|
|
|
|
|
|
Heineken Chinese Grand Prix 2018 | 15 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:31,678 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:33,999 | - | - | 22 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:34,358 | 0,359 | 0,359 | 14 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:34,457 | 0,458 | 0,099 | 28 |
4. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:34,537 | 0,538 | 0,080 | 22 |
5. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:34,668 | 0,669 | 0,131 | 22 |
6. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:34,861 | 0,862 | 0,193 | 18 |
7. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:35,178 | 1,179 | 0,317 | 21 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:35,616 | 1,617 | 0,438 | 23 |
9. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:35,718 | 1,719 | 0,102 | 21 |
10. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:35,800 | 1,801 | 0,082 | 18 |
11. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:36,037 | 2,038 | 0,237 | 21 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:36,044 | 2,045 | 0,007 | 29 |
13. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:36,051 | 2,052 | 0,007 | 28 |
14. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:36,351 | 2,352 | 0,300 | 32 |
15. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:36,691 | 2,692 | 0,340 | 31 |
16. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:36,715 | 2,716 | 0,024 | 23 |
17. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:36,723 | 2,724 | 0,008 | 23 |
18. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:36,756 | 2,757 | 0,033 | 25 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:36,909 | 2,910 | 0,153 | 21 |
20. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:37,277 | 3,278 | 0,368 | 28 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:40,579 |
|
| Embed from Getty Images
Tuż po upalnym Bahrajnie na mapie Formuły 1 znajdują się Chiny, które przywitały wszystkich zdecydowanie chłodniejszą aurą. Jest to również zdecydowanie inny weekend pod kątem doboru opon, gdyż Pirelli postanowiło pominąć jeden poziom mieszanek i zapewniło ultramiękką, miękką oraz pośrednią.
Początek treningu klasycznie odbył się pod znakiem okrążeń instalacyjnych, choć Stroll przejechał w sumie trzy kółka i już w pierwszych minutach jako jedyny mógł pochwalić się czasem na swoim koncie. Na kolejny wynik nie musieliśmy czekać zbyt długo, gdyż na torze pojawił się Alonso na miękkich oponach i otworzył trening czasem na poziomie 1:38.
Gdy na trasie pojawili się już wszyscy zawodnicy, najszybciej w dobry rytm wpadł Mercedes kręcąc czasy na poziomie 1:34. Srebrne Strzały przez dobrą chwilę miały sporą przewagę nad resztą stawki, którą udało zredukować się Red Bullowi, jednak w dalszym ciągu było to 0,7 sekundy, choć pocieszające mogło być to, iż jechali na twardszych oponach. Dalej plasowało się Ferrari. Na czele mieliśmy Hamiltona z czasem 1:34,962.
Pierwsze przejazdy zakończyły się po około 10 kółkach i na torze zapadła chwilowa cisza. Przerwał ją między innymi Alonso, wyjeżdżając na ultramiękkich oponach, na których wskoczył na szóste miejsce, ze stratą sekundy do Hamiltona.
Mercedesy na kolejnym wyjeździe poprawiły się o sekundę, a Hamilton popisał się wynikiem 1:33,999. Kierowców mistrzowskiej ekipy przedzielił Ricciardo, jednak podróżując na ultramiękkich oponach. Tymczasem jego partner z zespołu zaliczył przygodę w ostatnim zakręcie, tracąc panowanie nad samochodem i chwilowo wyjeżdżając na pobocze. Bottas tymczasem postanowił nieco podkręcić tempo i ze stratą 0,4 sekundy przeskoczył jednak przed Ricciardo.
Nieco przyczajeni kierowcy Ferrari w końcu postanowili nieco przycisnąć, a przynajmniej Raikkonen, który na ultramiękkich oponach wskoczył tuż za Bottasa. Finowi udało się jeszcze nieco poprawić i ostatecznie zakończył trening na drugim miejscu. Nieco gorzej poszło Vettelowi, który był szósty. W dalszym ciągu nie była zbyt pewna pogoda nad torem w Szanghaju, gdyż kilku zawodników meldowało i kroplach deszczu. Powoduje to obawy przed drugim treningiem, jednak pierwszy zakończył się na suchej nawierzchni, a wszyscy w stawce zaliczyli pracowity poranek.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|