|
|
|
|
|
|
Petronas Malaysia Grand Prix 2016 | 2 pa?dziernika |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:32,582 - Q1, Fernando Alonso (Renault), 2005 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:34,223 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,397 km/h - Giancarlo Fisichella (Renault), 2006 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 6 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:35,227 | - | - | 25 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W07 Hybrid | | 1:35,721 | 0,494 | 0,494 | 25 |
3. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF16-H | | 1:36,315 | 1,088 | 0,594 | 16 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF16-H | | 1:36,331 | 1,104 | 0,016 | 18 |
5. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MP4-31 | | 1:36,510 | 1,283 | 0,179 | 18 |
6. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB12 | | 1:36,753 | 1,526 | 0,243 | 27 |
7. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB12 | | 1:36,973 | 1,746 | 0,220 | 26 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Force India VJM09 | | 1:37,513 | 2,286 | 0,540 | 26 |
9. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM09 | | 1:37,601 | 2,374 | 0,088 | 27 |
10. | 22 | Jenson Button | McLaren MP4-31 | | 1:37,613 | 2,386 | 0,012 | 20 |
11. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR11 | | 1:37,847 | 2,620 | 0,234 | 29 |
12. | 77 | Valtteri Bottas | Williams FW38 | | 1:37,861 | 2,634 | 0,014 | 17 |
13. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-16 | | 1:37,886 | 2,659 | 0,025 | 22 |
14. | 21 | Esteban Gutierrez | Haas VF-16 | | 1:37,921 | 2,694 | 0,035 | 20 |
15. | 55 | Carlos Sainz | Toro Rosso STR11 | | 1:38,055 | 2,828 | 0,134 | 25 |
16. | 12 | Felipe Nasr | Sauber C35 | | 1:38,184 | 2,957 | 0,129 | 18 |
17. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C35 | | 1:38,313 | 3,086 | 0,129 | 20 |
18. | 19 | Felipe Massa | Williams FW38 | | 1:38,339 | 3,112 | 0,026 | 24 |
19. | 30 | Jolyon Palmer | Renault R.S.16 | | 1:39,148 | 3,921 | 0,809 | 23 |
20. | 31 | Esteban Ocon | Manor MRT05 | | 1:40,036 | 4,809 | 0,888 | 28 |
21. | 94 | Pascal Wehrlein | Manor MRT05 | | 1:40,627 | 5,400 | 0,591 | 26 |
22. | 20 | Kevin Magnussen | Renault R.S.16 | | - | - | - | 2 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:41,893 |
|
|
Zmiana daty Grand Prix Malezji na wrzesień oznacza, że Formuła 1 nie ścigała się tutaj od prawie półtora roku. A w tym czasie na Sepang zmieniło się wiele. Kompletnie zmieniono nawierzchnię, która miała dać zdecydowanie lepsze czasy okrążeń, jak również poprawiono drenaż. Jaki miało to realny wpływ na jazdę mogliśmy się dowiedzieć już z pierwszego treningu.
Pomimo nowości na trasie, zespoły nie szarżowały z poznawaniem nowinek. Spokojnie wykonano na początku sesji okrążenia instalacyjne. Jednak po kilku minutach doszło do bardzo niebezpiecznego incydentu w pit lane. Bolid Kevina Magnussena podczas wpychania do garażu stanął w ogniu. Duńczyk szybko opuścił kokpit, jednak samochód nie przestawał ulegać zapłonowi, gdyż z jego szczytu przez cał czas wyciekało paliwo. Sesja została przerwana czerwona flagą, a mechanicy rozpaczliwie próbowali wypompować resztki paliwa z baku.
Sesja została wznowiona i tym razem większość kierowców od razu zdecydowała się na wyjazd z garażu, by wykorzystać pierwszy komplet opon Pirelli. Tym samym po pierwszych przejazdach na czele wyraźnie był Mercedes, z Rosbergiem na pierwszym miejscu, a za mistrzami plasowało się Ferrari. Co ciekawe, za Ferrari wskoczył Alonso, który podróżował z nowym silnikiem Hondy, jednak należy przypuszczać, iż nie jest to realne tempo.
Aktywność ekip w pierwszej sesji nie była zbyt duża i po pierwszych szybkich przejazdach skupiono się na tempie na twardych oponach. Dopiero w końcówce więcej zawodników zdecydowało się na przejazdy, jednak nie przyniosły one zbytnich zmian w klasyfikacji generalnej. Przychodzi czekać nam do drugiej sesji, by zobaczyć dalszy rozwój sytuacji w czołówce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|