|
|
|
|
|
|
Santander British Grand Prix 2012 | 8 lipca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:30,399 - Mark Webber (Red Bull), 2011 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,908 - Fernando Alonso (Ferrari), 2011 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,175 km/h - Fernando Alonso (Ferrari), 2011 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | 1:56,552 | - | - | 13 |
2. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 1:56,827 | 0,275 | 0,275 | 10 |
3. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | 1:57,174 | 0,622 | 0,347 | 6 |
4. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 1:57,664 | 1,112 | 0,490 | 11 |
5. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | 1:58,119 | 1,567 | 0,455 | 7 |
6. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | 1:58,463 | 1,911 | 0,344 | 7 |
7. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 1:58,483 | 1,931 | 0,020 | 19 |
8. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | 1:58,493 | 1,941 | 0,010 | 10 |
9. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | 1:58,942 | 2,390 | 0,449 | 8 |
10. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 1:59,076 | 2,524 | 0,134 | 12 |
11. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | 1:59,414 | 2,862 | 0,338 | 11 |
12. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | 1:59,614 | 3,062 | 0,200 | 9 |
13. | 19 | Valtteri Bottas | Williams FW34 | | 1:59,733 | 3,181 | 0,119 | 7 |
14. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | 1:59,787 | 3,235 | 0,054 | 10 |
15. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 2:00,125 | 3,573 | 0,338 | 5 |
16. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | 2:00,253 | 3,701 | 0,128 | 6 |
17. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | 2:01,834 | 5,282 | 1,581 | 6 |
18. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 2:01,835 | 5,283 | 0,001 | 6 |
19. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | 2:04,341 | 7,789 | 2,506 | 9 |
20. | 23 | Dani Clos | HRT F112 | | 2:05,022 | 8,470 | 0,681 | 11 |
21. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 2:11,760 | 15,208 | 6,738 | 6 |
22. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | - | - | - | 4 |
23. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | - | - | - | 3 |
24. | 12 | Jules Bianchi | Force India VJM05 | | - | - | - | 1 |
| |
107% najlepszego czasu: 2:04,711 |
|
|
Weekend GP Wielkiej Brytanii przywitał nas mokrą pogodą, co nie powinno nikogo dziwić w tym rejonie geograficznym. Jednak kierowcy nie czekali długo i zaraz po rozpoczęciu sesji wyjechali na tor, by sprawdzić panujące na nim warunki. Ilość wody na torze skłoniła zespoły do założenia opon w pełni deszczowych.
Jako pierwszy na przejechanie okrążenia pomiarowego zdecydował się Sergio Perez, pokazując nam jak dużo wody jest na torze, wzniecając w powietrze ogromne chmury wody. Temperatura również nikogo nie rozpieszczała i kształtowała się na poziomie 16 stopni. Tymczasem w ślady Pereza poszli kierowcy McLarena, aczkolwiek zjechali przed ustanowieniem czasu.
Jak wiadomo pierwszy trening jest najczęściej wykorzystywany do sprawdzania nowinek w bolidach. Wartym uwagi był nowy wydech zastosowany w bolidzie Heikkiego Kovalainena, który przypominał rozwiązanie zapoczątkowane przez McLarena. Williams również eksperymentował z tą koncepcją. Red Bull również i na to GP zabrał kolejną wersję wydechu.
Po wczesnych okrążeniach instalacyjnych kierowcy schowali się w zaciszach swoich garażów i przez kolejne minuty nie wykazywali chęci do wyjazdu na mokry tor Silverstone. Ciszę przerwał Kobayashi i Pic ale nie na długo.
Kolejni kierowcy wyjeżdżali na okrążenia pomiarowe, jednak czasy przekraczały 2 minuty, z powodu wody zalegającej na torze. Ekipy spodziewały się stopniowego przesychania toru, do momentu gdy możliwe będzie założenie przejściowych opon, co zwiastowało większą ilość przejazdów w drugiej połowie treningu. Po pierwszych 30 minutach na czele tabeli znajdował się Ricciardo z czasem 1:58,827.
Przewidywania zespołów przez moment wydawały się potwierdzać, jednak deszcz ponownie nawiedził angielski tor. Czasy do tej chwili stopniowo spadały i na szczycie tabeli w połowie treningu znajdował się Romain Grosjean z czasem 1:56,552, który został niepokonany do końca sesji.
Opady deszczu nie zachęcały nikogo do wyjazdu na tor i pojawiali się na nim pojedynczo niektórzy zawodnicy, kręcąc bardzo wolne okrążenia. Na 20 minut przed końcem sesji McLaren poinformował, że zmienia silnik w bolidzie Hamiltona, jednak jest to spowodowane rutynowym wykorzystaniem jednostek, a obecna miała być jedynie sprawdzona, czy wypadek z Walencji wpłynął na jej żywotność.
Na 15 minut przed końcem treningu czasu nie wykręcili jeszcze kierowcy Force India jak i Fernando Alonso. Stan ten nie zmienił się już do końca treningu i trójka pozostała bez czasu w pierwszej sesji treningowej. Kierowcy Ferrari zdecydowali się jeszcze w końcówce wykonać próbne starty na końcu pitlane.
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 17°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Mokro
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|