepszy od tego, jaki zdołał wykręcić jego zespołowy kolega z Williamsa – George Russell.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB151:40,259--22
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:40,4260,1670,16723
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:40,9250,6660,49926
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:41,3361,0770,41114
5.23Alexander AlbonRed Bull RB151:41,4671,2080,13124
6.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:41,8121,5530,34526
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:41,9661,7070,15420
8.4Lando NorrisMcLaren MCL341:42,1801,9210,21419
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:42,3052,0460,12526
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:42,3772,1180,07224
11.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:42,5272,2680,15020
12.8Romain GrosjeanHaas VF-191:42,6302,3710,10323
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:42,6772,4180,04715
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:42,7862,5270,10913
15.18Lance StrollRacing Point RP191:42,7912,5320,00528
16.20Kevin MagnussenHaas VF-191:43,1502,8910,35922
17.88Robert KubicaWilliams FW421:43,3363,0770,18628
18.11Sergio PerezRacing Point RP191:43,3693,1100,03323
19.16Charles LeclercFerrari SF901:43,6183,3590,24912
20.63George RussellWilliams FW421:43,9933,7340,37529
107% najlepszego czasu: 1:47,277

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca