F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Grosser Preis von Deutschland 201631 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,306 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W07 Hybrid1:15,517--32
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W07 Hybrid1:15,8430,3260,32630
3.5Sebastian VettelFerrari SF16-H1:16,6671,1500,82429
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF16-H1:16,8521,3350,18523
5.33Max VerstappenRed Bull RB121:16,9271,4100,07529
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB121:17,0891,5720,16230
7.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-311:17,1831,6660,09418
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-311:17,6122,0950,42915
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR111:18,0082,4910,39625
10.55Carlos SainzToro Rosso STR111:18,0442,5270,03622
11.9Marcus EricssonSauber C351:18,1982,6810,15428
12.77Valtteri BottasWilliams FW381:18,2102,6930,01237
13.19Felipe MassaWilliams FW381:18,3222,8050,11233
14.8Romain GrosjeanHaas VF-161:18,5893,0720,26720
15.27Nico HulkenbergForce India VJM091:18,5913,0740,00235
16.11Sergio PerezForce India VJM091:18,6283,1110,03729
17.50Charles LeclercHaas VF-161:18,8823,3650,25432
18.20Kevin MagnussenRenault R.S.161:18,9333,4160,05135
19.12Felipe NasrSauber C351:18,9613,4440,02822
20.45Esteban OconRenault R.S.161:18,9813,4640,02030
21.88Rio HaryantoManor MRT051:19,1673,6500,18634
22.94Pascal WehrleinManor MRT051:19,9754,4580,80833
107% najlepszego czasu: 1:20,803



Nico Rosberg popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Niemiec. Czołową piątkę tabeli dopełniły nazwiska Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela.

Już po czterech minutach od startu zajęć Fernando Alonso jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko osiągając wynik 1:18,817s na supermiękkich oponach. Po siedmiu minutach jedynym kierowcą, który nie miał na swoim koncie okrążenia instalacyjnego był Max Verstappen – Holender nie zwlekał jednak z rozpoczęciem pracy i wkrótce opuścił aleję serwisową. Renault wykorzystywało pierwsze minuty porannej sesji na prowadzenie prac nad aerodynamiką RS16, czego dowodem była specjalna aparatura badająca przepływu powietrza zamontowana w bolidzie Kevina Magnussena.

Około godziny 10:15 Hamilton został nowym liderem tabeli odnotowując czas 1:17,947s – wkrótce przed Brytyjczyka awansowali jednak Kimi Raikkonen i Daniel Ricciardo. Kilka chwil później czołową dwójkę tworzyła już para Rosberg-Vettel. Uzyskując pierwsze wyniki wielu kierowców popełniało błędy w drugim zakręcie, noszącym nazwę Berniego Ecclestone'a: wśród tych, którzy korzystali z szerokiej strefy wyjazdowej znajdowali się między innymi Hamilton, Grosjean czy Verstappen.

Podczas gdy Holender zgłaszał przez radio problemy z tylnymi oponami, inny nastoletni kierowca – Charles Leclerc (po raz kolejny współpracujący z Haasem), awansował na osiemnastą pozycję. Po czterdziestu minutach od startu treningu, większość zawodników, za wyjątkiem Ocona, Wehrleina i Haryanto, mogła pochwalić się czasami poniżej bariery 1min20sek. Po krótkiej przerwie związanej z koniecznością oddania Pirelli pierwszego z kompletów ogumienia, Rosberg opuścił garaż na supermiękkich oponach od razu uzyskując 1:15,517s – wynik będący o prawie 2 sekundy lepszy od czasu Vettela.

Kierowca Ferrari poprawił wkrótce swój rezultat, ale nadal pozostawał 1,4s za wiceliderem klasyfikacji generalnej mistrzostw. Kolejne okrążenie pozwoliło czterokrotnemu mistrzowi świata na zbliżenie się do Rosberga na 1,1s. Z kolei Ocon zgłosił przez radio problemy z działaniem systemu wspomagania kierownicy, krótko później zjeżdżając do garażu Renault. Na prowadzenie się swojego bolidu narzekał również Jenson Button, który informował o bardzo dziwnym zachowaniu się swego MP4-31 na dohamowaniu do zakrętu numer sześć.

Mimo tych problemów Brytyjczyki prezentował obiecujące tempo, zajmując siódme miejsce. Pozycję wyżej plasował się jego zespołowy partner z McLarena – Fernando Alonso. Podczas gdy kierowcy pracowicie podchodzili do ostatnich dwudziestu minut jazd, nad torem zbierały się coraz cięższe i ciemniejsze chmury. Po krótkiej kontroli przeprowadzonej przez mechaników Renault, Ocon powrócił do realizacji programu – niedługo po tym Raikkonen awansował na czwarte miejsce, a Marcus Ericsson znacząco poprawił swój wynik przesuwając się na jedenaste miejsce ze stratą około 0,1s do Carlosa Sainza.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na torze przebywało 17 z 22 kierowców. W klasyfikacji sesji nie dochodziło jednak do żadnych poważniejszych zmian. Po raz kolejny od czołówki znacznie odstawali kierowcy Williamsa – Bottas i Massa zajmowali odpowiednio dwunaste i trzynaste miejsce. Stosunkowo nisko poranny trening ukończyli także reprezentanci Force India: Hulkenerg był piętnasty, a Perez szesnasty. W samej końcówce na jazdę kierowców Ferrari narzekał Fernando Alonso – nieco wcześniej podobne niezadowolenie wykazał także poirytowany Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,8 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
StachuLBN, 29.07.2016 11:55[!]
rosberg hamilton, hamiton rosberg. Nuuuuuuda
dex, 29.07.2016 12:05[!]
Za rok będzie Kimi Sebastian, Sebastian Kimi :D
pablo87, 29.07.2016 12:28[!]
Up dex
Już miało tak być w tym roku. Stara śpiewka powtarzana co rok.
Simi, 29.07.2016 12:42[!]
No właśnie. Ferrari zawsze się odgraża i coś średnio im to wychodzi już od wielu lat.
dancom, 29.07.2016 12:49[!]
Za rok będzie: Alonso Perez, Perez Alonso..
Arya, 29.07.2016 13:25[!]
@dex
Mój wymarzony sezon :P No ale już jestem zmęczona rozczarowaniami i jakkolwiek uradowałby mnie niezmiernie taki scenariusz, nie nastawiam się. Nadzieja umiera ostatnia, ale nadmierna wiara w Ferrari tylko mi psuje typowania i managery :D Martwi mnie ta utrata Allisona. Mam wrażenie, że inne zespoły powybierały utalentowanych ludzi. No i nie wiem też czy Ferrari nie chce wygrać za szybko. Taki Mercedes czy Red Bull wskoczyły na szczyt po zmianach przepisów, może zamiast wyobrażać sobie że mogą dogonić Merca w tym roku Ferrari powinno się skupić na 2017, a nie wydaje mi się, że tak zrobili. Ale presja robi swoje.
marios76, 29.07.2016 14:27[!]
@Arya O Ferrari się nie martw... co mają powiedzieć w McLarenie? 3 rok nowych dla nich silnikow, zmiany przepisow i jak nie beda konkurencyjni to podejrzewam że będą kolejnym Williamsem. A bardzo lubie te teamy... A Ferrari w GPM? Typowanie? Kupilem Ferke gdy inni Red Bulla, mimo ze byl sporo tańszy. Przegrali z nimi konkretnie 3 ostatnie wyscigi i stracilem punkty i kase :D Teraz zamieniajac oddam za bezcen, a kupiej b. drogiego Red Bulla:)
Za szybko? Oni sciagneli Alonso, by zaczął wygrywać, jak mu sie znudzilo to Vettela. Pytanie czy i jemu sie po kilku latach nie znudzi?
Arya, 29.07.2016 14:48[!]
@marios76
Wiem, że z McLarenie nie lepiej, ale dyskusja wyszła o Ferrari więc pisałam o Ferrari, a poza tym kibicuję ich kierowcom ;)
No właśnie tak samo kupiłam Ferrari i żałuję.
I co, że mają Alonso czy Vettela, Mercedes ma za to Hamiltona, który jest wg mnie kierowcą tej samej klasy, Red Bull ma Ricciardo, trzeba zrobić lepszy bolid, mieć lepsze strategie, a nie wzywasz kierowcę do boksu a ten pyta "ale na pewno?", w końcu nie zjeżdża i okazuje się, że ma rację :D W zeszłym roku strategia pomagała SF wygrywać wyścigi, dziś je niszczy. Czytałam, że ktoś od strategii przeszedł do innego zespołu, ale nie pamiętam dokładnie
Z tym, że Ferrari chce wygrać "za szybko" mam na myśli, że chcą się z roku na rok wybić. A jak ma się taką stratę, to jednak trudno. Red Bull i Mercedes poprawiły się drastycznie po zmianach w przepisach, a nie stopniowo, doganiając rok po roku. Więc może powinni odpuścić już parę wyścigów temu i rzucić się na 2017. Mam nadzieję, że może tak zrobili po cichu, tylko nie wypada powiedzieć :P
rocque, 29.07.2016 17:25[!]
Cytat Arya :
Więc może powinni odpuścić już parę wyścigów temu i rzucić się na 2017. Mam nadzieję, że może tak zrobili po cichu, tylko nie wypada powiedzieć :P

https://twitter.c...s/758362229502771200
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca